Ga naar inhoud

Waar heb je tegenwoordig nog niet goed- retourgarantie ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Tegenwoordig kun je voor hardware nergens meer iets zien voordat je het bestelt. Wil je bijvoorbeeld een goede notebook kopen , dan zijn er genoeg verkoopsites, maar geen van die sites hebben een showroom. Tevens bieden ze ook niet de mogelijkheid om het geleverde product binnen een bepaalde termijn te retourneren als het niet bevalt. Hier klopt eigenlijk niets van : apparatuur wordt steeds complexer en de enige mogelijkheid om het te zien is kopen. De enige merk die ik tot nu toe heb gezien die een 8 dagen niet goed geld terug of omruilservice onderhoudt is Dell. Echter ik wil juist een Toshiba of Fujitsu-Siemens notebook kopen. Zijn er misschien toch wel in deze moderne consument-onvriendelijke tijd van produkten kopen bedrijven die of een voorraad van producten kunnen tonen of bereid zijn om producten binnen een korte termijn retour te nemen? Oscar
Link naar reactie
[quote:008f44af3b="OS"]Tegenwoordig kun je voor hardware nergens meer iets zien voordat je het bestelt. Wil je bijvoorbeeld een goede notebook kopen , dan zijn er genoeg verkoopsites, maar geen van die sites hebben een showroom. [/quote:008f44af3b] Voor de bekende merken kan je natuurlijk gewoon in de reguliere winkels terecht om het product te bekijken en de verkoper van alles en nog wat over het product te vragen. vervolgens kan je dan gewoon op de goedkoopste site bestellen. Je hebt dus geen showrooms van verkoopsites nodig.
Link naar reactie
Ik had eerder ook zoiets begrepen dat je het recht hebt om binnen 7 dagen iets te retourneren als het niet bevalt echter als je dit aan de voorkant vraagt (o.a. bij Computerpirates.com en bij de-laptopper.nl) dan is het antwoord glashard nee! Computerpirates omschrijft dat de retourgarantie alleen opgaat indien de doos binnen 7 dagen niet uitgepakt is en dat de zgn. bescherming van de consument om na kort gebruik van het toestel indien het om wat voor reden dan ook niet bevalt, het te retourneren niet bestaat. De bescherming zou dus alleen gelden in het geval dat je te snel een beslissing geplaats hebt waarvan je binnen 7 dagen na levering spijt hebt gekregen zonder dat je het hebt opengemaakt. Bij de-laptopper.nl (na telefonisch overleg) mag je uberhaupt nooit iets retourneren, je mag het alleen kopen. Omdat sommige laptops een inferieur scherm hebben of zelfs kapotte pixels (binnen aanvaardbare productiegrenzen) of lawaaierige ventilatoren en harde schijven terwijl andere modellen hier geen last van hebben wil ik deze risico liever niet nemen. Hierbij is het ook nog eens zo dat de leveranciers sommige detailvragen over nieuwe modellen die ze wel leveren niet eens kunnen beantwoorden omdat ze zowiezo geen voorraad hebben. Het kan toch niet waar zijn dat ik zo veel risico (kopen en daarna erachter komen wat voor een machine het is) moet nemen om hier achter te komen ? Op welke wijze kan ik deze bedrijven het duidelijk maken dat ik het retourrecht wel heb ? Is er concrete documentatie beschikbaar (evt. link) dat mij hierin ondersteunt ? Oscar
Link naar reactie
Ze verwijzen naar dit artikel: Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek) en die kan je opzoeken op: http://www.chipmunk.nl/wet.html Overigens lopen een heleboel bedrijven op hun website niet te koop met dat dit toch echt in de wet staat. De meeste bedrijven maken liever geen slapende honden wakker en houden de klant in het ongewisse. Dat is vooral bij bedrijven die uitgaan van: offerte = order. Die willen geen producten terugnemen en geld teruggeven. Persoonlijk zou ik nooit kopen bij een bedrijf dat zichzelf en de klant niet serieus neemt wat betreft deze regel. Want dan moet je waarschijnlijk veel tijd en geld steken in het uitoefenen van je rechten. Als je pech hebt wordt het een juridische gang. Als je lid ben van de Consumentenbond heb je wat meer slag om de arm, die kan je nog inschakelen als een leverancier niet horen wil maar moet voelen. Maar wat ik zeg, ik zou bij een winkel kopen waar je rechten gewoon duidelijk zijn en waar niet moeilijk wordt gedaan. Wat is er trouwens mis met Dell laptops? Kapotte pixels in laptops komen lang niet zo vaak meer voor als vroeger als dat je enige angst is. De productieprocessen van tft schermen zijn in de loop van de tijd ontzettend verbeterd. En trouwens dan heb je garantie... maar nu ga jij natuurlijk zeggen dat je je laptop kwijt bent voor reparatie... zo ja dan heb je daar gelijk in.
