Ga naar inhoud

Google geeft melding "downloaden van bestand"?


anoniem

Aanbevolen berichten

Wellicht dat iemand dit probleem herkent en een oplossing weet? Als ik in Internet Explorer (6.0.26) naar www.google.com wil krijg ik vrijwel direct een bestand downloaden vraag. Het zou dan gaan om het bestand / van google[1] . Ik heb openen, opslaan en informaite geprobeerd, maar dat mocht allemaal niet baten. Het vreemdste is dat als ik de 'oude' lijst gebruik (dankzij autoaanvullen krijg ik de lijst met vroegere pogingen) en er www.google.com kies, de boel goed werkt; google start op, en ik kan zoeken.. Of beter gezegd, kon. Ook dat werkt nu niet meer...nu pak ik maar een oude zoekstring en pas de zoekopdracht aan...iemand een vermoeden waar dit aan kan liggen??? T.
Link naar reactie
Potverdrie, je hebt waarschijnlijk gelijk... Ik draai hier op een netwerk waarbij ik Norman Antivirus heb geïnstalleerd. Dat programma hoort netjes alles af te zoeken....Nou heb ik net een nieuw stukje software gedraaid (spybot search and destroy), krijg ik doodleuk de melding dat er oa een grettige Klez Worm in mijn system32 staat... :o Denk ik dus: wat doet Norman hier nu aan. Start ik dat fijne ding dus op, krijg ik vervolgens een melding van een heel ander virus! Waar heb ik dan G**********me een virusscanner voor. Wat een sof! Al met al dus: Klez Worm én TSaBot.exe gevonden (en nog steeds bezig met scannen...) Fijn hoor.
Link naar reactie
[quote:978a971658="thor2002"]Potverdrie, je hebt waarschijnlijk gelijk...[/quote:978a971658] Wat denk jij dan?! :wink: Maar alle gekheid op een stokje, da's vervelend genoeg natuurlijk. Heb je je scanner altijd keurig up-to-date gehouden? Dan zou er in principe niks mis moeten kunnen gaan, tenzij er in het onwaarschijnlijke geval een fout in geslopen is. En Murphy's Law dicteert niet voor niks dat àls er iets fout kan gaan, dat ook gegarandeerd een keer zàl gebeuren.
Link naar reactie
:cry: NOuuuuuuuuuuuu. het probleem blijft. v.w.b. mijn scanner, die staat zo ingesteld dat'ie iedere avond netjes update...Alleen staan de clients 'snachts niet aan en worden ze 's ochtends niet altijd direct aangezet. Ik vermoed dat er zelfs machines in ons gebouw zijn die al 3 weken niet aan zijn geweest... Maar de machine is inmiddels vrij van TSad virus en Klez virus (dat laatste kan ook een onderdeel ijn geweest van een goed programma stond er in het overzicht van SpybotSD, ik heb het toch maar gewist. Het heette ook wblink6.exe. Pech als er iets niet meer werkt. Kan nog steeds niet op Google.nl komen. Andere suggesties? bv. explorerversie of zo??
Link naar reactie
Je weet natuurlijk niet hoe erg dat virus-spul heeft huisgehouden op die bak. Persoonlijk ben ik bij zo'n geval niet zo'n voorstander van een reparatie poging. Een nieuwe installatie van Windows helpt alle onzekerheid iig de wereld uit. Dat is natuurlijk wel veel werk, maar van de andere kant; als je na een reddingsactie tegen problemen aan blijft lopen, ben je waarschijnlijk uiteindelijk meer tijd kwijt aan het verhelpen daarvan (als dat al lukt...) dan een her-install.
Link naar reactie
Dat van dat virus klopt wel. Alleen zit ik zo eens te snuffelen op het web (op een andere machine...) en kom ik meerdere soortgelijke meldingen tegen over Google en IE6.0. Ligt dus niet alleen aan mijn computer en een bepaald virus. Ik vermoed (samen met enkele andere mensen op het net) dat er iets met de cache van de servers mis is o.i.d. Deze machine wil verder ook niet automatisch verversen. Om dit bericht dus in te typen moet ik iedere keer in het forum weer op refresh drukken. Heb inmiddels explorer ge-update, de spyware en viri gewist, helaas geen verbetering. De helpdesk van Google zelf (of beter gezegd het forum) komt niet verder dan een werkende tip: type www.google.nl/? Waarom zou dit dan wel werken vraag ik mij af. Zijn er ook programmeurs onder ons die inzien waarom dit wel zou werken t.o.v. de kale nl-versie? T.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...