Ga naar inhoud

Kabel Internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoewel er nog een aantal andere opties zijn (ADSL b.v.) is Internetten via de kabel op dit moment het meest in zwang (denk ik). Ik zit zelf nog een uurtje per dag online via de modem, dus haal het bedrag er (nog) niet uit. Een vraag die me al een tijdje dwars zit: Als ik een kabelmodem heb, kan ik dan op een of andere manier voorkomen dat ik [u:f69287e1cb]continu[/u:f69287e1cb] een verbinding "naar buiten" heb? Wat ik wil is: uitsluitend een verbinding op de momenten dat ik 'm nodig heb! Kan dit?? Ton
Link naar reactie
Belg: Modem uitzetten: is het inderdaad zo simpel? Wat ik bedoel: begint Windows dan niet te mekkeren? Polinski: ik ben nergens bang voor, alleen voor de belasting en de tandarts...! Even zonder gein: ik wil heel simpel geen verbinding open hebben staan als ik 'm niet nodig heb. Waarom risico als 't niet nodig is!? Groet, Ton
Link naar reactie
Op het moment dat je een internetverbinding hebt heb je toch in je balk beneden naast de klok een icoon (2 tv-tjes) staan?klik hier met je rechter muisknop op en dan de optie verbinding verbreken kiezen. Je kan het ook aan de lampjes op je modem zien. Het power lampje zal altijd branden. En op het moment dat je een verbinding hebt zal ook het sessionlampje branden. En bij binnenkomend of uitgaand verkeer gaan de rode lampjes knipperen. Althans bij mij. Heb een kabelmodem (wit) van Casema/Wanadoo.
Link naar reactie
Onder Windows XP en kabel internet zie je geen twee monitors meer. Je kan heel simpel via het configuratiescherm de verbinding verbreken door te kiezen voor Netwerkverbindingen. Hier maak je een snelkoppeling naar je bureaublad. Als je nu de verbinding wilt uitschakelen klik je rechts op het icoontje en kies je voor "uitschakelen". Volgens mij zal je er echter weinig gebruik van maken. Na verloop van tijd heb je je verbinding tcoh altijd aan staan. Waarom ook niet als je maar een firewall en virusscanner hebt. Groeten en succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...