Ga naar inhoud

Usb asdl modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een ADSL USB modem (eicon) en de snelheid blijft hetzelfde. Maar met een USB modem is het niet mogelijk om de modem op een hub aan te sluiten (voor netwerk dus). En ik heb ook soms problemen met het lang testen van de modem eer ik hem eindelijk kan gebruiken. Nu weet ik niet of dit aan USB ligt of als dit bij iedere modem zo is, of aan mijn pc of aan mijn merk/type modem. Iig, ik raad je een USB ADSL modem alleen maar af als je internetconnectie wilt hebben in een netwerk.
Link naar reactie
[quote:67990bd2de="Supervisor_NL_"]Let wel op dat je met een ADSL Usb modem nooit naar een fast abonnement kan gaan, dan dien je een ethernetmodem aan te schaffen.[/quote:67990bd2de] Dat klopt, dan wordt je USB poort waarschijnlijk de remmende factor. Ik weet niet of dat ook geld i.c.m. de USB 2.0, maar het wordt in ieder geval niet aan geboden.
Link naar reactie
[quote:d6af58cad9="PS"]Ook bij mij komt het geregeld voor dat mijn USB-modem wegvalt, dan moet de USB-stekker er even uit worden gehaald en gelijk worden ingestopt.[/quote:d6af58cad9] Dit is niet exact hetzelfde probleem alsof ik nu heb, maar dit probleem heb ik ook gehad. Het bleek aan de instellingen van mijn mobo (abit kt7-raid) te liggen. Problemen met USB ivm KT7-RAID kan je vinden op [url=http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2/fcid/28.sud#249]Paul's unofficial KT7-RAID FAQ[/url], ik denk dat het de instellingen zijn die je moet gebruiken van de voorlaatste vraag. Ik had de instellingen eigenlijk ergens anders vandaan, maar die vind ik niet meer. Kijk ook eens [url=http://www.usbman.com/Guides/VIA%20Tips%20and%20Tricks.htm]hier[/url] als je een via chipset hebt (zoals in KT7-RAID). Natuurlijk moet je wel zorgen dat je de laatste drivers voor je chipset hebt geinstalleerd (via4in1 driver + [b:d6af58cad9]USB FILTER 1.10[/b:d6af58cad9] voor via chipsets), eventueel een biosupdate (maar niet als het niet nodig is).
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:c20f34e8a5="PS"]Ik ben het met Juul eens dat je beter een intern modem kan nemen dan een USB-versie. Ook bij mij komt het geregeld voor dat mijn USB-modem wegvalt, dan moet de USB-stekker er even uit worden gehaald en gelijk worden ingestopt. Dit werkt natuurlijk niet lekker als je van plan bent hem een nachtje aan te laten staan om te downloaden.[/quote:c20f34e8a5] Ik was geinteresseerd in ADSL via een usb modem van xs4all. Ik heb ze gemaild met een vraag en daarop kreeg ik het volgende antwoord : Op sommige USB chips/moederborden (Niet alleen via chipsets). Hebben de huidige (groene) USB modems een probleem. Dat ziet er als volgt uit: Een tijdje een prima verbinding, daarna vliegt ie eruit en helpt alleen een reboot om weer verbinding te krijgen. Dit komt omdat die modem bizar veel stroom trekt van de usb poort, die is op een gegeven moment \'op\' :) en vervolgens lock de modem helemaal. Een reset van de computer reset, omdat het USB is, ook de modem. Het stekkertje van de USB modem eruit trekken werkt dan ook. Enige echte oplossing hiervoor is al bekend. Een aparte usb hub met eigen power supply. In geval van twijfel zou ik een ethernet modem kiezen. //
Link naar reactie
Dat is een vlug antwoord! :D Ondertussen met m'n ervaring met het probleem ben ik het volgende te weten gekomen. Ik draai windows ME en windows XP Pro. Zet ik in m'n bios 'assign IRQ voor USB' op ON, dan werkt m'n modem zonder problemen heel de tijd in XP, maar in ME moet de modem telkens opniew "testen" zoals het configuratieschermpje het noemt, telkens wanneer ik iets probeer. Zet ik 'assign IRQ voor USB' op OFF, dan werkt het wel in ME, niet in XP (zelfde problemen). Dit lijkt me allemaal nogal raar want 'Plug and Play bios' staat nochtans op OFF, dus windows beheert de IRQ's niet, dat doet m'n bios, in welke windows ik ook zit (ME of XP). Misschien werken deze instellingen voor anderen ook die het probleem hebben dat de modem het helemaal niet doet (hoewel het zelfde probleem als mij waarschijnlijk al opgelost is als men hier kan lezen/posten). Bij het veranderen van de instelling 'assign IRQ voor USB' kan het wel een paar reboots duren eer het juist werkt.
Link naar reactie
laatst was er ook een topic : er zijn nog weinig harwarematige routers die met een USB overwegkunnen. En de weinge zijn duur. Effe zoekfunctie gebruiken. DUs als je je Internet wil gaan delen via een hardware router kan het best extra geld gaan kosten wat niet opweegt tegen de ethernet versie. Plus zoals een ander forumlid aangeeft, je kan niet naar Fast ADSL. Nu ik zit te tikken : weet iemand de grens, want Basic ADSL gaat in januari naar 768 toe. Hou daar ook rekening mee.
Link naar reactie
[quote:98d2d0cdf5="juul"]Ik begrijp eigenlijk niet waarom een USB modem snelheidslimieten heeft. USB heeft toch een snelheid van 1mb/s of zoiets dacht ik. Wat dus zo'n 10x hoger ligt dan mijn huidige max downloadsnelheid van 768kbps (wat trouwens binnenkort naar 3mbps wordt verhoogt, en dus nog steeds geen probleem mag betekenen).[/quote:98d2d0cdf5] http://www.usb.org/faq/ans2.html#q1 http://www.usb.org/developers/data/whitepapers/bwpaper2.pdf Hmm, misschien zit een fast abbo op USB (1.1) op het randje.
Link naar reactie
In therorie kan het, alleen de praktijk wil niet meewerken (vaak uit commercieel oogpunt) MXstream knijpt de boel gewoon af. Daarom USb, ethernet en binnen ethernet basic fast etc... Nog een voorbeeld : auto's TDI. 1.9 liter. Exact dezelfde motor wordt gebruikt voor 90 pk, 100 pk, 130 pk en 150 pk. Er zit een chipje in gekoppeld aan de pk's. Je betaalt wel duizenden euro voor de extra pk's terwijl het de fabrikant niets extra's kost.Zo ook bij ADSL en ga zo maar door
Link naar reactie
[quote:fb48e45821="Bosje"]In therorie kan het, alleen de praktijk wil niet meewerken (vaak uit commercieel oogpunt) MXstream knijpt de boel gewoon af. Daarom USb, ethernet en binnen ethernet basic fast etc... Nog een voorbeeld : auto's TDI. 1.9 liter. Exact dezelfde motor wordt gebruikt voor 90 pk, 100 pk, 130 pk en 150 pk. Er zit een chipje in gekoppeld aan de pk's. