Ga naar inhoud

Overstappen van Kabel naar ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een kabelaansluiting maar ik ben niet zo tevreden over mijn downloadsnelheden (in kazaa op piekuren 3 á 4 kb/s, in daluren 12 á 13 kb/s en zo af en toe een uitschieter rond de 25 kb/s. Ik wil overstappen naar adsl en xs4all Basic en/of Fast lijkt me wel wat. Maar nu las ik in een test dat de basic-versie ook niet veel meer haalt dan 7 kb/s. Heeft iemand hier ervaring mee (dus adsllen via Xs4all en een snelheid die lager is dan met een kabelverbinding)?
Link naar reactie
Kazaa is denk ik niet erg representatief voor je snelheid aangezien je sterk afhankelijk bent van degene waarvan je download. Op de site van [url=www.speedtest.nl]Speedtest[/url] kan je zien hoe de verschillende aanbieders het qua snelheid doen in een bepaald postcodegebied, dan zie je gelijk of er snelheidwinst te behalen valt met een overstap.
Link naar reactie
Eens met PS : Kazaa krijg ik soms 0.07 kb. Het hangt sterk af van de PC waar je vanaf download. In grote lijnen : Je moet de snelheid aanhouden bij een gewone download met je browser. Kabel is ook afhankelijk van hoeveel mensen in de wijk tegelijk internetten. Ik neem aan dat je breedband kabel hebt (met een ethernet modem) Bijv : als iedereen slaapt en je downnload op dat moment dan kan ADSL hem niet bijbenen hoor. ADSL heeft wel een constante snelheid, het wordt niet beinvloed door buurtbewoners. XS4ALL vindt ik een hele goede ADSL provider. Het enige contact dat ik met ze heb is de FACTUUR :evil: die ze elke maand sturen :wink: Algemen download snelheid : Lite 25 Kb, Basic 75-80 Kb en ga zo door Fast zal wel uitkomen op 140-150 Kb Succes.
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie Bosje en Ps ,Ok, Ik snap dat de zwakste schakel (kazaa gebruikers met 14.4 modem o.i.d.) de sterkte van de ketting bepaalt. Ik ben een vroege vogel (ook in het weekend) en ik moet toegeven dat op onorthodoxe tijdstippen de snelheid van een kabelmodem lekker hoog zijn maar zeker niet boven de 35 kb/s. Uit het antwoord van Bosje begrijp ik dat Basic een regelmatige snelheid van 75 kb/s (behalve op kazaa e.d.) haalt en dat is in mijn situatie een verdubbelling. Toch het overwegen waard tenminste, kunnen jullie ook wat zeggen over de continuiteit van de verbinding? (bij mijn kabelprovider is er wel een stop doorgebrand ofzo en de dichtsbijzijnde stoppenwinkel is dan gevestigd in verwegistan )
Link naar reactie
kabel met eenmax van 35 Kb op stille momenten ? Wat voor kabel abo heb je ? Met een seriele of ethernet modem ? Back tou question : ikzelf en kennissen die ADSL hebben. eenmaal opgezet is het een stabiele verbinding. Waarom ik xs4all goed vindt, ja alles doet het, altijd connectie, goede snelheid en de standaard voorzieningen zoals 5 mail boxen met aliassen, homepage etc. Ben zeer over ze te spreken, behalve dan die maandelijkse factuur. Kazaa : je kan hem dagen aanlaten. Als de verbinding mocht haperen dan komt dat door Kazaa en niet door Xs4all-KPN.
