Ga naar inhoud

403 pagina 'redirecten'?


anoniem

Aanbevolen berichten

Even een vraag van esthetische aard. Ik heb binnen onze instellign enkele sites geblokkeerd. Als gebruikers op een 'foute' site willen kijken komen ze op een standaard 403 page. Is het mogelijk om binnen de instelling in te stellen dat er een ander pagina verschijnt, waarop iets duidelijker staat dat de pagina die ze wilden bezoeken niet toegestaan is? De gebruikers zijn in dit geval 'nog maar' 10 tot 12 jaar en zullen niet echt doorhebben wat er op die standaard 403 pagina staat. In plaats daarvan krijgen ze dan bv. een pagina met een opgeheven wijsvingertje en heel groot de tekst STOUT of zo :wink: Ik begrijp natuurlijk dat dit normaliter binnen een website gedefinieerd wordt, maar kan ik dat niet zelf binnen Explorer of mijn w2k server instellen? We hebben dus W2000 server, winroute pro (wellicht dat het daar mee kan), en internet Explorer. Alvast dank voor de ideeën, Thor2002
Link naar reactie
Ik neem aan dat je IIS5 als webserver draait. In IIS4 kun je voor een website eigen errorpagina's instellen per errorcode, dus ook een voor de specifieke error die je bedoelt. Je vraagt in MMC de properties van de website op en kiest het tabblad Custom Errors. Hier geef je de zelf gemaakte html-pagina op die in plaats van de standaard errorpagina voor die errorcode moet verschijnen. In IIS5 zal dit ongeveer hetzelfde werken.
Link naar reactie
Sorry, ik heb geen IIS draaien. Alles werkt via winroute. :-? Ik zou wel een intranet deel op kunnen zetten en daar mijn eigen errorpages aan kunnen maken etc. Maar wat ik bedoel is dat als ik bij een pagina wil kijken van een ander terwijl deze binnen winroute geblokkeerd is, er een alternatieve errorpage wordt geladen i.p.v. de standaard 403 pagina. Enig idee?
Link naar reactie
Sorry, ik heb geen IIS draaien. Alles werkt via winroute. :-? Ik zou wel een intranet deel op kunnen zetten en daar mijn eigen errorpages aan kunnen maken etc. Maar wat ik bedoel is dat als ik bij een pagina wil kijken van een ander terwijl deze binnen winroute geblokkeerd is, er een alternatieve errorpage wordt geladen i.p.v. de standaard 403 pagina. Enig idee?
Link naar reactie
Sorry, ik heb geen IIS draaien. Alles werkt via winroute. :-? Ik zou wel een intranet deel op kunnen zetten en daar mijn eigen errorpages aan kunnen maken etc. Maar wat ik bedoel is dat als ik bij een pagina wil kijken van een ander terwijl deze binnen winroute geblokkeerd is, er een alternatieve errorpage wordt geladen i.p.v. de standaard 403 pagina. Enig idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...