Ga naar inhoud

Wie gebruikt ADSL?


anoniem

Aanbevolen berichten

[color=darkblue:4fd050b77f]Ik zit momenteel bij UPC :cry: en wil overstappen op ADSL. Ik wilde graag wat ervaringen horen van jullie. Hoe zit het met de down- en uploadsnelheden? Er wordt bij diverse ADSL sites gesproken over Kbit/s. Hoe moet ik dat eigenlijk omrekenen naar Kb/ps? Om een voorbeeld te geven, de maximale uploadsnelheid bij chello is 16Kb/ps. Hoe zit dat dan met Kbit/s bij ADSL? Is er veel verschil met een kabelverbinding? Hoe zit het met storingen? Etc. etc. etc.[/color:4fd050b77f]
Link naar reactie
[quote:3f89ca9598="AntWoman"][color=darkblue:3f89ca9598]Ik zit momenteel bij UPC :cry: en wil overstappen op ADSL. [b:3f89ca9598]mooi zo. Leve KPN[/b:3f89ca9598] Ik wilde graag wat ervaringen horen van jullie. Hoe zit het met de down- en uploadsnelheden? [b:3f89ca9598]Hangt er van af. KPN Heeft 3 snelheden, maar je hebt ook bv BBnet en Cistron.[/b:3f89ca9598]Er wordt bij diverse ADSL sites gesproken over Kbit/s. Hoe moet ik dat eigenlijk omrekenen naar Kb/ps?[b:3f89ca9598]Kbit/s=Kb/s KB/s=Kb/s:8[/b:3f89ca9598] Om een voorbeeld te geven, de maximale uploadsnelheid bij chello is 16Kb/ps[b:3f89ca9598]KB/s neem ik aan. ADSL Basis heeft dezelfde upload[/b:3f89ca9598]. Hoe zit dat dan met Kbit/s bij ADSL? Is er veel verschil met een kabelverbinding?[b:3f89ca9598]Hangt etrvan af:in een stad:JA,kbel=trager platteland:JA,kabel=sneller[/b:3f89ca9598] Hoe zit het met storingen? [b:3f89ca9598]hier in den haag erg weinig...als het eenmaal werkt :wink: [/b:3f89ca9598] Etc. etc. etc.[/color:3f89ca9598][/quote:3f89ca9598]
Link naar reactie
Dat betekent dus... dat als ik met chello iets download met 150 Kb/s, dit gelijk staat aan 1200 Kbit/s. Ze hebben het bij bv. xs4all over een gemiddelde downloadsnelheid van 1024 (en volgend jaar 1536) Kbit/s. Dan schiet ik daar dus niets mee op. Want mijn gemiddelde downloadspeed ligt op ongeveer 150 Kb/s. De upload is met ADSL wel iets sneller. De prijs/prestatie vehouding ligt veel te hoog: 50 euro voor chello en 90 euro voor ADSL. Ik had dat niet verwacht...
Link naar reactie
Kabel is erg afhankelijk van waar je woont, ADSL is overal wel zo ongeveer constant. Als je inderdaad met 150 kb/s per seconde download is ADSL inderdaad een stuk langzamer. Bij andere providers (CASEMA) heb je met kabel slechts 10 kb/s en dan is ADSL weer interessanter. Je kan het best op [url]www.speedtest.nl[/url] kijken hoe de diverse providers in jouw postcodegebied scoren en aan de hand daarvan bepalen wat het beste voor je is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...