Ga naar inhoud

Toch e-mail ergens in de brush in Afrika


anoniem

Aanbevolen berichten

Vraag:een geisoleerd gelegen plattelands ontwikkelingsproject in Madagascar - geen telefoon geen gsm- wil toch e-mail contact hebben met het centrale bureau in de hoofdstad. Heb ergens gehoord van iemand die dit via radio contact deed. Weet iemand waar ik gegevens kan krijgen, de procedure en of zoiets kostbaar is Suggesties, verwijzingen internet, de benodigde hardware en persoonlijke ervaring worden zeer op prijsgesteld.
Link naar reactie
Geen specifieke ervaring. Maar mij is wel bekend dat internet ook kan lopen via packet-radio of ham-radio. Bijvoorbeeld via kortegolf-bakkies. Maar dan moeten er onderweg natuurlijk wel voldoende doorgeefpunten zijn. In je eentje kun je het niet doen. Een andere optie is een satelliettelefoon. Kun je zowel mee internetten als mee bellen. Wel stervensduur, een gsm is er niks bij. Een derde optie is tweeweg satelliet internet. Ook vrij prijzig, maar wel gewoon vaste abonnementskosten. Kost hier meen ik iets van 150 euro per maand. Daar komen nog wel de kosten van de schotel en de ontvanger nog bij. Als ze al een tv-schotel hebben, worden de kosten iets lager.
Link naar reactie
Snietomheteenofander - maar een ontwikkelingsprojekt, inklusief de overhead voor reizen (en niet te vergeten: het hoofdkantoor in Nederland!) kost ALTIJD een klap geld. En een satelliet-telefoon is op zijn hoogst een paar procent van de totale kosten! Waarom wordt bij dit soort organisaties altijd bezuinigd op de medewerker in het veld?! Het enige, waarover je zorgen zou kunnen hebben, is dat je apparatuur in het veld onder je handen wegrot/verroest; en dat is geen grapje: van pc's in het veld in Oost-Afrika is bekend dat de vaste schijf soms na een half jaar al kan worden weggegooid in verband met schimmel...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...