Ga naar inhoud

Wel externe verbinding maar geen IE of Email


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik WIN98SE opnieuw geinstalleerd. Alles lijkt goed te gaan tot dat ik probeer om te gaan internetten en Email versturen/ophalen. Er is een externe verbinding gemaakt met de windows wizard met ZONNET. Wanneer de verbinding geactiveerd wordt krijg ik ook daadwerkelijk contact met ZONNET. Het icoontje rechts op de taakbalk is aanwezig. Wanneer de te voorschijn komt zie ik de monitoren even knipperen. Ik denk OK. start ik nu IE5 of Outlook Express gebeurd er NIETS en krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden. De monitoren knipperen NIET. Mijn PC praat dus niet met ZONNET. TCP/IP verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Niets helpt. Verbindingen van IE gecontroleerd. Deze staat op ZONNET (standaard). Start is IE5 zonder dat het modem actief is dan start IE5 het schermpje op waarmee je kan inbellen. Wachtwoord ingeven en verbinding maken. IE5 gaat niet verder en komt met de melding dat hij de SERVER niet kan vinden. Het pictogram is aanwezig op de taakbalk maar de monitoren knipperen niet. Wie weet waar ik iets fout heb staan of moet ik windows weer :( opnieuw instalkleren. Moet dit dan er overheen of beter een schone installatie?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb deze week een CD van ZONNET opgehaald en de setup gedraaid. Eerst werd een IE5.5 geinstalleerd, hierna een zonnet verbinding. Bij de eerste keer inbellen leek alles OK. Direct modem verbinding. MAAR IE 5.5 start op en komt wederom met de melding dat hij de server niet kan vinden. Het icoon met de 2 monitoren zie ik ook nu niet knipperen. DUS er is geen communictie aan de gang. Setup WIN98 gedraaid over de bestaande installatie Jammer genoeg zonder resultaat. :evil: Ik weet het nu ook niet meer. De volgende stap is format c: en een schone installatie van WIN98. Ook ga ik een ander modem eens proberen. Misschien is het modem wel defekt. In iedergeval kost het veel tijd zonder resultaat. :cry:
Link naar reactie
kan het ook zijn dat de DNS-server niet bereikt wordt ? Hoe te testen ? met Ping. Open een command-prompt (aka dosbox) en type: [b:92bf35d8d9]ping 194.159.73.70[/b:92bf35d8d9] krijg je een [b:92bf35d8d9]TTL[/b:92bf35d8d9] dan is het goed (4x). ping nu eens naar een FQDN, bv www.demon.nl dus: [b:92bf35d8d9]ping www.demon.nl[/b:92bf35d8d9] Levert dat geen TTL op dan is het een DNS-probleem. Immers, je gebruikt IE toch met "www.<endannogwat>.nl" En ook binnen Outlook zul je de mailserver wel met FQDN aangegeven hebben (mail.zonnet.nl of zoiets).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...