Ga naar inhoud

ADSL snelheid hoe en wat??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een adslbasis aansluiting. Bij het downloaden haal ik soms snelheden van 40/ 50 KB/s maar vaker veel minder. Wat ik nu niet snap is waarom haal ik niet de download van 512kb/s max die vlgs de provider bij dit abonnement hoort. Ik kan dan net zo goed een adsllite ab. afsluiten want die kan tot 256kb/s downloaden. Of niet soms?? Vlgs mijn zoon gaat het downloaden bij vrienden vaak veel sneller. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Link naar reactie
[b:a32ef9065c]Hangt in grote mate af hoe snel de server is waar je vanaf download.[/b:a32ef9065c] Terminologie bij pc is soms wat verwarrend. Je haalt 2 dingen door elkaar, kilobytes en kilobits. ADSL 512 is in kbits. Deel die grofweg door 10 (er zijn namelijk ook stopbits, daarom niet door 8 delen) en dat is je maximale downloadsnelheid dus pakweg 51 K volgens jouw terminologie. Bij ADSL Lite zal je dus max 25 K krijgen. Effe wachten, afhankelijk, van waar je woont heb je in januari / februari een max down van pakweg 72K (kost niks, alle ADSL basic en FAst abo worden 50 percent sneller, komt door de intro van ADSL Lite). Het uitrolschema kan je bekijken op de homepage van mxstream. Ik heb het eind januari. 5 weken wachten
Link naar reactie
[quote:13ad99e99d="rdk"]Je haalt de bits en bytes door elkaar (1 byte = 8 bits). Met 50 KB heb je toch al 400 Kbps, waarmee je ruim boven de limiet van ADSL-lite zit. In de praktijk zal je inderdaad nooit de maximale 512 kbps halen. En toen tikte ik dus te langzaam dit bericht...[/quote:13ad99e99d] [b:13ad99e99d]LOL [/b:13ad99e99d]:P , ik heb dan ook een FAST TURBO toetsenbord :wink:
Link naar reactie
[quote:c61ba83c8a="Leo S"][quote:c61ba83c8a="no_name"]Was het maar waar 512 k[b:c61ba83c8a]bytes[/b:c61ba83c8a] down[/quote:c61ba83c8a] Tja, dan moet je maar Power ADSL van XS4All/BBned nemen. Dan heb je dus gewoon een 8 Mbit lijntje...[/quote:c61ba83c8a] Was nog wat vergeten: Was het maar waar 512 kbytes down [b:c61ba83c8a]voor 50 euro/maand[/b:c61ba83c8a] :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...