Ga naar inhoud

Ethernetmodem of USB modem


Aanbevolen berichten

Binnen mijn kennissenkring is het nu 2 keer kort achter elkaar gebeurd dat KPN zondermeer ADSL met een Speedtouch USB modem levert. In beide gevallen bezat de nieuw aangeschafte PC configuratie al een ethernetkaart. Ik vind dat vreemd, maar kan eigenlijk ook niet echt vertellen wat nou het nadeel is, behalve dan dat er een kaart in de PC's zit waarvoor wel is betaald, maar die nu niet wordt gebruikt. Zijn er zo voor en nadelen te noemen om te kiezen voor een USB modem of een Ethernetmodem? En, ook niet geheel onbelangrijk, kan een USB modem tot conflicten leiden als er al een Ethernetkaart is voorgemonteerd?
Link naar reactie
[quote:4e973c1d12="El-Broosha"] Ik vind dat vreemd[/quote:4e973c1d12] Het helpt als je de voorwaarden doorleest..... Geen 1 isp die niet ergens meldt welk modem je krijgt als je je aanmeldt voor een abbo. Ik weet niet hoe die kennissen van jou dat hebben gedaan, maar je geeft toch gewoon aan welk modem je wil hebben ?
Link naar reactie
[quote:d64871d536="foeyo"][quote:d64871d536="El-Broosha"] Ik vind dat vreemd[/quote:d64871d536] Het helpt als je de voorwaarden doorleest..... Geen 1 isp die niet ergens meldt welk modem je krijgt als je je aanmeldt voor een abbo. Ik weet niet hoe die kennissen van jou dat hebben gedaan, maar je geeft toch gewoon aan welk modem je wil hebben ?[/quote:d64871d536] Op zich heb je gelijk, maar vergeet niet dat er nog zat mensen zijn die nog NOOIT een PC van dichtbij hebben gezien, toch eens kennis willen maken met de vaart der volkeren en te goeder trouw een (en nu kuch ik even) professionele zaak binnenwandelen. Het is precies deze doelgroep die bij het horen van USB cq Ethernet al lichtelijk flauw vallen en zich afvragen of ze nog terug kunnen :roll: En nu ga ik t draadje eens lezen
Link naar reactie
[quote:b1c6755281="El-Broosha"](en nu kuch ik even) professionele zaak binnenwandelen. Het is precies deze doelgroep die bij het horen van USB cq Ethernet al lichtelijk flauw vallen en zich afvragen of ze nog terug kunnen :roll: [/quote:b1c6755281] Haha :D Ja die kuch-toko en "gebruikersvriendelijk" gaan niet hand in hand. Ze hebben ook een handje van dingen op de markt gooien terwijl er nog geen fatsoenlijke ehh... format oid bedacht is (imho)
Link naar reactie
Uit t draadje maak ik op dat ook USB goed kan werken, maar dat een evt. router (die zal "mijn" doelgroep nooit gebruiken, althans, niet de komende 10 jaar :oops: ) wel fors duurder is. Als dat t enige echt wezenlijke verschil is dan zal t allemaal wel loslopen, op uiteraard de teveel gekochte ethernetkaart daargelaten. Mochten er nog gebruikers zijn die meer serieuze verschillen weten, dan houd ik me alsnog aanbevolen. Tot zover in ieder geval bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...