Ga naar inhoud

KaZaA gebruikers krijgen de rekening


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Of de verkopen wel of niet afnemen maakt op zich niet zo uit. De vraag is of illegaal kopieren van invloed is op de verkopen. Dit laatste lijkt mij niet het geval. de muziekindustrie presenteert vaak bedragen van honderden miljoenen van wat ze zouden mislopen. Dit is natuurlijk niet een realistische berekening. Mensen downloaden vaak muziek, maar zouden hiervoor geen geld willen uitgeven als het niet te downloaden was. Verder zou het voor veel mensen onbetaalbaar worden als ze alles wat ze downloaden in de winkel moeten kopen.
Link naar reactie
hmmzz.. jah vind ik neit gek.. als ik een cd in Amerika bestel die vanuit nederland naar daar is gestuurd.. kost het me 10 dollar ofzo per cd .. wrom zijn die tering dingen hier dan 23euro ?? omdat ze gewoon vet veel bovenop gooien.. en als wij met ze allen cd's gaan kopen gaat echt NIET de prijs omlaag dat weet ik zeker..
Link naar reactie
Natuurlijk kan het eventueel dalen van de cd verkopen niet komen door de aanslagen die overal gepleegd worden, door de gespannen situatie in het Midden-Oosten of door het dalende consumentenvertrouwen wat veroorzaakt wordt door voorgenoemde. Met zoveel bedrijfstakken gaat het slecht, maar die beseffen tenminste waardoor het komt. De muziek- en filmindustrie denken misschien dat ze speciaal zijn. Volgens hen zal het wel komen door het internet en met name de P2P -"diensten". Je snapt zelf wel hoe hypocriet dit is. Ze maken zich er alleen druk om, omdat je van de gebruikers en de P2P - "diensten" op het internet wel geld kunt los krijgen. Zie je BumaStemra, WarnerBros en consorten al inspring om conflicten op globale schaal op te lossen (nieuwe golfoorlog beginnen, terroristen oppakken). Dacht het niet. Het zou eens geld kunnen kosten. :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[quote:74cb8dcb94=".:ToBee:."]Zoals ik al schreef; er is hier recentelijk onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat de verkoop alleen maar gestegen is. Een winkel in Rotterdam die zijn deuren moet sluiten is een geisoleerd geval en weinig indicatief voor een gehele sector, erg sneu niettemin maar die sluiting kan ook aan andere dingen liggen.[/quote:74cb8dcb94] Waar heb jij dit nu vandaan???? De CD verkopen dalen al jaren wereldwijd en met name sinds we de nieuwe eeuw zijn ingegaan. Vooral het laatste jaar was het toch treurig gesteld. Dat stond zelfs nog in de krant. Toen MP3 file nog in de kinderschoenen stond werd inderdaad een toename in de verkoop waargenomen. Er werd toen gedacht dat mensen alsnog naar de winkel gingen om het origineel te halen nadat ze een MP3 file hadden gedownload. Dat idee is allang achterhaald onder het mom van: 'waarom zou ik betalen ?'
Link naar reactie
[quote:3f9d19a003="newq"] wrom zijn die tering dingen hier dan 23euro ?? omdat ze gewoon vet veel bovenop gooien.. [/quote:3f9d19a003] In de laatste consumentengids staat aangegeven hoe de prijs van cd's precies verdeeld is. Ik heb het desbetreffende nummer helaas niet bij de hand, maar ik weet nog wel dat er een bedrag van 5,- zat inbegrepen voor kosten van de winkelier (huur/personeel exclusief winstmarge). Als die platenmaatschappijen eens slim zijn, dan ontwikkelen ze gewoon een alternatief om tegen een redelijke prijs muziek te downloaden. Dan steken ze de kosten en de winst van de detailhandel en de productiekosten in hun zak. En de consument krijgt een aantrekkelijke prijs als hij zelf de muziek download en op cd brandt. Maar ja, de heren zij niet slim en zitten lever tegen beter weten in achter downloadende scholieren aan :roll:
Link naar reactie
[quote:6c74491ac5="newq"]wrom zijn die tering dingen hier dan 23euro ?? omdat ze gewoon vet veel bovenop gooien.. [/quote:6c74491ac5] Waar koop jij ze cd's dan? In een winkel met gouden kroonluchters, dikke loper en verkopers in pak? De maximale prijs die ik betaal is 18,95 maar het is ook vaak genoeg 17,95 en 16,95 voor gloednieuwe cd's.
