Ga naar inhoud

Probleempje met Chello of is het de netwerkkaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn buren hebben een Compaq computer met een netwerkkaart die bij de computer zelf zat. Nu hebben ze internet via Chello, maar sinds een week of twee kunnen ze niet meer op internet omdat er wat vreemds gebeurt: Als Outlook Express geopend is dan krijgen ze om de minuut de volgende foutmelding: De SMTP server heeft al 60 seconden niet gereageerd. Wilt u wachten of stoppen? Op stoppen klikken helpt niet want hij wacht dan toch. Je kunt alleen stoppen als je met Ctrl-Alt-Del de taak verwijdert. Wat betreft de internetverbinding: Die staat gewoon open. Alleen in 5 minuten stuurt hij maar 67 pakketjes en ontvangt hij er 6! Als ik probeer te pingen naar een site dan krijg ik bij het eerste pakketje altijd een time-out en soms bij het derde ook nog één. Pingen naar de eigen computer levert 100% packet loss op! Bij Chello weten ze maar weer eens van niets. Een installateur kost € 54 per uur en mijn buren kunnen pas in december geholpen worden. Schandalig! Nou weet ik alleen niet zeker of het aan de verbinding of aan de netwerkkaart ligt. Er is trouwens wel een subnetmasker en het ip-adres is er ook gewoon. Wie kan mij dit uitleggen? Alvast bedankt....
Link naar reactie
Als je de netwerkkaart vervangt, zal je geen internet hebben, bij chello bind het modem zich aan de NIC, je dient geloof ik via een intranetsite je nieuwe macadres te activeren, hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. Natuurlijk kan het ook aan Chello liggen al heb ik er zelf nooit problemen mee, je zou kunnen kijken of er iemand in de buurt woont en of die ook dezelfde problemen heeft.
Link naar reactie
Als je een andere netwerkkaart hebt geinstalleerd moet je dit aan Chello melden. Daarbij moet ook het macnummer van de kaart opgeven, deze kan je vinden door bij start uitvoeren winipcfg in te tikken. via eer info kijken bij adapteradres, deze serie van nummers en letters is het mac adres deze doorgeven aan de helpdesk van Chello.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...