Ga naar inhoud

Hcc internet probleem-oplosser


anoniem

Aanbevolen berichten

Van de Hcc krijg ik wekelijks een email en daar stond de laatste keer iets in over de “internet probleem-oplosser. Ondanks dat mijn internet verbinding goed werkt wil ik zulke dingen toch altijd uitproberen, zo ook met dit programmaatje. Nu is het zo dat ieder keer na het opstarten ik geen verbinding meer krijg (fout 800) en iedere keer moet ik die probleem-oplosser aanspreken om toch weer wel verbinding te krijgen, dat luk dan wel, maar ieder keer na opnieuw de comp opgestart te hebben lukt het me niet om verbinding te krijgen. Dus weer die probleem-oplosser er op los laten en voila, verbinding daar! Ik dacht ik zet een van m’n oude images weer terug zodat ik dit probleen niet meer heb maar helaas, zelfs in een image waar ik het niet eens gebruikt heb krijg ik geen verbinding tot stand. Achteraf dom van mij om iets uit te proberen als iets goed werkt maar ja….. Weet iemand raad met dit rare verschijnsel?
Link naar reactie
[quote:3911478454="gm.kits"]bij mij precies hetzelfde, nadat ik dit gebruikt heb moet ik na iedere reboot dit programma aanspreken om verbinding te krijgen.[/quote:3911478454] Jullie vermelden er niet bij hoe je op Internet komt: modem, DSL, kabel. Het lijkt mij dat als het niet aan je besturingssysteem ligt het aan de hardware (netwerkkaart/modem) moet liggen. Modem resetten? :-?
Link naar reactie
adsl modem, heb ik inderdaad ook ge-reset maar ook dit mocht niet baten meestal na een re-boot wil die nog wel verbinding zoeken, maar even uitgezet te hebben doet ie het weer niet. Toch vreemd , die probleemoplosser maakt van subnetmask: 255.255.255.0 dit zou het moeten zijn, maar toen die nog goed funtioneerde stond ie altijd op 255.0.0.0. en dat al zo'n 8 maanden. misschien rare vraag, maar kan het zijn dat die'probleemoplosser' een of andere instelling naar het modem verstuurt?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Er zit mogelijk dus een bug in die probleemoplosser van HCCnet. Hoe reageren ze hierop? Voor hun een bekend probleem, wordt aangewerkt of zo.. Eerst even dat subnet: dat stond in de eerste ADSL-handleiding fout, het moet inderdaad 255.255.255.0 zijn. Ten tweede, zoals jezelf o.a. met http: //10.0.0.138 of met telnet 10.0.0.138 wijzigingen in de modemconfiguratie kunt aanbrengen, kan een programmaatje dat natuurlijk ook. Heb je je mxs_home.exe weer eens gedraaid? Dat zorgt voor de basisinstellingen van de modem. Staat je IP-adres en gateway op je netwerkkaart goed? ik verwacht van wel, omdat je een oude image hebt teruggezet. En verder neem ik aan dat je de laatste updat voor de ALcatel hebt geïnstalleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...