Link naar reactie
Bedankt LibraOne, hier staat het idd heel duidelijk omschreven. Ik ben minder bang voor dode pixels, echter het probleem is dat bv de schermkwaliteit zou kunnen tegenvallen. Ik ben geinteresseerd in een Fujitsu-Siemens Amilo D 7820 vanwege de combinatie van 15"XGA , P IV 2.5GHz en de ATI Mobility Radeon 900 graf. kaart. De graf. kaart moet super zijn echter ik ben maar een test tegengekomen van een andere Amilo van FS en daarin stond dat de scherm inferieur qua kwaliteit is en dat je daarnaast grote kans hebt op dode pixels. Ook vraag ik mij af of het een digitaal out heeft voor het aansturen van een digitale flat panel LCD. Je weet het pas nadat het geleverd is. Wat er mis is met Dell laptops ? Een vriend van mij had een Inspiron 8100, de behuizing was niet echt stevig, de toetsen bleven soms haken en maakten nogal wat lawaai bij het typen, de HDD maakte een irritant click-clack geluid, scherm toonde rode schaduw bij dunne wanden van letters en de fan liet je iedere keer weer schrikken door het vele lawaai als het aanging. Derhalve maar geen Dell. In eerste instantie keek ik uit naar Toshiba, maar toen zag ik de specs van de bovengenoemde Fujitsu-Siemens, vandaar. Oscar
Link naar reactie
Ik wens je veel succes met een goede leverancier vinden. Verhaal over tft schermen is helder. Je laat je in ieder geval goed informeren. Wat betreft Dell laptops. Ik heb een Latitude C600 en ben zeer tevreden. Ik had vroeger een Compaq maar dat is huilen met de pet op. Ik heb de problemen die jij beschrijft niet behalve dan die fan. Ja als die aangaat dan moet je met je collega's een volume harder gaan praten. Maar dat constant aangaan van die fan is bij mij afgelopen toen ik w98 verving door w2k.... wel maf maar het is echt zo.
Link naar reactie
Laat ik voorop stellen, dat ComputerPirates altijd probeert goede service te verlenen. Wij kunnen geen notebooks terugnemen, die binnen de 7 dagen vallen en waarvan de doos is geopend of waarvan de zegel is verbroken. Waarom is dit zo problematisch voor ons? - Risico - Geld: je stuurt de notebook naar iemand, die de notebook bekijkt en deze dan weer terugstuurt. Als dit toevallig een populaire notebook is, dan is dat geen probleem. Maar als je meer dan 200 notebook modellen verkoopt, dan is dat wel een probleem. Hoe raken wij deze notebook ooit kwijt? - Software - Zegel: Een Toshiba notebook wordt geleverd met een zegel. Bij het opstarten moet je kiezen uit 3 talen om Windows geinstalleerd te krijgen. Als een klant deze installeert om alleen bijvoorbeeld het scherm te zien, dan kunnen wij deze gewoon weg niet terugnemen, want hier ontstaan 3 problemen: 1. de zegel is verbroken, wie wil er nou een laptop met een verbroken zegel? 2. software is geinstalleerd en de daaropvolgende klant kan deze niet direct gebruiken. 3. hoe raken wij de notebook kwijt? Wij willen simpelweg dat elke klant een supernieuwe notebook krijgt zonder dat deze ook maar bij iemand in de handen is geweest. Zoals ook valt te lezen in de wet en zoals wij dit hebben afgesproken met de Consumentenbond, hebben wij deze bepaling opgenomen in onze Algemene Voorwaarden. De Wet (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek): 4. De leden 1­-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand: c. indien de koper hun verzegeling heeft verbroken; Ik hoop, dat jullie nu begrijpen waarom wij dit opnemen in onze Algemene Voorwaarden. Job
Link naar reactie
Wauw Job, waar vindt je nog een leverancier die persoonlijk reageert via een message board. Chapeau! Verder is het verhaal helder. Kortgesloten met de Consumentenbond is netjes. Verder zou ik ook geen al gebruikt notebook willen hebben (al is 'ie alleen maar getest), tenzij ik er minder voor betaal. Maar vanuit jullie standpunt is dat natuurlijk niet economisch natuurlijk. Jammer voor de originele poster van deze draad dat jullie geen winkel hebben met demomodellen. Ik zou zelf gewoon bestellen onder het mom van 'God-zegene-de-greep' o.i.d. maar daar wil de originele poster niet aan om ook goede redenen. Bedankt voor de uitleg Job.
