Ga naar inhoud

Problemen internet en e-mail ondr XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort Windows XP profesional als besturingssysteem naast Windows 98 SE. Echter met XP heb ik problemen met Outlook express en met explorer. Ik kan namelijk geen e-mail versturen en ook niet ontvangen. Wanneer ik outlook express heb opgestart en verbinding heb gemaakt met hetnet, wat wel lukt, geeft hij aan dat hij de host niet kan vinden en breekt na ± 1 minuut de verbinding. Outlook express geeft het volgende aan: kan host: pop.hetnet.nl niet vinden. controleer of u de server juist hebt opgegeven. Account: "pop.hetnet.nl", server:"pop.hetnet.nl", protocol: pop3, poort: 110, beveiligd (SSL), nee socketsfout 11001, foutnummer 0x800CCCOD Met explorer 6 kan ik wel verbinding maken met het net maar hij de start pagina van hetnet niet vinden en geeft dit ook aan. De verbinding wordt net als bij Outloop verbroken. Ik heb alle instellingen overgenomen van de instellingen die ik gebruik bij Windows 98 SE en heb ze bij mij weten allen goed overgenomen en ingevuld. Kunnen jullie me helpen zodat ik onder Windows XP ook kan internetten en e-mailen. René Kuijpers
Link naar reactie
Het lijkt erop dat je modeminstellingen niet goed zijn, controleer die nog eens. En ook het volgende: Instellingen>Configuratiescherm>Systeem>Hardware>Apparaatbeheer, open nu het plusje voor modems. Vervolgens rechtsklikken op je modem en Eigenschappen kiezen. Dan het tabblad Diagnostische gegevens en als laatste drukken op Instellingen Opvragen. Dan moet je een lijstje met commando's en resultaten krijgen. Zo niet dan is je modem niet goed geïnstalleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...