Link naar reactie
18,95 euro is bij mijn weten nog altijd 41,76 gulden. En dat vind ik verd.... veel voor een cd met zeg maar gem 12 nummers. Wat denk wat duurder is toendertijd een lp produceren of een cd. Maar ja het zal allemaal wel. Zoalang ik vind (maar ja wie ben ik op deze aardkloot) dat een prijs van 18.95 te hoog is blijf ik lekker gewoon mijn cd's kopieren. En ach als een cdtje in de aanbieding is dan koop ik die wel, leg mij eens uit waarom een cd zo in prijs kelderd zodra ie zo'n 1/2 jaar uit is?
Link naar reactie
[color=red:17c2e91aa4]\|/"Waar heb jij dit nu vandaan???? "\|/[/color:17c2e91aa4] Alsjeblieft; ZDNet meldt dat de dalende verkoop van cd's niet het gevolg is van het illegaal downloaden van muziek. Dat is een conclusie van een rapport van Forrester Research over de digitale muziekindustrie. Het onderzoeksbureau stelt dat de slechte economische omstandigheden en de opkomst van dvd's het meest bijdragen aan de daling, die over de afgelopen twee jaar 15 procent bedroeg. Bovendien zou er geen sprake zijn van een daling onder mensen die vaak muziek downloaden. Volgens het rapport zal de omzet van digitale muziek in de toekomst flink toenemen. De platenmaatschappijen zullen de komende jaren veel ervaring opdoen in het online aanbieden van muziek, en tegen 2005 een explosieve stijging van downloads zien. Alleen al in Amerika verwachten de onderzoekers een omzet van twee miljard dollar in 2007, 17 procent van de totale omzet daar. Vorig jaar was dit nog drie miljoen dollar. Ik zwets niet zomaar uit m'n nek! :wink:
Link naar reactie
[quote:a81b4b9362=".:ToBee:."]Ik zwets niet zomaar uit m'n nek! :wink:[/quote:a81b4b9362] Ik ben bang van wel : [quote:a81b4b9362=".:ToBee:."] Zoals ik al schreef; er is hier recentelijk onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat de verkoop alleen maar gestegen is.... [/quote:a81b4b9362] In jouw laatste post van ZDnet staat dat de verkopen flink gedaald zijn; de laatste 2 jaar zelfs 15%. Er kan wel gediscussieerd worden over de oorzaak maar het feit van daling blijft. :wink:
Link naar reactie
[quote:9f3c48c65f] Op onderstaande link staat een nieuwsbericht van TheRegister. In Denemarken hebben KaZaA gebruikers een rekening gekregen van de software die ze geshared hebben middels KaZaA. De Anti Piracy Group heeft screenshots gemaakt van de bestanden die ze sharen en via de rechtbank de providers gedwongen de gegevens van die personen vrij te geven. Ik meld dit even hier om te peilen wat jullie mening hierover is en of de kans bestaat dat we in Nederland ook deze praktijken kunnen verwachten. [/quote:9f3c48c65f] Dit zal nooit gebeuren in Nederland. Want hier wordt de "misdadiger" beschermt en anoniem gehouden. Een achternaam wordt al niet eens verteld, dus laat staan een plaatje met je kop en persoonlijke gegevens er op. Als buma dat hier zou doen dan zou je ze kunnen aanklagen voor schending van de privacy-regeling. En zou je ze nog een hoger geldbedrag kunnen claimen aan buma dan de boete die je zelf moet betalen. Dus schrik niet te veel, al is enige voorzichtigheid wel handig.[/quote]
Link naar reactie
Of de verkopen gedaald zijn hangt denk ik af van de vraag wat je onder verkopen verstaat. Indien naar verkoopaantallen gaat kijken zal het waarschijnlijk een dalend verloop zijn. De prijzen zijn behoorlijk gestegen en de economische verwachtingen zijn niet best. Indien je echter naar de omzet gaat kijken kan dit best gestegen zijn. De prijsstijging compenseerd dan de dalende verkoop.
