Ga naar inhoud

ftp server draaien lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo thuis heb ik een werkend netwerk tussen 2 computers en wilde ik een ftp server draaien dmv bulletproof ftp server 2.15 ik heb een kabel abbonement van quicknet en als ik op mijn computer inlog op de ftp server zie ik de download bestanden maar log ik in op mijn ftp site met een andere computer krijg ik de mededelingen conection time out en connection refushed bij dserver terwijl ik toch alles volgens mij goed heb staan, kan immers met de computer in mijn netwerk wel toegang krijgen ! gegevens norton internet security 2003 (poorten open) poort 21 wie wil me helpen!!!
Link naar reactie
ókeeej, je firewall, 'norton internet security 2003 (poorten open)', wat bedoel je daarmee? dat je um wagenwijd open hebt staan? Op welke pc stat je server? De pc aan het internet of die in het netwerk? Hoe heb je gecontroleerd of je je server kon bereiken? Heb je je TTL niet te laag ingesteld (ik d8 dat je die kon instellen bij bulletproof)?
Link naar reactie
internet sec. vroeg bij de eerste keer opstarte om toestemming voor bulletproof voor internet gebruik op alle poorten heb dat toegestaan , de computer waar bulletproof op staat maakt rechstreeks verbinding met het internet en kan niks vinden over tl volgens mij kan ik dat niet veranderen! heb hem gecontroleerd dmv smart ftp mijn ip nummer wachtwoord en gebruikersnaam en poort ingevuld op de computer waar ook bulletproof op draait en smart ftp liet me zien wat ik kon downloaden en uploaden op mijn computer ook heb ik het ftp nummer ingetyped in mijn browser en dat werkte ook alleen kunnen ze geen verbinding maken met een andere computer welke buiten mijn netwerk is de andere computer die dmv de eerste computer (server) op het internet komt kan ook inloggen en alles werkt het probleem is dat niemand van buitenaf in kan loggen
Link naar reactie
[quote:c93c46900d="strike99"]internet sec. vroeg bij de eerste keer opstarte om toestemming voor bulletproof voor internet gebruik op alle poorten heb dat toegestaan[/quote:c93c46900d] Ik weet niet of daar aparte regels voor zijn voor [i:c93c46900d]internet sec.[/i:c93c46900d], maar is dit alleen outbound verkeer? [quote:c93c46900d="strike99"]de computer waar bulletproof op staat maakt rechstreeks verbinding met het internet en kan niks vinden over tl volgens mij kan ik dat niet veranderen! heb hem gecontroleerd dmv smart ftp mijn ip nummer wachtwoord en gebruikersnaam en poort ingevuld op de computer waar ook bulletproof op draait en smart ftp liet me zien wat ik kon downloaden en uploaden op mijn computer ook heb ik het ftp nummer ingetyped in mijn browser en dat werkte ook[/quote:c93c46900d] Dit is geen goede test, aangezien het verkeer over localhost gaat en dus kan het zijn dat het verkeer niet via je firewall gaat. Dit kun je trouwens nagaan om je hierboven vertelt dat je firewall toestemming vraagt voor [b:c93c46900d]internetgebruik[/b:c93c46900d] voor bulletproof! [quote:c93c46900d="strike99"] alleen kunnen ze geen verbinding maken met een andere computer welke buiten mijn netwerk is de andere computer die dmv de eerste computer (server) op het internet komt kan ook inloggen en alles werkt het probleem is dat niemand van buitenaf in kan loggen[/quote:c93c46900d] En er zit voor de rest niets tussen je pc en de verbinding naar je isp? een router o.i.d. Het kan ook zijn dat je provider deze standaard poort 21 blokkeert om het draaien van servers te verhinderen. Probeer eens een andere niet-standaard hogere poort.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...