Ga naar inhoud

ADSL: upload zorgt voor trage download


anoniem

Aanbevolen berichten

Telkens wanneer ik upload zakt mijn download speed enorm. Dit is vooral zeer lastig in p2p software, want vanaf het moment dat je iets deelt met een upload van bvb 10 kb/s zal een downloadsnelheid van 200kb/s zakken naar 5kb/s. Ik ben er achter gekomen dat dit een kenmerk is van ADSL, doordat bij de download pakketjes ofzo gebruikt worden van de upload, maar ik weet er het fijne niet van. Is er een oplossing hiervoor? Ik heb wat gelezen over MTU en naar het schijnt zou [url=www.tweakmaster.com]tweakmaster[/url] misschien de oplossing kunnen bieden, maar tot nog toe heb ik daarmee geen verbetering geboekt. Ik weet trouwens niet of ik dial-up verbinding heb of niet (tweakmaster wizard vraagt dit). Tot voor kort werkte ik namelijk nog met een usb modem en moest ik telkens verbinding maken, nu zit ik in een LAN waarin de internetverbinding gedeeld is met een switch/router, en nu is iedere aangesloten pc direct online, het abonement is nog steeds hetzelfde (skynet adsl go).
Link naar reactie
Ik heb een test gedaan. Van download.microsoft.com heb ik dx90_redist (32.59 MB) gedownload. Toen ik aan 50% zat van de download (ik heb gewacht om een stabiele snelheid te bekomen van rond de 340kb/s) ben ik een upload gestart (via MSN naar een maat). De upload duurde ongeveer 1 minuut 15 seconden aan een snelheid van 12kb/s - 16kb/s. De downloadsnelheid (die al zo'n 30 seconden rond de 340kb/s lag) begon drastisch te zakken vanaf het moment dat de upload starte: in die minuut 15 seconden is de snelheid van 340kb/s naar 120kb/s gedaald. En de downloadsnelheid bleef dalen tot het einde van de upload, dus het had goed gekund dat ik na 5 minuten nog een downloadsnelheid van 20kb/s had. Op het moment dat de upload gedaan was, steeg de downloadsnelheid weer naar 340kb/s. Dit bewijst denk ik wel dat dit wel degelijk een kenmerk is van ADSL. En het ligt zeker niet aan de server (de reden waarom ik microsoft uitkoos)! Je kan het zelf ook testen en de resultaten posten. En wie een DSL verbinding heeft, momenteel een tweak gebruikt en hier geen (of minder) last van heeft, laat dan weten welke tweak aub.
Link naar reactie
Ik weet dat dit mogelijk is in Kazaa, maar ik heb het niet over Kazaa (het staat momenteel niet eens geinstalleerd). Ik praat in het algemeen. De enige software waarvan ik weet dat het mogelijk is om uploadsnelheid te limiteren is shunra nimbus. Maar het is niet mogelijk om de upload appart in te stellen, dus als je een snelheid emuleert is dit voor zowel de upload als de download.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...