Ga naar inhoud

Alcatel USB ADSL modem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Heb Alcatel USB modem (rode) geïnstalleerd. Modem gaat aan tijdens booten (2x groene lampjes) maar toch is het niet mogelijk een internet verbinding te maken. Na de setup wordt een snelkoppeling op het bureaublad geplaatst om een verbinding te maken (opgeven gebruikersnaam en wachtwoord) maar er volgt een melding dat het modem niet wordt gevonden. (Terwijl het dus aan staat) Aanvullende info. Het gaat om een oude pc met de USB poorten op een PCI insteekkaart. Na een schone setup van Win98 SE, is het gelukt het modem te installeren. Op Internet naar Windows update gegaan en alle updates (17) geïnstalleerd, behalve de update naar IE 6. Tijdens herstart werd diverse hardware opnieuw geïnstalleerd, waaronder het modem. Ik heb intussen de setup voor het modem een keer of 5 herhaald zonder succes. Wie heeft de gouden tip? Vast bedankt
Link naar reactie
Besturingssysteem = Win98 SE. Bij de eerste setup deed ie het gewoon. Het probleem kwam na eerst live update van Norton Antivirus 2002 en daarna Windows update. Als gepoogd wordt gebruikersnaam en wachtwoord op te geven gaat het fout omdat het modem niet wordt gevonden om een verbinding te kunnen maken.
Link naar reactie
Hoi, Ik heb heel slecht nieuws voor je! Je modem is verrot! Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij deden de lampjes die normaal groen zijn het niet. Ook werd het modem niet herkent door Windows XP. Je kan hem eventueel nog bij een vriend proberen te installeren of zoiets. Dat heb ik ook gedaan en daar deed ie het ook niet. Je hoeft daar niet te internetten. Als die PC hem herkent weet je al genoeg, dan is het probleem jouw PC. Bij mij deed ie het daar ook niet. Bel dan: 0800-MXSTREAM en ga dan naar bestellingen menu of zoiets. Vraag zo'n dombo aan de telefoon en zeg dat ie het niet doet, moet je eerst 400 dingen doen (deed ie het bij mij ook nog niet) en dan opsturen. Krijg je na 2 weken pas een nieuwe :( :( Als het is zoals bij mij: dan ben je de lul!! :x :x groeten en suc6 Peter
Link naar reactie
Verwijder in Apparaatbeheer de bewuste modem.Verder Uninstall je eventuele Firewalls...Alles wat met firewalls te maken heeft schakel je uit. Hierná zal Windows voorstellen,om opnieuw op te starten..gewoon doen. Zorg er WEL voor,dat jouw software-install.CD van de modem in de CD-romlade ligt .... Windows zal melden,dat er NIEUWE hardware is gevonden..Gewoon NEGEREN (annuleren) en ga naar START> UITVOEREN D:/setup.exe en de rest gaat vanzelf. Hierna de NIEUWE aangemaakte inbelverbinding voorzien van de parameters genoemd in de "README" welke op de CD-rom staat. (bijv.VCI= 8 gevolgd door bijv. 48) Succes ermee.....BradyS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...