Ga naar inhoud

Chello weer duurder!! Ik stop ermee!!


anoniem

Aanbevolen berichten

tariefwijziging per 1 januari 2003 Elk jaar gaan veel prijzen omhoog als gevolg van de gestegen kosten. Helaas zijn wij ook genoodzaakt het tarief van uw chello-abonnement met 2 euro te verhogen. Vanaf 1 januari 2003 zal uw chello-abonnement € 49,95 per maand gaan kosten. Maar ook dan behoort chello nog steeds tot de allersnelste providers in zijn prijsklasse (tot 50 euro). En we zullen er alles aan doen om dat zo te houden. Zodat u ook in 2003 het beste haalt uit uw chello-abonnement. Nu ben ik het zat, sinds ik Chello in huis heb (11-'99) is de prijs al drie keer omhoog gegaan. Dit is toch belachelijk, zo verschrikkelijk goed zijn ze nu ook weer niet. Ik denk dat ik maar ga overstappen op ADSL, maar welke? Wie kan mij vertellen of ik met ADSL achteruit ga na 3 jaar Chello? Ik heb weinig ervaring met ADSL, maar Chello gaat er zeker uit!! Wie helpt mij?? Groeten van Enrico.
Link naar reactie
Op [url]www.speedtest.nl[/url] kan je bekijken hoe ADSL het in jouw postcodegebied doet t.o.v. bijvoorbeeld Chello. Overigens krijg je bij ADSL ook gewoon een jaarlijkse kostenstijging, mijn abbo bij planet gaat per 1-1-03 ook met ongeveer 2,- euro omhoog. En bij andere providers zal het niet veel anders zijn. Kortom vanwege 2,- prijsstijging zou ik niet zo snel je abonnement opzeggen als de geleverde prestaties goed zijn. Anderen verhogen hun prijzen ook, en je krijgt te maken met kosten voor aansluiting zoals bijv. een ADSL-modem.
Link naar reactie
Als je ADSl neemt, bij voorkeur een ethernet modem en geen USB, vooral als je later naar de Fast en turbo abo wil. Ik zelf en zowat de hele wijk zitten met ADSL Basic bij xs4all en super stabiel, 1 keer anansluiten. Kortom genoeg tevreden gebruikers in debuurt en je krijgt ook 5 mail boxen. Andere providers hebben dat ook. En ze doen hun incasso helemaal volgens de regels : dus 1 week van tevoren een proforma factuur zodat je ervoor kan zorgen dat je genoeg geld op de rekening hebt. Ik maak geen reclame voor ze, maar een toffe providerHet zou kunnen dat ze een paar euro duurder zijn als anderen, maar gezien de ervaring, betaal ik die wel. (zou eerst Planet doen, kan ze wel schieten, gelukkig net op tijd naar xs4al) Succes met jullie keuze :wink: :wink:
Link naar reactie
tja, je chello-abonnement opzeggen. dat zal niet meevallen. ik zie het al voor me: van het kastje naar de muur gestuurd worden, opbellen, toezeggingen dat het in orde komt, vervolgens wordt het abonnementsgeld weer automatisch geind, weer opbellen en je abonnement loopt gewoon door, komt er ooit een einde aan!!?? om die ellende te voorkomen zou ik om te beginnen de machtiging tot automatische overschrijving onmiddellijk laten blokkeren, bij upc met grote kans dat er niets gebeurt, dus toch maar even naar je bank stappen!!
Link naar reactie
[quote:dedc2f58d8="guus2"]tja, je chello-abonnement opzeggen. dat zal niet meevallen. ik zie het al voor me: van het kastje naar de muur gestuurd worden, opbellen, toezeggingen dat het in orde komt, vervolgens wordt het abonnementsgeld weer automatisch geind, weer opbellen en je abonnement loopt gewoon door, komt er ooit een einde aan!!?? om die ellende te voorkomen zou ik om te beginnen de machtiging tot automatische overschrijving onmiddellijk laten blokkeren, bij upc met grote kans dat er niets gebeurt, dus toch maar even naar je bank stappen!![/quote:dedc2f58d8] Ja, idd, als al die verhalen kloppen zou ik de tips van guus volgen. Ook moet je de opzegging via de PTT post doen, aangetekend, of met bericht van ontvangst door UPC. Anders is het van : we hebben geen brief gekregen. Succes met je keuze
Link naar reactie
Bij planet is het inderdaad ook duurder geworden maar geeft wel t/m het 3e jaar korting op het abo.dus het valt weer weg tegen elkaar.kreeg eerst een brief dat ik een korting kreeg van € 2.09 en twee dage later dat het abo duurder werd met € 2.09 maar ja alles word duurder let maar op kpn met mxstream zal wel weer volgen.maar veel gekker moet het toch niet worden.maar goed het bevalt me erg goed nog nooit storing gehad maar zal het nu eerst maar ff afkloppen.
Link naar reactie
[quote:178248e862="SurfDude"]Ik zou niet zomaar over gaan stappen: ik bedoel, 50 euro in de maand is hartstikke duur, maar ADSL is echt niet veel goedkoper en ook zeker niet sneller dacht ik zo. Dus je hebt weinig keus ben ik bang. /me is toch blij met zijn 100 Mbit aansluitinkje voor een paar eurootjes in de maand :).[/quote:178248e862] En hoe krijg je die 100 Mbit aansluiting dan voor een paar euro?? Dat wil ik ook wel. Heb nu Chello is hier ongeveer 2 Mbits, dus overstappen naar ADSL ga ik zeker niet.
Link naar reactie
"maar ADSL is echt niet veel goedkoper en ook zeker niet sneller dacht ik zo" Ik doe de laatste weken een speedtest van UPC en kom regelmatig op een gemiddelde snelheid van 20 kb/s met Chello, soms zelfs 12 kb/s. Met ADSL haal je naar horen een constante snelheid van zo'n 60 kb/s dus zou ik zeker graag willen overstappen als dit zo doorgaat !!
Link naar reactie
[quote:e74e47c76d="Salseros"]"maar ADSL is echt niet veel goedkoper en ook zeker niet sneller dacht ik zo" Ik doe de laatste weken een speedtest van UPC en kom regelmatig op een gemiddelde snelheid van 20 kb/s met Chello, soms zelfs 12 kb/s. Met ADSL haal je naar horen een constante snelheid van zo'n 60 kb/s dus zou ik zeker graag willen overstappen als dit zo doorgaat !![/quote:e74e47c76d] Ehm.. lijkt me onwaarschijnlijk, jij hebt het over kBytes en niet over kbits (let op de hoofdletters) ADSL heeft zeker géén constante snelheid van rond de 60 kB/s, denk eerder aan 12 kB/s. Bovendien kan die snelheid ook aan de server van wie je downloadt liggen. Mijn neef heeft óók UPC, met 180 kB/s :):):)
Link naar reactie
[quote:ff04b6284a="webspider"] ADSL heeft zeker géén constante snelheid van rond de 60 kB/s, denk eerder aan 12 kB/s. Bovendien kan die snelheid ook aan de server van wie je downloadt liggen. Mijn neef heeft óók UPC, met 180 kB/s :):):)[/quote:ff04b6284a] Het constante van de ADSL zit hem erin dat je de gehele bandbreedte voor je alleen hebt. Uiteraard ligt dit ook aan de server waarvan je download, maar zeker als je meerdere downloads tegelijk hebt lopen zit je rond de 60 kilobyte per seconde. Bij kabel is je snelheid ook afhankelijk van andere gebruikers in hetzelfde blok, wat nogal wisselend kan uitvallen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...