Ga naar inhoud

geld verdienen aan een website


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou stel dat ik een website maak die goed bezocht word en er een adverteerder wel een advertentie op wil plaatsen of ik maak een website waar dingen te koop worden aangeboden. Ik verdien dus geld via mijn site Ik hoor van verschillende mensen dat je daar dan perse een bedrijf voor moet zijn omdat bedrijven niet aan particulieren gaan betalen? Iemand die me daar wat meer over kan vertellen of ervaring mee heeft? Er van uit gaande dat je inderdaad een bedrijf moet zijn om dan betaald te worden, zitten er dan ook nog nadelen aan als je een bedrijfje word qua belasting enzo?
Link naar reactie
[quote:6eff2ecc64="Tijmen_Smit"]Nou stel dat ik een website maak die goed bezocht word en er een adverteerder wel een advertentie op wil plaatsen of ik maak een website waar dingen te koop worden aangeboden. Ik verdien dus geld via mijn site Ik hoor van verschillende mensen dat je daar dan perse een bedrijf voor moet zijn omdat bedrijven niet aan particulieren gaan betalen? Iemand die me daar wat meer over kan vertellen of ervaring mee heeft? Er van uit gaande dat je inderdaad een bedrijf moet zijn om dan betaald te worden, zitten er dan ook nog nadelen aan als je een bedrijfje word qua belasting enzo?[/quote:6eff2ecc64] Je hoeft er niet een bedrijf voor op te richten. Ik verdien via mijn site via verschillende "bedrijven" geld (kliks.nl: klikken, amazon.com: verkoop, allposters.com: verkoop, gocollect.com: verkoop, overture.com: klikken) en ben "gewoon particulier". Geen enkel probleem met uitbetaling !
Link naar reactie
De belastingdienst verplicht je het aanvragen van een BTW-nummer en inschrijving bij KvK als in alle redelijkheid blijkt dat je zakelijk handel drijft. Het wel hebben van een bedrijf heeft wel het voordeel dat je gemaakte kosten kan aftrekken, je kan BTW aftrekken (en je moet natuurlijk afdragen). Als je als eenmanszaak inschrijft heb je ook de eerste 3 jaar voordeelregelingen waardoor de inkomsten zeer laag belast worden. Als particulier dien je de inkomsten bij je salaris op te tellen. Inschrijving bij KvK is ongeveer € 11,- per maand en daarbij komt € 86,- per jaar.
Link naar reactie
En wat nou als een bedrijf mijn site bezoekt, met mij contact opneemt en dus zegt dat ze wel een banner willen plaatsen? Dus niet zo'n bedrijf dat in banners handelt maar bv gewoon een reisbureau dat direct contact opneemt met mij. Dan wille zij toch ook een rekening hebben? Maar dat kan je toch niet doen als particulier, daar hoort dat toch weer een btw en kvk nummer bij. Wat je dus niet hebt en waar je dan dus toch een bedrijf voor moet zijn?
Link naar reactie
Op de site van de belastingdienst staat het volgende: [quote:48b21b353b] Incidentele of éénmalige handelingen leiden in beginsel niet tot het ondernemerschap. Er moet sprake zijn van een duurzaam optreden in het economisch verkeer. [/quote:48b21b353b] Indien jij dus een enkele keer een banner plaatst, is er dus geen sprake van ondernemerschap. Dit wordt natuurlijk anders als je dit op een reguliere basis gaat aanpakken en je hier echt aan gaat verdienen.
Link naar reactie
[quote:a7307338ef="Peter Hoogendoorn"](met een banner verdien je toch altijd geld lijkt mij en niet af en toe) [/quote:a7307338ef] Met enkele banners waar je per maand een paar euro voor krijgt, kun je niet echt spreken van een "duurzame deelname aan het economisch verkeer". Dit heeft toch meer iets van de kosten van je hobby voor een gedeelte terugverdienen dan van ondernemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...