Ga naar inhoud

Backdoor.Sdbot virus in System32.exe (HELP!)


Aanbevolen berichten

Als ik verbinding heb met Internet verschijnt het volgende bericht: [i:68efc040ea]Norton AntiVirus heeft een virus ontdekt op uw computer. Objectnaam: C:\WINDOWS\System32\System32.exe Virusnaam: [b:68efc040ea]Backdoor.Sdbot[/b:68efc040ea] Ondernomen actie: Dit bestand kan niet worden hersteld.[/i:68efc040ea] Ik ben naar [url]http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.sdbot.html[/url] gegaan om instructies te vinden over hoe ik het virus van mijn computer kan verwijderen. Daar staat dat ik via (Windows Taakbeheer > Processen) de toepassing "Cnfgldr.exe" moet beëindigen. Deze kan ik daar niet vinden. Ook helpt de NAV systeemscan niet, ook al heb ik de laatste virusdefinities van NAV. :cry: Help! Wat kan ik doen om het virus van mijn computer te krijgen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Als je het artikel goed leest staat er: --------------------------------------------------------------------- To allow itself to run at startup, the Trojan adds the value: Configuration Manager [u:e88174a142]Cnfgldr.exe[/u:e88174a142][b:e88174a142][color=darkblue:e88174a142] or:[/color:e88174a142][/b:e88174a142] System Monitor [u:e88174a142]Sysmon16.exe[/u:e88174a142] [b:e88174a142][color=darkblue:e88174a142]or a similar value [/color:e88174a142][/b:e88174a142]to the following registry keys: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices --------------------------------------------------------------------- Welke waarde staat er bij jou in die keys? P de BB
Link naar reactie
[quote:c81f12e868]Welke waarde staat er bij jou in die keys?[/quote:c81f12e868] Niks... Had alles al verwijderd in deze keys. Ook system32.exe heb ik verwijderd. Ik heb weer een systeemscan gedaan en NAV kan geen virussen meer vinden. Alleen bij het opstarten komt er een venster: "Kan system32.exe niet vinden"...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...