anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Delen Geplaatst: 14 november 2002 Hallo, Mijn buren hebben een Compaq computer met een netwerkkaart die bij de computer zelf zat. Nu hebben ze internet via Chello, maar sinds een week of twee kunnen ze niet meer op internet omdat er wat vreemds gebeurt: Als Outlook Express geopend is dan krijgen ze om de minuut de volgende foutmelding: De SMTP server heeft al 60 seconden niet gereageerd. Wilt u wachten of stoppen? Op stoppen klikken helpt niet want hij wacht dan toch. Je kunt alleen stoppen als je met Ctrl-Alt-Del de taak verwijdert. Wat betreft de internetverbinding: Die staat gewoon open. Alleen in 5 minuten stuurt hij maar 67 pakketjes en ontvangt hij er 6! Als ik probeer te pingen naar een site dan krijg ik bij het eerste pakketje altijd een time-out en soms bij het derde ook nog één. Pingen naar de eigen computer levert 100% packet loss op! Bij Chello weten ze maar weer eens van niets. Een installateur kost € 54 per uur en mijn buren kunnen pas in december geholpen worden. Schandalig! Nou weet ik alleen niet zeker of het aan de verbinding of aan de netwerkkaart ligt. Er is trouwens wel een subnetmasker en het ip-adres is er ook gewoon. Wie kan mij dit uitleggen? Alvast bedankt.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Firewall??? Zoja, schakel die eens uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Ze hebben geen firewall........... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Als de dns instellingen statisch zijn, wil het omwisselen van de primaire en secundaire dns-server nog wel eens schelen. (er vanuitgaande dat ze juist zijn ingevuld :-) ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 De instellingen voor DNS staan gewoon prima zoals ze eerst al stonden. De computer heeft al gedraaid met Chello, maar sinds een week of twee kunnen ze niet meer op internet. De instellingen zijn nog hetzelfde voor de DNS en het ip-adres ed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Modem van de spanning afhalen voor een minuutje??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Helaas.......... al geprobeerd, maar het mocht niet baten :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Nieuwste drivers voor de NIC geinstalleerd? UTP Kabel vervangen? Protocollen en netwerkaanverwanten opnieuw geinstalleerd? Netwerkkaart in andere pc en deze het internet op laten gaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Dat is nou het probleem....... ik moet de netwerkkaart nog ff vervangen. Ik wou alleen ff weten of het daar aan kon liggen. Want zou het ook aan Chello zelf kunnen liggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Als je de netwerkkaart vervangt, zal je geen internet hebben, bij chello bind het modem zich aan de NIC, je dient geloof ik via een intranetsite je nieuwe macadres te activeren, hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. Natuurlijk kan het ook aan Chello liggen al heb ik er zelf nooit problemen mee, je zou kunnen kijken of er iemand in de buurt woont en of die ook dezelfde problemen heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Dat hebben we OOK gedaan. Een vriendin kon ook het internet niet op, maar een zus die kon het weer wel...... vandaar dat we het ook niet meer wisten... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2002 Als je een andere netwerkkaart hebt geinstalleerd moet je dit aan Chello melden. Daarbij moet ook het macnummer van de kaart opgeven, deze kan je vinden door bij start uitvoeren winipcfg in te tikken. via eer info kijken bij adapteradres, deze serie van nummers en letters is het mac adres deze doorgeven aan de helpdesk van Chello. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2002 Ik heb geen andere netwerkkaart geïnstalleerd! Ik denk alleen dat er wat mis is met de netwerkkaart. Ik moet nog ff proberen of dat ik met die netwerkkaart in een andere computer wel het internet op kan. Ik laat het nog wel weten als het zover is. Verder heb ik geen vragen meer.......denk ik. Thnx 4 the help Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2002 Het ligt 99,9 procent van de tijd aan Chello. Ik zit al een half jaar met een slechte internet verbinding (uitval enzo). Neem eerst een andere provider en kijk dan of je netwerk kaart kapot is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2002 Chello is de lijn aan het controleren....Ik weet dat Chello vaak problemen heeft. Maar goed het was hun keuze, zij wilden graag kabel :roll: . Tis jouw feestje :roll: . Die netwerkkaart ga ik toch binnenkort eens testen als Chello antwoord geeft..... Je moet toch wat? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen