Ga naar inhoud

Internet delen werkt niet


Aanbevolen berichten

:cry: Ik heb het volgende probleem. Ik heb een W/XP en W/98 Se systeem in een netwerk. Op de W/Xp pc is een ADSL verbinding actief. Deze wil ik delen met de W/98 pc. via W/Xp cd extra optie de netwerk wizard gedraaid. Deze maakt een netsetup.exe aan. Deze moet dan op de W/98 pc worden gedraaid. Als ik dat doe komt netsetup met de volgende melding: 'Voordat u de netwerk Wizard Netwerk instellingen kunt gebruiken, dienen er enkele bestanden ter ondersteuning van het netwerk op u computer te wordne geinstalleerd. Mogelijk dient u d ecomputer daarna opnieuw op te starten. Als u windows XP hebt geinstalleerd, zal de wizard daarna meteen worden geactiveerd. Wilt u doorgaan?' Ja Nee Overigens ik heb ja opgegeven, hierna start de pc opnieuw op en komt de netwerk wizard op, deze geeft aan de de netwerk hardware niet word herkend! (vreemd, heb gewoon netwerk verbinding) Heel verhaal dus, echter wat wordt ermee bedoeld, is hier iemand bekend mee en/of heeft iemand een oplossing? M'n netwerk instellingen op de W XP pc zijn: - Client voor Microsoft-netwerken - TCP/IP - Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken - TCP/Ip instellingen worden door het systeem zelf bepaald. M'n ALcatel Speedtouch modem instellingen zijn volkomen standaard, wat ik wel vreemd vind is dat bij het tabblad beveiliging geavanceerde opties aan staan! Bij tabblad geavanceerd staat voor internet delen alles aan! M'n netwerk instellingen op de W 98se pc zijn: - Client voor Microsoft-netwerken - Externe toegangs adapter - Realtek RTL.... PCI Ethernet NIC - TCP/IP Externe toegangs adapter - TCP/IP Realtek RTL.... PCI Ethernet NIC - Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken - TCP/Ip instellingen worden door het systeem zelf bepaald. Werkgroep is gelijk op beide systemen Overigens staat de W XP firewall uit en in Zonealarm staan de overige Pc's als trusted zone vermeld. Tevens heb ik gewoon netwerk verkeer Ik kom er niet uit, please help me
Link naar reactie
Dus....als ik het verhaal goed begrijp werkt het netwerk wél, maar lukt het alleen niet de internetverbinding te delen? De gegevens die je verstrekt zijn van belang voor je netwerk, maar hoe zit het met je internet-instellingen? (LAN-instellingen) Geef daar eens wat informatie over. En lukt het op beide machines niet, en zo nee op welke (OS) niet?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. -Inderdaad netwerk werkt. -Internet op XP werkt prima. Heb USB modem. -op W98 dus niet! IE instellingen zijn: Dummy modem geinstalleerd, met optie nooit verbinding maken, bij LAN instellingen niets aangeklikt. Meer is er niet aangepast. Ook nog geprobeerd om met "programma's/buro-accesoires/communicatie/Internet Gateway" wat te doen, echter hier krijg ik de melding, dat er geen gateway is gevonden! Op W XP niets aangepast in IE, voor internet delen. Hopelijk kun je er iets mee. Erik
Link naar reactie
Waarom installeer je een dummy-modem? Je hebt toch geen inbelverbinding? Draai eens de wizard "internet verbinding delen" en kijk hoe ver je komt. Meestal ligt het aan je ip-instellingen. Als ik je goed begrijp gebruik je geen router, maar heb je computers d.m.v. een cross-link kabel verbonden. Dan moet ik even afhaken wat die ip-instellingen betreft. Ik gebruik een router, en wat een genot is dat want het meeste gaat daarbij automatisch. Suc6!
Link naar reactie
Je netwerk werkt zeg je, en op je XP machine heb je ook internet Klopt?? |Je PC's zijn via twee netwerkkaarten met elkaar verbonden?? en je hebt verbinding met internet via een USB modem?? Wanneer dat zo is hoef je alleen op de XP machine je internet verbinding te delen. Het is handig om met vaste IP adressen te werken, start sneller op omdat ie dan niets hoeft aan te vragen in dit geval bijv de (interne)netwerkkaart op je XP: 192.168.0.1 en op de W98: 192.168.0.2 Op je andere PC moet je dan het IP adres van je XP machine aangeven als gateway bij eigenschappen >TCP/IP -netwerkkaart, dan zou het moeten lukken. Succes.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hoi, Ik heb ook een dergelijke situatie, alleen bij mij werkt het internet op beide machines wel. Ik heb het volgende probleem: Wanneer ik dus inderdaad op de client pc als standaard gateway, het ipadres van de host pc opgeef, gaat de host pc automatisch inbellen wanneer je client pc alleen al opstart. Uiteraard is dat niet de bedoeling wanneer er geen explorer, outlook of andere programma's welke welke een request naar buiten doen. Op zich is het wel logisch dat ie dat doet, want er draait geen DNS, en dus kent de host het adres waar om gevraagd wordt niet, en dus stuurt ie hem door naar buiten waardoor het modem uit gaat bellen. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen en hoe de instelling binnen Windows XP Pro (internet delen) verder kan instellen? Alvast bedankt. Eric.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...