Ga naar inhoud

WAT IS WIJSHEID ?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Luister -> Ik heb nog niet zo lang internet. nu is het traag, maar morgen misschien niet. hoe dat kan ? ik weet het niet. En neem nou al die firewalls !? je hoort allemaal verschillende namen en iedereen vindt een andere beter. Maar welke is echt goed? dus geen problemen met internet adressen, netwerken, games of een combinatie daarvan! Het zelfde geldt voor de beruchte 'virusscanner'. WAT IS WIJSHEID ?! dit lijkt mij een mooie vraag, om de overgebleven tijd in deze drukke donkere dagen voor kerst te kunnen besteden aan de hier boven genoemde kwestie. met een vriendelijke computer groet, johannes de (doper)
Link naar reactie
Waarom is internet soms traag: -trage server -je deelt internet (kabel) -het tijdstip Goede firewalls (uit eigen ervaring): -BlackIce defender (blockt alleen inkomend) (combineer met trojanscanner) -ZoneAlarm (blockt inkomend en uitgaand, vraagt wel of programma's op het inet mogen Goede virusscanners (uit eigen ervaring) -PcCillin 2000 (de 2002 versie heeft ZoneAlarm geïntegreerd) -Sophos (iets zwaarder op de systemresources) :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Ssssst...! Luister goed.... Volgens mij is het allemaal persoonlijk. Iemand kan zeer tevreden zijn met cable internet 5kb/sec. terwijl een ander 150kb/sec ADSL wil hebben. Lees maar eens de topics waarin advies wordt gevraagd over welke grafische kaart het beste is. Er zijn mensen die jaren 98se draaien terwijl anderen direct XP kiezen Anderen nemen 512mbDDR en anderen 128MB SDRAM Laat je niet gek maken en kies gewoon uit wat volgens jouw het beste is.
Link naar reactie
oke 2 reacties (aardig). is trend pc cillen 2002 gratis? zo nee hoe duur ? en zo ja , waar kan ik die vinden. en dan ook nog ff terug naar de fire walls. klopt het dat het gebruik van een firewall en een virusscanner problemen opleverd bij het gebruik van een een simpel netwerk (eigen situatie) ik maak gebruik van adsl planet 256 kbit usb en dan met netkaart van sureco9m door getrokken naar derde etage met behulp van een beetje utp cat 5 kabel die ik vervolgen heb gecros-linkt. en het werkt. alleen bestanden overzenden naar andere gebruikers buiten het netwerk (met msn en icq) werkt dus niet. ook niet als ik de virusscanner en firewall uitzet. wat is hier nou weer aan te doen. gr een bijna gestressde doper
Link naar reactie
Trend PC-Cillin kreeg ik erbij toen ik een nieuw systeem kocht. Ik denk dat jij het moet kopen Ik heb ook ADSL 25kb/sec (lite) Als je firewall en antivirus van dezelfde company zijn (norton/mcafee) geeft dat geen problemen. Let wel op. De fire-wall instaleer je op de pc die direct op het internet staat. De antivirus evetueel op alle systemen
Link naar reactie
Virusscanner: Persoonlijk ben ik erg tevreden over AVG (virusscanner), deze is gratis voor thuisgebruik en heeft bij mij al virussen uitgefilterd die McAfee liet schieten. Bijkomend voordeel is dat de update bestanden nooit erg groot zijn. Deze worden slim samengesteld zodat ook modemgebruikers ze snel kunnen binnenhalen. Ok, als een virus ondeschept wordt krijg je geen mooie animatie, maar slecht een melding in een soort DOS-scherm, maar dat lijkt me wat minder belangrijk. E-mail scan is een beetje onderbelicht bij dit product maar werkt. McAfee krijg ik weliswaar gratis via XS4ALL, maar na wat slechte ervaringen laat ik die toch maar links liggen. Vrat nogal wat resources en crashte vaak bij opstart. Norman Antivirus schijnt ook erg goed te zijn, maar wel duur. Iedere 3 maanden moet je je license verlengen. Mijn pc waar Norman op draait heeft nog geen virus voor zijn kiezen gehad (denk ik), dus uit eigen ervaring kan ik er nog weinig over zeggen. Licentie kreeg ik eerste 3 maanden graits bij mijn nieuwe pc, dus zolang laat ik hem daar maar draaien. Over Norton Antivirus hoor ik ook erg veel goede verhalen maar heb die persoonlijk nog niet geprobeerd. Firewall: Sygate Personal Firewall, (lees de tests erop na), erg goed en ook gratis. ZoneAlarm, tot in den treure gepromoot door ComputerTotaal werkt goed zolang je pc niet te lang aanstaat, dan gaat hij langzaam maar zeker meeer CPU-tijd vreten die in het ergste geval bij mij opliep tot zo'n 40 procent. Dit zijn de enige twee die ik tot nu toe geprobeerd heb. Zonealarm heb ik inmiddels dus aan de kant gezet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...