Ga naar inhoud

ADSL beveiligen tegen blikseminslag/inductie?


Aanbevolen berichten

Hallo, Als verse ADSL-gebruiker, vraag ik me af of het verstandig is om de ADSL-aansluiting te beschermen tegen blikseminslag. Ik gebruik voor mijn systeem zo'n 220V verlengdoos met een overspanningsbeveiliging en ik ontdekte daar ook een in- en uitgang op voor een telefoonstekkertje, waardoor de telefoonaansluiting ook beschermd zou kunnen worden tegen blikseminslag. Ik zou hierop dus mijn ADSL modem kunnen aansluiten, maar misschien is dit middel erger dan de kwaal? Ik heb ook nog nergens iets gelezen over ADSL en blikseminslag, terwijl ik me toch kan voorstellen, dat de schade in een dergelijk geval niet onaanzienlijk zou zijn...Wie weet meer?
Link naar reactie
zou als het heel erg onweert toch je lijn uittrekken, je moet rekenen dat zo'n overspanningsbeveiliging die bliksem niet zal tegenhouden, het voltage is zo hoog dat er een vonk kan overslaan van een wolk naar de grond dus ik veronderstel dat die spanning ook groot genoeg zal zijn om over je beveiliging te wippen zo naar je pc toe en daar eens flink tekeer zal gaan :roll: :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...