Ga naar inhoud

Copyright van content


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, In opdracht van een vereniging onderhoud ik een website met informatie over de vereniging en de activiteiten van de vereniging. Men levert mij teksten aan, die bewerk ik en plaats ze op de site. Ook plaats ik op eigen initiatief content op de site, zoals foto's, een online winkel, discussieforum. Ik ben eigennaar van de domeinnaam. Van wie is nu de content van de site en dan bedoel ik, bij wie ligt het auteursrecht van de teksten en foto's en dergelijke... Wie weet waar hier iets over te vinden is op het web... Webguy
Link naar reactie
Het auteursrecht ligt altijd bij degene die de tekst/foto heeft gemaakt. Of jij moet een overeenkomst met die persoon dat hij zijn recht aan jouw overdraagt. Mooi voorbeeld zijn die rechtzaken een tijdje geleden van freelance- journalisten die aanvochten dat hun stukken naast in een tijdschrift ook door het tijdschrift zonder toestemming op internet werden geplaatst. zie verder ook [url]http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/home.asp?metnaam=auteursrecht[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...