Ga naar inhoud

Internetverbinding hapert


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in een oude pentium 233 mhz een modem van Sweex ingebouwd. Het is een 56K PCI met v.92 ondersteuning. Ik heb vervolgens een account bij Zonnet afgesloten. Ik heb de instructies gevolgd over hoe het modem "afgesteld" moet worden volgens zonnet. Echter nu heb ik de volgende 2 problemen: 1) zo nu en dan hangt de internetverbinding gedurende 30 seconden. Hierna wordt de verbinding hervat, totdat het probleem zich weer voordoet. Vraag: hoe is dit op te lossen? 2) Het bovenstaande modem heeft iedere keer een verbinding van 26.400 bps, terwijl een ander 56k V92 PCI modem in een andere computer van mij verbindt met een snelheid van 28.800 bps of soms 33.600bps. Ook deze modem verbindt met Zonnet, maar ik haal toch hogere snelheden in vergelijking met de Sweex. Vraag: Hoe kan het dat het Sweex modem een veel lagere snelheid haalt? En is dit te veranderen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
[b:30fe162dd3]Dit heb ik even geknipt en geplakt van de helpdesk van Zonnet. Zo heb ik mijn modem dus ook ingesteld.[/b:30fe162dd3] Vul het Zon inbelnummer 06760-75030 in. Het landnummer moet 'Netherlands (31)' zijn Klik 'Next' ('Volgende') Klik 'Finish' ('Voltooien') Het Icoon voor de verbinding met Zon verschijnt op het scherm 'Dial-up Networking' ('Externe toegang') De eigenschappen moeten nog aangepast worden. Klik met rechter muisknop op het Zon icoon in het scherm 'Dial-up Networking' ('Externe toegang') Klik op 'Properties' ('Eigenschappen') Klik op tabblad 'Servertypes' ('Servertypen') Controleer of 'Enable software compression' ('Software compressie inschakelen') en TCP/IP zijn gevinkt. Alle andere opties moeten uitstaan. Klik op TCP/IP settings ('TCP/IP-instellingen') en controleer of 'Server assigned IP-adress' ('Door server toegewezen IP-adres') en 'Server assigned name server adresses' ('Door server toegewezen naamserveradres') zijn aangestipt Tevens dient de optie 'Use IP header compression' ('IP-header compressie gebruiken') en 'Use default gateway on remote network' ('Standaard gateway op het externe netwerk gebruiken') aangevinkt te zijn. Klik op 'OK', het scherm 'TCP/IP-instellingen' sluit zich Klik nogmaals op 'OK', Het 'Eigenschappen' scherm sluit zich [b:30fe162dd3]Het hierboven genoemde heb ik dus allemaal gedaan.[/b:30fe162dd3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...