Ga naar inhoud

MSN komt niet door firewall???


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit op school en daar verveel je je nogal eens. Veel klasgenoten proberen tevergeefs MSN Messenger te installeren. Het installeren zelf lukt wel, maar het bestand wordt ergens ver weggeschreven. Het icoontje komt niet eens in het start-menu te staan. Op een computer stond het al geïnstalleerd, maar daar kun je niet inloggen. De school heeft wel een firewall draaien, dus ik denk dat MSN hier niet doorheen komt. Ik weet niet zeker of het kan??? 'Wij' als gebruikers kunnen de firewall niet uitschakelen. Misschien dat er een klein programma bestaat om een klein 'gaatje' in de firewall te hebben zodat MSN wel kan werken? Of misschien weet iemand hoe MSN wel kan werken achter deze muur? Bvd, LabRat
Link naar reactie
Nee, niet met MSN zelf. De poorten van MSN zijn dicht getimmerd. Heeft je school java ? Dan kun je bij [url=www.jabber.org]jabber[/url] een java client ophalen. Even een jabber account maken. Dit allemaal zonder dat je een programma hoeft te installeren. Misschien dat er nog meer java Instant Messangers zijn. Anders trillian enz. Maar dan moet je wel zelf een programma kunnen installeren. Deze gebruiken andere poorten, dus zouden het wel eens kunnen werken. Als je echt pech hebt zijn alleen de poorten opengezet waarvan je school zegt dat ze nodig zijn.
Link naar reactie
Ik denk dat je pech hebt. Ten eerste zit je al op een intern netwerk waar allerlei privileges gelden voor de gebruikers..jij dus en je klasgenoten. Waarschijnlijk heb je niet genoeg privileges om MSN juist en goed te installeren. Ten tweede.. die firewall. Dat is iets wat alleen de netwerkbeheerder kan instellen. Normaliter vraagt een firewall altijd of een programma het internet op mag. Dat mainframe staat zeer waarschijnlijk ergens achter een gesloten deur en is dus ook de firwall onbereikbaar. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...