Link naar reactie
.:ToBee:. schreef: Ik zwets niet zomaar uit m'n nek! [color=blue:9458346bc9][quote:9458346bc9]Ik ben bang van wel : .:ToBee:. schreef: Zoals ik al schreef; er is hier recentelijk onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat de verkoop alleen maar gestegen is.... In jouw laatste post van ZDnet staat dat de verkopen flink gedaald zijn; de laatste 2 jaar zelfs 15%. Er kan wel gediscussieerd worden over de oorzaak maar het feit van daling blijft.[/quote:9458346bc9] [/color:9458346bc9] Ok punt voor jouw: de verkopen dalen [size=18:9458346bc9]Maar:[/size:9458346bc9] Dit onderwerp gaat ondermeer over dalende verkoop vanwege p2p en dat blijkt dus Bullshit (Hoewel het er maar net van af hangt welke bronnen je neemt, ze spreken elkaar nogal tegen namelijk.) Ik mag dan een klein beetje nekzwetsen maar ik lees gewoon met m'n ogen. Hier een link naar het volledige artikel: http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=20175
Link naar reactie
[quote:ffbc993253=".:ToBee:."]Dit onderwerp gaat ondermeer over dalende verkoop vanwege p2p en dat blijkt dus Bullshit (Hoewel het er maar net van af hangt welke bronnen je neemt, ze spreken elkaar nogal tegen namelijk.)[/quote:ffbc993253] Ja dat bedoelde ik ook met dat over de oorzaak natuurlijk nog een discussie gevoerd kan worden. Inderdaad, bronnen spreken elkaar tegen en het is bijzonder lastig uit te zoeken of mensen nu meer downloaden dan kopen t.o.v. 2 jaar geleden. Wel is het vreemd dat (zeker sinds de invoering van de CD) de verkopen jaarlijks gestegen zijn. En juist nu de p2p zo floreert, is in 2 jaar de verkoop met 15% gedaald. Alleen verklaren met een economische teruggang lijkt mij vreemd aangezien we wel vaker een economische dip beleven. Vast zal wel eens de verkoop gestagneerd zijn maar een forse consequente daling is voor het eerst.
Link naar reactie
[quote:d5233e0ac7]Als die platenmaatschappijen eens slim zijn, dan ontwikkelen ze gewoon een alternatief om tegen een redelijke prijs muziek te downloaden. Dan steken ze de kosten en de winst van de detailhandel en de productiekosten in hun zak. En de consument krijgt een aantrekkelijke prijs als hij zelf de muziek download en op cd brandt. [/quote:d5233e0ac7] Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar zolang dat er p2p netwerken zijn zal (bijna) niemand ervoor kiezen om voor 1 dollar een nummer te downloaden terwijl ze dat één klik verder gratis kunnen. Kijk aan de ene kant kan ik het onbegrip van sommige artiesten begrijpen zij zijn meestal de dupe van een slechte verkoop van hun nummers. De hypocriete mensen zijn de bedrijven en platenbonzen die hard van de toren blazen. Ze bepaalden immers voor ons wat wij moeten horen, als door hen maar genoeg geld op tafel gelegd werd kwamen hun nummers plotseling opvallend hoog in de hitlijsten. Op de radio kun je ook niet bepalen wat je wil horen. Sommige zenders draaien tien keer op een dag dezelfde hit en denk nou maar niet dat de DJ's deze zelf uit mogen kiezen. Dat bepalen de grote jongens wel. Neem ook de bedrijven die nu allerlei MP3 apparatuur op de markt brengen. Daar zitten een aantal grote merk namen tussen die enorm "schande" schreeuwen over de p2p netwerken, maar wel stiekum een graantje meepikken in de "hype". Waar vroeger nog goede CD's gemaakt werden, wordt tegenwoordig een CD in een maand in elkaar gestampt met 2 goede nummers en 14 onzin nummers en dan draait het maar om 1 ding en dat is $$$$.