Link naar reactie
Libraone, Ik heb de leverancier zelf op de hoogte gebracht over deze thread op dit forum en ook ik waardeer dat zij prompt hierna hebben gereageerd. Echter de onderbouwing die gehanteerd wordt vind ik niet correct en zelfs misleidend. Het betreffende artikel uit het BW beschermt in beginsel de (niet-zakelijke) consument doordat de consument een produkt op afstand koopt en niet in de gelegenheid is om te zien of het kan bevallen. Normaliter zou i.p. een half uurtje kijken in de winkel al voldoende kunnen zijn om te beoordelen of je een product definitief wil gaan kopen/bestellen. De consumentenrecht waarover wij het nu hebben biedt dit recht zelfs gedurende 7 dagen (in de VS zelfs 30 dagen!); lijkt mij voldoende. De betreffende consumentenrecht schrijft in de leden 1-3 nergens voor dat een doos onuitgepakt moet zijn om je als consument hierop te beroepen! M.b.t. de zegel wordt veelal aan bederving onderhevige en van persoonlijk aard zijnde producten bedoeld. De enige associatie die gemaakt wordt met ICT artikelen is de verzegeling van 'computerprogrammatuur' en dat begrijp ik heel goed omdat dat afbreuk zou doen aan de licentierechten van de betreffende software in het hoesje dat verzegeld wordt. Hiermee wordt dus niet bedoeld de zgn. zegelbeveiliging van de notebook die blijkbaar door Toshiba wordt aangebracht op de notebook(was voor mij ook nieuw). Het komt bij mij bijna over als een uitvinding/truuk van de fabrikant waardoor zij mogelijk denken dat zij (en hun resellers) volgens de consumentenrecht beschermd worden tegen beroep op de retourgarantie door de koper maar in feite dus niet in overeenstemming is met de uitsluiting in lid 4c omdat het geen softwareCD betreft dat in een verzegelde hoesje is verpakt maar een kompleet PC. Kom op zeg, laat je niet gek maken. Als dit zo zou zijn, zou je dus als fabrikant van produkten die uiteindelijk 'op afstand' verkocht worden als je er maar een zegel overheen plakt en binnenin het apparaat een stukje software stopt, hierdoor een consument zich nooit meer kunnen beroepen op het consumentenrecht. Gekker mag het niet worden. Bij het verhaal van Job heb ik een paar bedenkingen : 1. De verwijzing naar de uitsluiting van lid 1-3 kan volgens dw wet in de ICT-branche alleen optreden indien de situatie van lid 4c van toepassing is. Gezien we met een komplete notebook te maken hebben als eindprodukt en niet een verzegelde software dat daarbijhoort vind ik het dan ook een zeer flauwe verwijzing die gemaakt wordt omdat er kennelijk gebrek is aan betere onderbouwing. 2. Het kortsluiten met de consumentenbond van het verkoopbeleid roept bij mij wat vragen op. Volgens mij hoeft een leverancier niet met de consumentenbond iets kort te sluiten zolang de verkoopvoorwaarden in overeenstemming zijn met de wet. Kennelijk had men in de gaten dat men vroeg of laat op problemen kan stuiten (of heeft dit inmiddels ondervonden) en dus derhalve overleg gevoerd met de consumentenbond. Overigens kan ik het mij volledig niet voorstellen dat iemand van de consumentbond een verkoopbeleid zoals deze in overeenstemming verklaart met de inhoud van het artikel. Sorry hoor, maar het 'kortsluiten' door de Consumentenbond kan maar