Ga naar inhoud

Uitvallen van internet naar lange tijd niet computeren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Ik erger me de laatste tijd aan het feit dat als ik een lange tijd niet achter de computer heb gezeten (en hij staat dus nog wel aan) en er daarna weer achter ga zitten, ik geen verbinding meer heb met internet. Ik heb windows 98. Ik heb kabel (van @home), en zou eigenlijk wel willen weten waar dit aan ligt, ligt dit aan de instellingen van mijn computer (ik zou niet weten welke), of ligt dit aan @home? :cry: Het eigenaardige is, dat als ik mijn computer overnieuw opstart, wel weer verbinding heb met internet.. :roll: Heeft iemand antwoord op mijn vraag?
Link naar reactie
Volgensmij bestaat deze optie niet in windows 98, ik heb gezocht maar kon hem niet vinden, ik denk toch dat Crazy J gelijk heeft, en er een of andere ping wordt gestuurd naar mijn computer, maar ik weet niet hoe ik deze moet blokken (ik heb winroute pro). En daarin zie ik wel aangegeven dat opeens mijn ip adres anders is als ik hem opstart, en als ik dan een lange tijd wacht, springt hij over op een ander ip adres :-? . Maar ja, hoe voorkom ik dit? Iemand suggesties?
Link naar reactie
[quote:bf8fb53db5]Maar ja, hoe voorkom ik dit? [/quote:bf8fb53db5] Niet. Maar ik vraag me af waarom je winroute gebruikt. Omdat je met geen woord rept over een netwerk ga ik er maar van uit dat je een enkele computer hebt. Je hebt dan ook helemaal geen winroute nodig, en dus maak jij je het zelf alleen maar moeilijker. @home laat je IP-adres lange tijd in takt, maar na een lange periode van inactiviteit gaat je IP-adres toch naar een ander. @home heeft een eigen website en daar had je kunnen lezen waarom je IP verandert. @home herkent jou o.a. aan je computernaam, en daardoor is het mogelijk dat je toch het Internet op kunt. Op de site kun je ook lezen dat een firewall niet echt een noodzaak. Dus mijn advies, weg met winroute, en vaker internetten.
Link naar reactie
Sorry, ik ben vergeten om te zeggen dat ik een netwerk heb. :-? :-? :-? Maar ik heb de laatste dagen ook gemerkt dat soms als ik gewoon zit te internetten ook mijn verbinding wegvalt, dan slaat mijn msn ineens af, en valt mijn verbinding ook weg (ik kan dan niet meer internetten of mailen), en als ik dan weer overnieuw opstart doet ie het weer wel... Het is voor mij een raadsel. Zou het misschien aan de modem kunnen liggen? Ik vind dit zoiezo raar, want een maand geleden had ik hier nooit last van, en nu ineens wel :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...