Link naar reactie
Nog effe, en je kunt dit topic in boekvorm uitgeven. Weer een boek bij waar niemand wijzer van wordt. Vergeet niet dat een bepaalde klasse van "Kopers" verdwenen is. Als musicus kocht ik vroeger al eens een LP van een Orkest, BigBand of Zanger toen men nog "Muziek" maakte en KON zingen. Waar zijn al die "Klassiekers" gebleven? Iedereen kan (of denkt te kunnen) tegenwoordig tokkelen, roepen of lawaaimaken. Die willen allemaal een graantje meepikken. Waar er vroeger 10 waren die iets konden, zijn er nu 100 meelopers. Als er dan al vroeger een single of nieuwe hit uitkwam, kopieerden wij dat van de radio of van een vriend op een Taperecorder. Nu doen we dat op CD. Punt uit. Singles bestaan niet meer, en geen haar op mijn hoofd zal er ooit aan denken een hele CD met 1 of 2 goede nummers, en de rest bullshit, te gaan kopen. VROEGER niet, nu niet of nooit.
Link naar reactie
[quote:1d729f0cd6="DLiekens"]Nog effe, en je kunt dit topic in boekvorm uitgeven. Weer een boek bij waar niemand wijzer van wordt. Vergeet niet dat een bepaalde klasse van "Kopers" verdwenen is. Als musicus kocht ik vroeger al eens een LP van een Orkest, BigBand of Zanger toen men nog "Muziek" maakte en KON zingen. Waar zijn al die "Klassiekers" gebleven? Iedereen kan (of denkt te kunnen) tegenwoordig tokkelen, roepen of lawaaimaken. Die willen allemaal een graantje meepikken. Waar er vroeger 10 waren die iets konden, zijn er nu 100 meelopers. Als er dan al vroeger een single of nieuwe hit uitkwam, kopieerden wij dat van de radio of van een vriend op een Taperecorder. Nu doen we dat op CD. Punt uit. Singles bestaan niet meer, en geen haar op mijn hoofd zal er ooit aan denken een hele CD met 1 of 2 goede nummers, en de rest bullshit, te gaan kopen. VROEGER niet, nu niet of nooit.[/quote:1d729f0cd6] Ik vind dat je flink overdrijft. Dit vind ik iets hebben van 'vroeger was alles beter'. Nu weet ik niet of je overwegend van klassiek of jazz houdt of juist meer van pop/rock. In ieder geval worden zeker bij het laatste genre nog steeds geweldige platen gemaakt. Maar die je hoor niet bij 3FM, 538, enz. en koop je niet bij V&D, Free record shop, enz. Ik ben zelf een groot muziekliefhebber van vrijwel alle genres maar wel van 'serieuze' aard en daarom ben ik het dus niet met je eens. Al vermoed ik wel dat er tussen ons qua leeftijd best eens een generatie tussen zou kunnen zitten.
Link naar reactie
Effe verduidelijken: Sommigen maken idd nog geweldige nummers. Ik wou maar zeggen: vroeger waren er een paar, en nu honderden. Zeg me nu niet dat ze zo allemaal geweldig zijn: dat blijven er nog altijd maar een paar. Maar allemaal willen ze poen binnenrijven en liefst zo veel mogelijk. Waar vindt je nu nog orchesten, die trouwens ook "Goede" Popmuziek konden voortbrengen, zoals: Max Greger, Kurt Edelhagen, Doc Severinsen, Mantovani, James Last, Werner Muller en zoveel anderen.? Andre Rieu is er nog en James Last loopt op zijn laatste benen. Wat betreft Pop was ik een grote fan van bv Queen. Wie evenaard die groep? Zéér weinigen dus. Mogelijk echter heb ik een licht vooroordeel: ik ben namelijk geen Muziek"fan" maar maak zelf muziek: spelen en schrijven. Ik beoordeel dan ook ieder stuk vooral op compositie en niet op tekst of minder op melodie. Hoewel een nummer goed in de markt ligt is het qua inhoud meestal zéér triestig en niet de moeite waard om een dure CD-aankoop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...