een oorzaak hebben : (mogelijke) klachten van consumenten! Waarom zou je als leverancier anders de consumentbond erbij betrekken als je alles volgens de 'eenduidige' consumentenrechtwet uitvoert ? Overigens de consumentenbond is ervoor om de consument te beschermen en niet om het beleid van de leverancier goed te verklaren waardoor ik het als consument uiteindelijk moeilijker krijg omdat ik verplicht wordt om van een produkt waarvan ik nergens een exemplaar kan zien alleen maar te mogen kopen om het te zien nadat het geleverd is. In principe was het niet mijn bedoeling om op dit onderwerp in details in te gaan echter de reactie van Job vind ik afleidend en bevestigt een trend waarvan ik de indruk heb dat ik hierdoor als consument door gedupeerd kan worden en dat dit alleen maar grotere vormen gaat aannemen voor nog meer consumenten die zgn.'op afstand' kopen. Volgens deze leverancier hanteren zij de laagste prijzen omdat i.t.t. anderen zij geen risico incalculeren voor evt. beroep op retourgarantie door de consument. Men heeft mij derhalve doorverwezen naar andere leveranciers waarbij wel gebruik gemaakt kan worden van de retourgarantie die hun produkt daardoor bijv 50 Euro duurder verkopen (Deze marge op een produkt van ca. Euro 1700 heb ik idd er wel voor over). Nadeel is wel dat velen wel voor de lagere prijs gaan en dat de fabrikanten steeds vaker deze online verkoopkanalen gaan kiezen voor het afzetten van hun produkten en steeds meer de winkel van vroeger gaan mijden. Dat bewijst ook de praktijk : van een degelijk produkt als een notebook zijn maar een paar winkels die iets op voorraad hebben en dan ook nog van de meest goedkope merken en types en alleen dit aan hun potentiele klanten kunnen tonen. We worden dan ook steeds meer 'gedwongen' om bij een virtuele store on-line te gaan kopen. Doordat je vooraf van de meeste on-line produkten nergens meer een 'echt' exemplaar hebt kunnen zien en bewonderen, kan dus in enkele gevallen de uit de doos uitgepakte exemplaar toch nog onverwacht tegenvallen. Dit kan zijn voor onderwerpen die buiten de garantie vallen (de scherm is in bepaalde hoeken minder goed leesbaar of bijv. een HDD of een fan die veel te veel lawaai maakt) maar ook binnen de garantie doordat het geleverde product bijv zoveel defecten bevat dat je geen vertrouwen meer hebt in de fabrikant. Op dat moment krijg je als consument toch wel een zeer zuur gevoel over het geleverde product en nog veel meer over je zuur verdiende geld die je notabene moest uitgeven om het produkt uit een doos te mogen uitpakken. Doordat dit soort problemen met het toenemen van 'kopen op afstand' ook toenemen, gaan blijkbaar fabrikanten als Toshiba enigszins gebruik maken van iets wat geschreven is over een 'zegel' en verpakken hun produkt met een zegel als verdediging van hunzelf (en de leverancier want die kan dan verwijzen naar de zegel) tegen een mogelijk retourgarantieaanspraak door de verkoper. Treurig hoor, maar dit is beslist consument-onvriendelijk, de enige plaats waar een zegel op hoort (naast een envelop), is op een softwareinstallatieCD en bij een plaats waarop gedecteerd kan worden of een produkt opengemaakt is 'aan de binnenkant' i.v.m. bescherming