Ga naar inhoud

USB modem of ethetnet bij ADSL?


Aanbevolen berichten

Hi, Gezien de laatste rekening van de KPN moet ik overstappen op ADSL. Komt goed uitgezien alle aanbiedingen, maar ik moet kiezen tussen een USB-modem of ethernet-modem. Ik heb via de zoek functie wel gezocht maar een duidelijke uitleg over de verschillen en de keuze criteria niet echt gevonden. Wel lijkt het uit verschillende berichten dat je met een ethernet modem (iets duurder) meer mogelijkheden hebt. Wil s.v.p. iemand mij in `plain` Jip en Janneke taal uitleggen wat de verschillen zijn tussen USB en Ethernet modems en op grond van welke criteria kies je voor de een of de ander? Ik overweeg om meerdere PC's aan te sluiten zodra ik ADSL heb (thuisnetwerk). B.v.d.
Link naar reactie
usb-modem moet je op een pc aansluiten (die ook aan moet staan wanneer je met een andere pc wil i-netten) ethernet-modem kun je aansluiten op een router, zodat alle pc's onafhankelijk van elkaar kunnen werken er zijn ook wel routers voor usbmodems, maar die zijn een stuk duurder. Je kunt ook overwegen om een adsl-abbonement zonder modem te nemen en daar een modem/router/switch (oftewel alles in 1 apparaat) zelf bij te kopen
Link naar reactie
ik heb trouwens best vaak gehoord dat usb modems voor adsl na een tijdje een dipje in de speed gaan geven alleen de ene zegt dat tie daar last van heeft en de ander heeft nergens last van. persoonlijk heb ik een 1.5 mb lijn via een ethernet lopen en nergens last van, maar mijn ouders hebben een 768 via usb lopen en eerlijk gezegd werkt dat ook gewoon naar behoren. dus of het waar is?? Maar jah, ik heb het zo enorm vaak gehoord...
Link naar reactie
[quote:a2cf278228="cifra"]"Wanneer je in het bezit bent van een moederbord gebaseerd op een VIA-chipset, dan raden wij het USB-modem af, aangezien dit in veel gevallen problemen veroorzaakt " bron: http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=177#5 schijnt met de voeding te maken te hebben.[/quote:a2cf278228] Klopt, ik heb bovengenoemd probleem op mijn vorige pc gehad. Gevolg was dat de modem op willekeurige tijdstippen gewoon uitviel en je de hele boel gewoon opnieuw kon opstarten. De ene keer pas na een paar uur de andere keer om de vijf minuten. Dus als je een via-chipset hebt gewoon ethernet nemen, want zeker met een netwerkje is dit zeer irritant.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:29825ffc4f="boesh"]Hi, Gezien de laatste rekening van de KPN moet ik overstappen op ADSL. Komt goed uitgezien alle aanbiedingen, maar ik moet kiezen tussen een USB-modem of ethernet-modem. Ik heb via de zoek functie wel gezocht maar een duidelijke uitleg over de verschillen en de keuze criteria niet echt gevonden. Wel lijkt het uit verschillende berichten dat je met een ethernet modem (iets duurder) meer mogelijkheden hebt. Wil s.v.p. iemand mij in `plain` Jip en Janneke taal uitleggen wat de verschillen zijn tussen USB en Ethernet modems en op grond van welke criteria kies je voor de een of de ander? Ik overweeg om meerdere PC's aan te sluiten zodra ik ADSL heb (thuisnetwerk). B.v.d.[/quote:29825ffc4f] Heb sinds 2 maanden ongeveer een usb-modem en een thuisnetwerk én een amd-via-chipset en gelukkig geen problemen ermee, hoewel ik daar eerst ook bang voor was. Paar dagen na het bestellen van adsl las ik over deze eventuele problemen, maar blijkbaar schijnt het ook gewoon goed te kunnen gaan. Voordeel van een ethernet- of multi-pc modem is dat niet persé je pc met modem-aansluiting aan hoeft te staan. Ik heb er persoonlijk geen spijt van(achteraf) dat ik een usb-modem heb gezien het prijsverschil met de ethernet en multipc-modem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...