Link naar reactie
Ik heb zelf internet via de kabel gehad bij Essent@Home Was supersnel (pieken tot 800/900 kByte/sec!, gemiddeld 400 kByte/sec) In tussentijd verhuisd Ik heb nu ADSL bij KPN via HetNet (light abo), ben hier goed over te spreken, downloadpieken tot 250 kByte/sec, gemiddelden liggen rond 30 a 35 kByte/sec. :o (connectie: ISDN->Splitter->Alcatel (Thomson) Speedtouch V4 i modem -> NIC Conclusie van mij is dat ik zeer zeker (indien beschikbaar) weer overstap. Een groot pluspunt van ADSL is stabiliteit, is consistent in doorvoersnelheden en beschikbaarheid
Link naar reactie
Om je snelheid ook eens wat te testen: download eens een filmpje van http://www.kicken.com/funnyfiles of download eens een antivirus update van mcafee (ook al heb je geen mcafee draaien) http://download.mcafee.com/updates/4xa.asp?real=0 Deze downloads staan op snelle servers. Net met mcafee haalde ik nog snelheden tussen de 400 en 500 kB/s (voor de paar seconde dat het downloaden duurde). Ik heb internet via de kabel (@Home breedband).
Link naar reactie
Onder andere [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=70206]dit topic[/url] gaat over die instabiliteitproblemen. Zelf had ik er tot dat ik twee weken geleden een nieuwe computer kreeg ook last van. De verbinding viel heel onregelmatig uit soms ging het uren goed en soms 3 keer in het uur. Niet ideaal dus als je grote downloads hebt lopen. Sinds ik een nieuwe pc heb is het nog geen een keer voorgekomen, dus het ligt denk ik aan het type pc (of OS? nu XP voorheen W98).
Link naar reactie
Ja, aangezien het probleem verholpen is door m'n nieuwe computer is er voor mij geen reden om een nieuw modem te kopen. Het kan best zo zijn, dat als je een USB-modem neemt dat het perfect loopt zoals dat bij mij nu het geval is. Maar als je echt geen heel goede reden hebt om voor USB te kiezen, dan zou ik voor de zekerheid gewoon voor een ethernet-modem gaan. In het topic wat ik hierboven genoemd heb, staat overigens ook dat voor een fast-abonnement een ethernet-modem zelfs noodzakelijk is.
Link naar reactie
Ik gebruik reeds 18 maand een EiCom USB modem, en ben nog nooit onderbroken. Upload: +- 125 kbps en download +- 1125 kbps. Indien er veel gebruikers op de lijn hangen, heb je [b:adb77277e6]ook[/b:adb77277e6] een vertraging, doch niet in zo'n hoge mate als kabel. (Beroepshalve werk ik met 4 systemen: Analoog, Isdn, Adsl en kabel) Hier is de surfsnelheid zichtbaar sneller dan kabel, email komt even snel binnen als buiten als kabel. Het enig groot verschil is wanneer je zware bestanden download. Dat gaat hier zichbaar sneller dan adsl met kabel. Enige bezwaar: soms moet ik wel 5 à 10 min wachten tot mijn usb modem gedetecteerd wordt bij het opstarten. Ik wil echter mijn Adsl niet meer kwijt, maar zal met usb blijven werken omdat ik geen zin heb om een financiele uitgave te doen voor iets dat je wegwerpt terwijl het goed werkt om iets anders binnen te halen dat hetzelfde doet. Indien mijn usb modem echter moest stuk gaan zou ik een inwendig modem installeren, alleen om IE te kunnen aansluiten op een Hub. Nota: deze info is representatief voor BE, ik ken niet zo goed de mogelijkheden en kwaliteiten van de NL Lijnen/Providers.
Link naar reactie
deel je via kaaza ook zelf bestanden met andere gebruikers? mijn ervaring is namelijk dat als je geen bestanden deel, je download snelheid minimaal is. dus hoe meer je zelf met andere deelt hoe hoger je download snelheid word. ik ben zelf vorig jaar van mxstream via planet internet overgestapt op kabel via chello en heb daar tot op de dag van vandaag geen spijt van. mijn download snelheden zijn sneller als dat ze waren toen ik nog adsl had. :lol: het voordeel van kabel is in iedergeval dat je geen vaste telefoon aansluiting hoeft te hebben. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...