Ga naar inhoud

Delen van mijn ADSL speedlinq verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al eerder gevraagd hoe ik een verbinding moet delen en er is mij toen verteld dat ik de computer met verbinding een I.P. moet geven van 192.168.0.1 met een gateway van 255.255.255.0 en de andere computer een I.P. van 192.168.0.51 en 192.168.0.1 als gateway. Dat werkte ook prima, maar nu heb ik eindelijk mijn ADSL verbnding via een ethernet moden met router. Dus de UTP crossover kabels gaan direct naar de 2 computers. Dit begrijp ik ook niet helemaal. Ik had begrepen dat je als je een router of switch hebt dan straight kabels moet gebruiken, maar het modem werd geleverd met een crossover kabel. En mijn oude netwerk had geen router. Maar wat nu? Als ik bij die andere computer kijk (die van mij werkt nl wel goed) bij eigenschappen v.d. LAN verbinding dan staat er dat er een fout IP adres is. Maar ik heb het op autom. IP toewijzen gezet.
Link naar reactie
[quote:62d7e011b9="koekeeghan"]Ik heb al eerder gevraagd hoe ik een verbinding moet delen en er is mij toen verteld dat ik de computer met verbinding een I.P. moet geven van 192.168.0.1 met een gateway van 255.255.255.0 en de andere computer een I.P. van 192.168.0.51 en 192.168.0.1 als gateway. Dat werkte ook prima, maar nu heb ik eindelijk mijn ADSL verbnding via een ethernet moden met router. Dus de UTP crossover kabels gaan direct naar de 2 computers. Dit begrijp ik ook niet helemaal. Ik had begrepen dat je als je een router of switch hebt dan straight kabels moet gebruiken, maar het modem werd geleverd met een crossover kabel. En mijn oude netwerk had geen router. Maar wat nu? Als ik bij die andere computer kijk (die van mij werkt nl wel goed) bij eigenschappen v.d. LAN verbinding dan staat er dat er een fout IP adres is. Maar ik heb het op autom. IP toewijzen gezet.[/quote:62d7e011b9] Er zijn twee mogelijkheden: 1. IP adres dynamisch verkrijgen. 2. IP adres zelf toekennen (zoals in de oude situatie). ad 1. Alle instellingen kunnen op beide pc's hetzelfde zijn. ad 2. Vul op beide pc's het volgende in: ip adres, subnet mask,gateway adres, dns servers van je provider. Waarbij het ip adres voor elke pc verschillend is en die in dezelfde range ligt als die van je router. Als je gebruik maakt van de 'normale' poorten van de router/switch dan heb je inderdaad [i:62d7e011b9]straight[/i:62d7e011b9] kabels nodig om verbinding te leggen vanaf de router naar de pc's. Heb je nog een cross cable liggen dan zou je die in de uplink poort van de router/switch kunnen aansluiten, deze wordt dan omgevormd naar een [i:62d7e011b9]straight[/i:62d7e011b9] aansluiting.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...