Ga naar inhoud

wat is java?


Aanbevolen berichten

dat vraag ik hierom: op bepaalde sites( b.v. www.pagina.nl) als ik op iets klik gebeurt er niets, alleen zie je links onderaan de melding: javascript:n en dan de betreffende site vermeld tussen haakjes. moet ik bij 'opties- beveiliging- vertrouwde websites' iets bij de java opties doen? heb al een paar mogelijkheden gedaan maar eerlijk gezegd weet ik niet wat. wie weet hiervoor een oplossing?
Link naar reactie
[quote:20a4f20d3e="m021"]Je moet ergens 'enable javascript' aanzetten. Als dat niet helpt moet je even een nieuwe versie van Java [url=http://www.sun.com/java/]downloaden[/url].[/quote:20a4f20d3e] Ondanks dat dit de juiste Java is en de enige echte zal je merken dat als je deze gaat installeren een heleboel sites die met Java werken niet meer in je browser werken. Dat komt omdat helaas een boel Java applets gemaakt zijn om te worden gelezen door Microsoft Java Virtual Machine. Ik gebruik de Mozilla browser met Sun Java en kan veel Java Applets niet gebruiken. [quote:20a4f20d3e]P.S. Ga hier nou niet op reageren met 'java heeft toch niks te maken met javascript', want dat heeft er toch wel iets mee te maken.[/quote:20a4f20d3e] Ja daar ga ik wel op reageren want een Javascript probleem zal je zeker niet oplossen door Java (hetzij van Sun hetzij van MS) te installeren. Ondanks de naam staat JavaScript op zichzelf. Net zoals ASP op zichzelf staat.
Link naar reactie
[quote:4daf07e963]P.S. Ga hier nou niet op reageren met 'java heeft toch niks te maken met javascript', want dat heeft er toch wel iets mee te maken.[/quote:4daf07e963] Oke, je vraagt erom :D. Geef mij dan aan wat het ermee te maken heeft. Totaal niets! Het feit dat de syntax van JavaScript lijkt op Java, zegt toch totaal niets? JavaScript is een flutscripttaal... we mochten willen dat er een scripttaal was, die zich mocht meten aan dezelfde schoonheid van de taal Java.
Link naar reactie
Ik begrijp (ondanks mijn eerdere post in deze draad) dat qua installatie Java en JavaScript nogal samenhangen, zie hier waar ik schuld heb bekend: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=491320&highlight=#491320 Overigens is het programmeren in Java of in JavaScript wel erg verschillend (met wat overeenkomsten ook).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...