tegen beschadiging van internals. Indien de 'zegel' aangebracht wordt als bewijs voor de koper dat het produkt niet eerder gebruikt is dan kan ik dit standpunt van de fabrikant begrijpen. Echter het justificeert niet het betoog van een leverancier dat het verbreken hiervan, tevens de retourgarantieaanspraak elimineert in overeenstemming met het gestelde in BW artikel lid 1-3 en 4c in het consumentenrecht. Probleem is dat on-line verkopers alle risico van de verkoop bij de consument willen leggen doordat ze i.p. alleen maar willen bemiddellen tussen vraag en aanbod en hierbij geen enkel voorraad willen hebben , zelfs geen telefoonnummer op hun site vermelden en zich dus degraderen tot wat we noemen 'dozenschuivers'. Deze minimale bemoeienis leidt tot minimale kosten waardoor de gehanteerde prijzen de laagste zouden zijn. Bij mij lijkt een interpretatie als het streven naar het maximale winstniveau door het besparen van kosten door het wegvallen van support voor de klant en verleggen van alle risico voor de klant meer op zijn plaats. Het aanbrengen van een zegel door de fabrikant als bewijsreden kan wel maar dan moeten de resellers tegelijk ook demomodellen van deze verzegelde types voor potentiele kopers tonen. Het probleem is echter dat de online-stores vitueel zijn en dus geen showroom (willen) hebben. Tevens vind ik de reactie van de leverancier verre van zakelijk. Het was gemakkelijker geweest om tussen al die honderden producten die zij kennelijk verkopen dan maar een keer wel in het voordeel van de klant de consumentenrecht aan de voorkant van de verkoop uit te leggen omdat het specifiek door die ene klant gevraagd is. Het was in elk geval niet direct aanleiding geweest voor een financieel risico van de leverancier. Het had alleen maar deze klant 'over de streep' van on-line kopen gehaald en evt. risico was bespreekbaar geweest bijv. in de vorm van een tegoedbon. Bovendien had het hun een pluim opgeleverd als topic van een nieuwe thread in deze forum. Waar blijft die klantvriendelijkheid van vroeger ? Moraal van dit verhaal : Uiteraard mag je tegenwoordig on-line gaan verkopen. Echter als de uitwerking is dat we niet meer exact weten wat we kopen maar dit pas precies weten nadat we het uit een doos halen en er geen weg meer terug is bij een grote tegenvaller en deze gang van zaken ook met de consumentenbond wordt kortgesloten, dan is er iets grondig mis met de koop van consumentenprodukten en nog meer met de bescherming van de consument! Oscar
Link naar reactie
Jee wat een verhaal zeg. Ik heb het gelezen en moest m'n best doen niet af te haken. Leuk allemaal hoor wat je schrijft, maar wat ga je eraan doen OS? ComputerPirates dwingen een laptop terug te nemen binnen zeven dagen? Ik denk dat je je beter niet druk moet maken of on-line bedrijven wel of niet de regels goed toepassen. Het gaat hier heb ik het idee om interpretatie en als je dat _echt_ wil beslechten dan moet je een rechtsgang doen. Wil je dat echt? In plaats daarvan kan je beter naar een winkel gaan waar ze die apparaten gewoon uitstallen zodat je de boel kan testen. Dat scheelt je een hoop tijd en energie. Spelen met een nieuwe laptop is veel leuker dan deze juridische shit, ja toch?
