Ga naar inhoud

krijg verkeerde ip adres uitgedeeld in xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi mensen, allemaal fijne eerste kerstavond gehad? ik wel!! maar goed dat is het probleem dus niet, ik had een probleem met een programma en mijn norton internet security. ik heb toen gekeken of ik iets kon wijzigen in de settings maar geen baat bij gehad. toen heb ik norton er af gegooid in de hoop dat het toen weer werkte. maar nog geen internet. wel zag ik dat mijn ip adres was veranderd. ik heb mijn netwerk adapters verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar nog niks. ik krijg dus verkeerd ip adres. ik heb de tcp ip gechekt lijkt allemaal goed. weet iemand wat hier aan de hand is. ik kan overigens als ik met multiboot met millenium editoin opstart wel het internet op en is me ip adres wel goed... ik hoop dat iemand een oplossing weet mvg robert-jan
Link naar reactie
Geef anders ff je ip-adres................grapje :lol: :lol: Maar misschien is het handig als je wat meer info geef. Kabel, ADSL, WindowsXX enz. Hoe je staat aangesloten op internet: via HUB, router of gewoon rechtstreeks enz. Staat bij TCP/IP wel ingesteld "automatisch een IP adres verkrijgen" En subnetmask op (vaak) 255,255,255,0
Link naar reactie
Ik heb onder XP hetzelfde probleem. Een bestaande Chello internetverbinding wil ik overzetten van een PC met WIN98SE naar een nieuwe PC met XP Home erop. Kan echter geen verbinding maken. Als ik de funktie verbinding herstellen uitvoer, dan geeft die na enige tijd de mededeling, dat het IP adres is vernieuwd. Na etteliojke pogingen de kabel weer in de oude PC gestopt, die prompt wel werkt met internet. Ethernetkaart funktioneert wel, heb ik uit kunnen vogelen. In de nieuwe PC zit wel een nieuwe fast ethernetkaart van Realtek. Kan het zo zijn, dat de ethernetkaart van invloed is op het IP adres? Ik heb zelf wel eens mijn eigen 3Com ethernetkaart van de oude PC overgezet naar de nieuwe PC en na istallatie alleen wachtwoord en gebruikersnaam en accounts ingevoerd en zat meteen op internet. Wel op beide PC's als OS WIN98SE. Ik ben benieuwd naar reakties en ervaringen, net als de topicstarter. Jan K.
Link naar reactie
[quote:8180242081="jorte"]Bij Chello moet je hun netwerkkaart gebruiken want die heeft soort van identificatie, je moet kaart dus overzetten[/quote:8180242081] Wat een onzin. Je kan gewoon elke netwerkkaart gebruiken die op de markt is. Ik draai hier XP en windows98 en windows95 op verschillende netwerkkaarten (3com en realtech) en geen problemen met chello. Trouwens bij Chello moet je bij een nieuw abonnement nu zelf voor een netwerkkaart zorgen. Bij XP moet je chello account helemaal snel werken, hoef je bijna niks voor te doen. Alleen zou het probleem kunnen zijn dat XP de netwerkkaart niet ondersteunt.
Link naar reactie
De netwerkkaart wordt wel ondersteund, de leverancier van de PC heeft deze zelf ingebouwd en volgens opgave van XP werkt het. Wel zit er nog een 2e kaart in van hetzelfde merk en soort, Realtek. Blijft de vraag, waarom onder XP het IP adres wordt gewijzigd. De theorie van Jorte was ook een beetje de mine, maar terecht mekt Spiderned op, dat je tegenwpordig zelf voor je kaart moet zorgen. Blijft misschien 1 theorie over, deze 3 Com ethernetkaart is toendertijd nog wel geleverd en ingebouwd door UPC/Chello. Ik hoor wel, Jan K.
Link naar reactie
Ja, bij mij staan beiden ingeschakeld, of de DHCP staat ingeschakeld weet ik niet, moet ik checken. Wel wordt op het forum van Chell Underground ook regelmatig genoemd, dat wel degelijk de netwerkkaart dan wel overgezet moet worden, danwel, dat een nieuwe kaart moet worden aangemeld bij Chello, i.v.m. een uniek MAC adres. Jan K
Link naar reactie
Wat een leuke manier om te reageren [icon_evil.gif] In het verleden was dat wel zo (alleen kaart van chello doet het), blijkbaar is dat veranderd (sinds wanneer, weet iemand dat?). En dan meteen de vervolgvraag, als ik nu een netwerkkaart voor mijn laptop koop en een router, kan ik dan Chello delen? Doordat ik dacht dat ik een uniek nummer had op netwerkkaart dacht ik dat het niet kon.
Link naar reactie
En waarom werkt het bij mij dan met ALLE netwerkkaarten? En waarom is het mij een tijdje geleden gelukt om 3 pc via een hub met Chello te verbinden. (ik kreeg notabene 3 verschillende IP adressen toegewezen!!!) En waarom is er dan op de ECHTE chello site niets over te vinden? En waarom hebben ze dan toendertijd dat ik mijn chello kreeg er niets over vermeld in een brief? En waarom MOET je dan tegenwoordig zelf voor een netwerkkaart zorgen? En waarom hebben ze dan hun kabelmodem beveiligd? Echt onzin; het ligt gewoon aan je instellingen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik geen IP adres kreeg toegewezen. toen zat ik met een pc achter een server. Het lag toen gewoon aan een instelling. Waarom bellen jullie niet met de helpdesk van Chello????????? Of kijk ff hier: [url]http://subscriber.chello.nl/support/manual/nl_support_problem.html[/url]
Link naar reactie
[quote:a953bd2f74="spiderned"]En waarom werkt het bij mij dan met ALLE netwerkkaarten? En waarom is het mij een tijdje geleden gelukt om 3 pc via een hub met Chello te verbinden. (ik kreeg notabene 3 verschillende IP adressen toegewezen!!!) En waarom is er dan op de ECHTE chello site niets over te vinden? En waarom hebben ze dan toendertijd dat ik mijn chello kreeg er niets over vermeld in een brief? En waarom MOET je dan tegenwoordig zelf voor een netwerkkaart zorgen? En waarom hebben ze dan hun kabelmodem beveiligd? Echt onzin; het ligt gewoon aan je instellingen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik geen IP adres kreeg toegewezen. toen zat ik met een pc achter een server. Het lag toen gewoon aan een instelling. Waarom bellen jullie niet met de helpdesk van Chello????????? Of kijk ff hier: [url]http://subscriber.chello.nl/support/manual/nl_support_problem.html[/url][/quote:a953bd2f74] Zojuist de oude netwerkkaart, met een ander MAC adres overgezet naar de nieuwe PC en zie daar, internet en outlook draaien als een zonnetje. Het waren beiden Realtek kaartjes, maar de een is de ander niet. Nu nog internet op 3 andere PC's zien te krijgen, maar Google is geduldig en ik ook. Prettige jaarwisseling, oftewel een zalig uiteinde en een goed eind erin. Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...