Ga naar inhoud

Welke kabel tussen splitter en adslmodem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, welke kabel heb je eigenlijk nodig om je adsl modem op je splitter aan te sluiten? ik ben van plan om dit met telefoonkabel (5 aderig koperdraad: rood, blauw, oranje, wit, aarde) vanuit de kelder naar mijn slaapkamer te realiseren. De afstand is ongeveer 12 meter lang. Kan ik dit met de telefoonkabel die er nu ligt voor isdn doen? natuurlijk niet meer op de isdn aangesloten maar alleen om de splitter in de kelder te verbinden met het adsl modem op 12 meter verder? Of kun je netwerkkabels en telefoonkabel gewoon door elkaar heen gebruiken, rekening houdend met recht en crossover kabel?
Link naar reactie
Nou dat valt dan gelukkig nog wel mee, maar ik weet nu eigenlijk nog niet goed of ik een ISDN-adsl modem moet nemen of een analoog-adsl modem, omdat de buitenlijn vóór ons NT1-kastje alleen een voeding is voor dit kastje die er vervolgens een ISDN2 aansluiting van maakt. Het lijkt mij dat je een ISDN adsl modem dus eigenlijk ná het NT1 kastje aan moet sluiten. Nou ja ik wacht maar af op een bevredigend antwoord
Link naar reactie
Volgens mij hangt dat af van het soort abonnement af wat er bij het telefoonnummer hoort waar ADSL van wordt afgenomen. Is dat een ISDN abonnement, dan zul je daar rekening mee moeten houden met je modem. Het telefoonsignaal komt je huis binnen door dezelfde kabel van KPN, je hoeft geen bedrading te vervangen om je abonnement om te zetten van analoge naar ISDN telefonie, alleen komt er dan zo'n ander kastje op en in de centrale wordt een en ander aangepast. Het lijkt me dat je in jouw geval aan ISDN zit, dan is het gewoon: KPN - lijn > splitter > 1. ISDN kastje 2. ADSL-modem. Kijk anders even [url=http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_Browser.jsp?c=ok&contentOID=48058&categoryOID=-18028&site=0&channel=0] hier [/url] Hoop dat dit bevredigend is. Succes.
Link naar reactie
[quote:a5ee1ff731]Nou dat valt dan gelukkig nog wel mee, maar ik weet nu eigenlijk nog niet goed of ik een ISDN-adsl modem moet nemen of een analoog-adsl modem, omdat de buitenlijn vóór ons NT1-kastje alleen een voeding is voor dit kastje die er vervolgens een ISDN2 aansluiting van maakt. Het lijkt mij dat je een ISDN adsl modem dus eigenlijk ná het NT1 kastje aan moet sluiten. [/quote:a5ee1ff731] Hallo Mark, Ik heb ADSL in combinatie met ISDN. Wat het modem en de splitter betreft: De splitter zit VOOR het NT1-kastje. Bij mij zit het als volgt: de splitter is een plat blokje met 3 aansluitingen. In aansluiting 1 gaat je KPN-kabel. In aansluiting 2 komt je ADSL-modem, in aansluiting 3 komt de jabel naar je NT1-kastje die eerst aan de KPN-kabel zat. Ik heb een USB ADSL-modem, geschikt voor ISDN. Succes, Webguy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...