Ga naar inhoud

van ISDN overstappen op ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste pc freaken, ik zit al heel lang te internetten via mijn ISDN-verbinding (1 lijn = 44 kbps) maar begin nu in de gaten te krijgen hoe duur de internettikken eigenlijk zijn en wil de overstap naar ADSL maken. Nu heb ik gehoor op te letten bij het modemtype dat meegeleverd is. Het mag mij in principe niet teveel gaan kosten, maar er moet wel zeer binnenkort een tweede onafhankeijke pc op aangesloten kunnen worden. Nu hoorde ik dat je dan beter een modem met ethernetaansluiting kunt nemen ipv een usb aansluiting, maar hoe zit het dan met de hoeveelheid bandbreedte, mijn netwerkkaart is 10/100 maar dat betekent dat je niet zo heel veel aan een duurder abonnement hebt? ik bedoel wordt de uiteindelijke snelheid voor downloaden/uploaden en surfen dan niet bepaald door de snelheid van je netwerkkaartje? wie weet een goede aanbieder en welk abo de beste keus is? :roll:
Link naar reactie
1. Neem ethernet. 2. een gewone adsl is tegenwoordig ong. 75KB. Een simpel netwerkkaartje 10MB of 100 MB. Je kan dus genoeg PC's op een 10MB netwerk zetten zonder dat je netwerkkaart de bottleneck is. Je downloadsnelheid op een PC in een netwerk is idd afhankelijk van de totale belasting in dat netwerk. Dus stel dat je 3 PC's hebt en er iemand aan het sharen is op kazaa en de ander dsltv sit te kijken dat jij idd geen snelheid meer over houdt. Als er "gewoon" gesurft wordt zal je het nauwelijks merken. grtzz, t.
Link naar reactie
Misschien kan ik de vraag beter anders formuleren: Wij hebben thuis: 2 buitenlijnen die als eerste in de NT1 kast (ISDN2) komen, vervolgens komt er uit dit NT1 kastje 1 stekker die de Quattrovox voedt en 1 stekker die in een ISDN modem voor de pc uitkomt. Nu is mijn vraag: moet ik een adsl modem nemen die voor een analoge lijn geschikt is, en deze dus in één poort van de Quattrovox pluggen? óf moet ik een adsl modem nemen voor ISDN die ik dus meteen ná het NT1 kastje aansluit? Nu zei een verkopertje bij primafoon dat ik het adsl modem (analoge) vóór het NT1 (ISDN2) kastje moest aansluiten na de splitter, en de ISDN lijn beter kon opzeggen en het ISDN verhaal moest terugzetten naar analoge buitenlijnen. Nu zei mijn vader, zelf een isdn servicemonteur voor zakelijke gebruikers, dat ik de adsl-modem ná het nt1 kastje moest aansluiten, omdat de lijn vóór het nt1 kastje niet digitaal noch analoog is maar slechts een " voeding" voor het NT1kastje die er vervolgens ISDN van maakt? Wie o wie helpt mij met deze puzzel? Ik zou graag gisteren nog een aansluitpakket hebben en vandaag alles aangesloten hebben, zodat ik morgenochtend al kan adsl-internetten zonder datalimiet voor +- 30 euro per maand en dat mijn broer op zijn pc dit ook kan, onafhankelijk van elkaar dus ook geen last hebben (ik geloof dat je dan een modem zonder switch moet hebben en mét router) :o ik zie effe door alle bomen het bos niet meer :(
Link naar reactie
Splitter moet ten alle tijden voor ieder ander apparaat op de lijn: dus ook voor het NT1 kastje. Vervolgens moet je dus wel een ISDN ADSL modem hebben, aangezien je die op de splitter aansluit (en een analoge op de QuattroVox gaat dus nooit en never werken!). En de aanvraag voor ADSL duurt minstens een dag of 10-14, dus morgenochtend is een beetje te vroeg om alles werkend te hebben ;)
Link naar reactie
Naar wat ik in de loop der tijd heb gehoord over adsl perikelen zou je isdn lijn opzeggen nu niet slim zijn, als je je aanvraag niet wilt verstoren moet je dat dus niet doen. KPN is zeer goed in het in de war schoppen van dit soort zaken en ben je maanden verder voor je dan adsl hebt. Toen ikzelf adsl aanvroeg (wat door KPN dus prompt verkl..t werd en ik nu Chello heb) kon ik op de site van KPN (toen Mxstream) prima info vinden met aansluitschema's, ook providers hebben deze info op hun homepage. Maar nogmaals, maak het niet te moeilijk door in te gaan op het advies van het "KPN verkopertje". Hij lost het echt niet voor je op als het daardoor fout gaat.
Link naar reactie
Ok ik geloof dat ik het een beetje begin te snappen. Nu moet ik dus een ADSL abonnement hebben voor rond de €30,- per maand, 256 kbps/ 64 kbps én een multi pc modem. Nu zag ik dat Zonnet dit modem heeft: Multi-pc modem Alcatel Ethernet Router. Nu hoorde ik van een collega dat dit weer alleen een router (hub voor netwerkkaartjes is) en dus nog een apart adsl-modem op dit apparaat moet aansluiten * zucht * :-? Verder viel het mij op dat zonnet hiervoor €354,03 rekent en kpn en wanadoo €253,95. Ik zou dus gek zijn om het via zonnet te doen omdat zij in de aanschaf duurder zijn, maar wat je dan wel hebt is een gratis spam en virusfilter en je hebt voor dit "lite" abonnement geen datalimiet. Ik denk dus dat ik het via zonnet ga doen, tenzij iemand een andere provider weet die ook geen datalimiet heeft voor een lite abonnement. Verder zou er toch iets moeten zijn zoals bij tweakers.net de pricewatch maar dan voor adsl-gebeuren?
Link naar reactie
- Geschikt voor Annex A (ADSL over analoge lijn, POTS) dit betekent denk ik dat ik er niets aan heb, ik moet er een voor een ISDN lijn hebben, maar ik zal denk ik beter kunnen kijken naar een los modem, alhoewel die toch aardig aan de prijs zijn vindt ik. Het is leuker als je hem bij je abo krijgt net zoals een mobiele telefoon.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...