Link naar reactie
Ik ben het helemaal met je eens Libraone. Uiteraard ga ik ook niemand dwingen om te handelen zoals ik de wet interpreteer. Ik was alleen een beetje aan de kook omdat onterecht weer eens iemand op creatieve wijze probeert de wet in zijn/haar voordeel uit te leggen waardoor ik gedupeerd kan worden. Ik denk dat vele anderen ook dezelfde mening als die van jouw en mij delen waardoor uiteindelijk de consument nooit meer de consument van vroeger ('klant is koning') zal worden. Jammer dat wij consumenten ons tegen dit soort invloeden die naar buiten gebracht worden alszijnde consument-protective maatregelen, in wezen door geen stappen te ondernemen de sluier tussen onze ogen en de producten waarvoor wij ons interesseren alleen maar dikker maken ('ik wordt er bijna lyrisch van') omdat we immers toegeven aan de minimalisatie van contact tussen reseller en consument die resellers graag willen hebben. Ik ben blij dat ik er niet gekocht heb waardoor ik nu zowiezo geen stappen hoef te ondernemen. De enige winkel waar ik koop heeft in elk geval een telefoonnummer om ze te bereiken en laat zien wat ze mij straks in doos gaan afleveren. Ik heb inmiddels toch een paar gevonden... Oscar
Link naar reactie
OS alhoewel ik kan begrijpen dat je het niet helemaal eens bent met de aangegeven voorwaarden/punten vind ik wel dat je het erg vanuit consumenten oogpunt bekijkt. Verplaats jezelf eens in de leverancier/aanbieder van bijvoorbeeld laptops. Jij bekijkt het product en komt er binnen 7 dagen achter dat het niet precies voldoet aan je eisen. Wat doe je dan je stuurt het terug. Gevolg de leverancier/aanbieder krijgt een laptop terug welke reeds gebruikt is en hoogstwaarschijnlijk met kleine beschadigingen zoals krasjes of etenswaar tussen de toetsen :). Wat moet die leverancier vervolgens met zo'n laptop ? Verkopen gaat niet meer. Als ik een nieuwe laptop koop wil ik ook echt een nieuwe en niet één waar al iemand anders mee gewerkt heeft. Goed nu heb jij nog goede bedoelingen, maar dat zou makkelijk zijn voor mensen die snel voor 5 dagen een laptop nodig hebben. Gewoon een laptop kopen een paar dagen erop werken totdat het werk/project klaar is en lekker de laptop weer terug sturen, geld terug en klaar. Kijk het is natuurlijk wel zo wanneer er beschadigingen zijn of onderdelen ontbreken dat er goed service moet zijn, maar daar houden de meeste bedrijven zich wel aan. Als je een product koopt zijn er legio mogelijkheden om je te verdiepen in het product en daarvoor hoef je het apparaat echt niet aan te raken. Anyway probeer het ook eens van de andere kant te bekijken.
Link naar reactie
DarthV, een pro-leverancier reactie lokt nu eenmaal een pro-consument reactie uit. Ik kan jouw uitleg begrijpen en heb ook al zou je dat missschien niet verwachten ook wel gevoel voor de kant van de leverancier. Echter de on-line resellers hebben samen met de fabrikanten van apparatuur een vrij onwerkbare situatie gecreeerd voor kieskeurige consumenten zoals ik die in principe helemaal niet voor de goedkoopste prijs willen gaan maar de beste service en een redelijke prijs die daarbijhoort. Nu ben ik geinteresseerd in een twee-tal type's notebooks. Ik ben bij diverse winkels geweest maar over het algemeen heeft niemand heeft het in voorraad en zeker niet als het een betere merk is. De 'echte' winkelleveranciers zeggen dat het te kostbare apparaten zijn om er een paar in de winkel als model te hebben en dat de notabene goedkopere prijzen van on-line resellers te concurrerend zijn omdat ze lang niet de kosten moeten maken van een echte winkel. Ook de kortere levertijd van on-line resellers kan een argument zijn (zoals in mijn geval)om je tot hun te wenden. Dus moet ik mij tot deze on-line resellers wenden om het apparaat waarin ik geinteresseerd ben te vragen of ik het alsjeblieft mag zien voordat ik het ga kopen. Het antwoord is nee. De reseller bestelt alleen een exemplaar als het ook verkocht is. Overigens moet ik dit doen na een aantal mails heen en weer want een telefoonnr voor mondeling contact wordt niet gegund. Omdat bepaalde resellers (het zijn ook maar mensen) schriftelijk niet zo goed kunnen formuleren blijkt ook nog eens dat je vragen niet goed begrepen worden waardoor het aantal mails ook nog eens een keer onnodig uitgebreid wordt, terwijl