Ga naar inhoud

Een bestand overbrengen


anoniem

Aanbevolen berichten

kazaa endergelijke al geprobeerd, maar dat is niet snel en bovendien niet erg handig (soms zijn bestanden niet te vinden). Wat ik zoek is een manier die twee computers met elkaar verbind....ik heb weleens gehoord van pingen ofzo??? iets met unieke ip adressen. kunnen twee computers via dat ip nummer elkaar niet vinden op het internet om vervolgens informatie uit te wisselen....ohja is het dan zo dat de maximale overdrachtsnelheid bepaald word door de upload snelheid van de zender? Zoja wat kan ik eraan doen om die upload te verhogen, eventueel ten koste van de download snelheid....(ik gebruik internet via de kabel door chello) Voor de duidelijkheid beide computers staan bij mij thuis via een zgn. HUB aan één en hetzelfde chello account, een kennis heeft dat voor me aangelegd en het werkt ook goed, maar zelf heb ik er geen verstand van....misschien is er ook wel een manier om deze computers met elkaar te laten comuniceren zonder internet, maar via de HUB. mvg Richard.
Link naar reactie
Duh... als die computers al aan elkaar staan geknoopt, waarom wil je dan in 's hemelsnaam via internet bestanden uitwisselen? Je gaat toch ook niet via Tokio bij je buren op bezoek? Gewoon een paar folders delen en de boel overslepen. Als het om een diepere reden toch via internet moet word dat een hele klus voor zo'n groot bestand. In dit geval word de maximale snelheid inderdaad bepaald door de upload snelheid, omdat die het laagst is van de twee. En zover ik weet heeft Chello de uploadsnelheid teruggebracht naar 14k/s dus dat is je maximale snelheid. Een snelle rekensom levert op dat 500 MB dan ruim 10 uur gaat duren) FTP lijkt me dan de beste oplossing, maar dan moet je wel eerst een FTP server installeren. Overigens ping je niet om 2 computers met elkaar te verbinden, maar om de verbinding tussen twee computers te checken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...