Ga naar inhoud

Mijn pc wil inbellen bij bezoeken van sommige urls


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoals in het onderwerp al beschreven is: mijn pc wil dus inbellen als ik bepaalde urls intyp in de adresbalk. Op zich vind ik dit vrij vaag, aangezien ik kabel heb. Normaal gesproken gaat internetten goed, als ik echter zomaar een adresje intyp wat ik zelf verzonnen heb (zomaar om te kijken of ie bestaat, je kent dat wel), dan kan het wel eens gebeuren dat er ineens een dial-up venster verschijnt en ie dus vraagt of ie in mag bellen. Dat mag ie niet natuurlijk.. als ik op "cancel" klik gaat ie vervolgens in "offline" mode. Even een bestaand adres intypen, "enter" en "connect", dan werkt alles wel weer. Als ik in het dial-up venster op "connect" klik, gebeurd er vanzelfsprekend niets. Dan blijft ie gewoon hangen op "connecting.." tot ik op "cancel" klik. Dit alles is natuurlijk niet wereldschokkend maar wel in zekere mate vervelend, vooral omdat ik er niet achter kan komen wat de oorzaak is (en ik dat graag zou weten). Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van is? ps: ik draai winxp-sp1, IE, chello-kabel met ethernetmodem, zonealarm-firewall (nieuwste).
Link naar reactie
Er kwamen inderdaad aardig wat spy-dingetjes tevoorschijn, die ik dan ook verwijderd heb. Het probleem was daarmee echter nog niet opgelost. Ik heb zelf nog eens gekeken bij de dial-up instellingen (het dial-up venster dat steeds verscheen wil inbellen naar Chello) en die eventjes doorgelopen. Nu bleek "dial when network connection = not present" aan te staan ipv "never dial a connection". Nu geeft ie inderdaad gewoon een niet-gevonden pagina bij msn-search.. Toch erg bedankt voor de tip om mn pc op spyware te controleren, dat had ik veel eerder moeten doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...