e.e.a. ook in een telefonisch gesprek van 5 minuten afgewikkeld had kunnen worden. DarthV, het is toch te zot voor woorden dat sommige van mijn vragen of het apparaat dit of dat heeft, door on-line resellers na diverse contacten nog steeds niet beantwoord kon worden omdat zij evenals mij het apparaat niet konden zien. Dus werd dan voorgesteld om de vragen door te spelen naar de leverancier waarna je er nooit weer iets van verneemt. Wat voor toegevoegde waarde heeft dan een on-line reseller ?? Probleem is dat je een keer gedupeerd moet worden door deze gang van zaken (kan dus blijkbaar ook aan de voorkant van verkoop) waarna je hier dan ook over gaat nadenken en dan zul je zien dat je i.d.g. toch voor jezelf opkomt i.p.v. het bekijken van de kant van de leverancier. De beste keuze vind ik een grote leverancier die een showroom heeft zoals Alternate, ik heb er vaak naar volle tevredenheid gekocht en een kleine locale leverancier bij mij in de buurt die mij zelfs garandeert dat een monitor die hij verkoopt niet een dode pixel bevat omdat hij ze daarop inspecteert bij aankomst. Bij hem durf ik blind te kopen. Hij levert alleen geen notebooks. De leverancier waarover ik het eerder had beweerde dat bij Toshiba notebooks tot 10 pixels buiten de garantieaanspraak valt. Tjonge als ik een display krijg met 10 pixels zou ik niet eens kunnen werken van de ellende als ik dat steeds moest zien en daarbij denken aan .....bekijk het ook eens van de kant van de leverancier....die kan er ook niets aan doen ......hij wordt ook gestuurd door de fabrikant ......en zijn streven naar zo weinig mogelijk service.......want anders worden zijn/haar prijzen te hoog...... Sorry , ze lokken het zelf zo uit , maar gelukkig zijn er toch nog leveranciers (zelfs on-line) die wel van service uitgaan en rekening houden met de ellende die een klant kan overkomen. De beste oplossing : De on-line resellers moeten de fabrikanten vragen om zonder kosten een paar demomodellen ter beschikking te stellen en hiervoor een kleine demo-kamer inrichten. Een veel betere oplossing waarvan ik nog steeds niet begrijp dat in de ICT bijna geen fabrikant dit doet (wel in andere branches) is het op afspraak demonstreren van modellen bij de importeur (dus niet alleen voor resellers maar ook voor particulieren). Maar ik weet het , zolang ik een van de weinigen ben die hierover klaagt wil noch de fabrikant, noch de reseller extra kosten maken om deze situatie te verbeteren teneinde hogere omzetten te maken. Ik heb de indruk dat jij beantwoordt aan de ideale klantprofiel voor deze resellers. Maar wees gewaarschuwd : over een aantal jaren zijn er alleen maar on-line stores en dan zul je zien dat er veel meer klachten gaat regenen. Oscar
Link naar reactie
DARTV : een consument heeft niets en ook niets te maken met de bedrijfsvoering van een shop waar ie zijn spullen koopt. Dat noemen ze ONDERNEMEN, kan je het niet aan, dan ga je failliet. Daarom is ondernemen voor veel mensen niet weggelegd. Het is hard werken, veel hoofdpijn etc.. Een goed ondernemer accepteert ook de risico's van zijn beroepskeuze en valt consumenten niet lastig met zijn brevet van onvermogen. Verder dient de ondernemer, de consument en trouwens iedereen zich aan de wet te houden. Ben benieuwd of een rechter wel accepteert dat een ondernemer zegt , "als ik mij aan de wet houd kan ik niet ondernemen" Of als de starter van dit topic dit bedrijf daagt bij de ondernemingskamer, ze houden hem heus niet de hand boven het hoofd hoor. Verder is het soms ook de schuld van de consument dat ze iets te goedkoop willen en dan tegen deze probelemen aanlopen. Daarom zijn er wetten gemaakt die zowel de consument als de ondernemer beschermen. Ik hoop dat OS en de ondernemer samen tot een leuke oplossing kunnen komen, zoals het hoort.
Link naar reactie
[quote:65d14afd82="OS"]Ik ben blij dat ik er niet gekocht heb waardoor ik nu zowiezo geen stappen hoef te ondernemen. De enige winkel waar ik koop heeft in elk geval een telefoonnummer om ze te bereiken en laat zien wat ze mij straks in doos gaan afleveren. Ik heb inmiddels toch een paar gevonden... [/quote:65d14afd82] Mooi dat je een goede leverancier hebt gevonden.. Ben wel nieuwsgierig hoor... welk bedrijf is het geworden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...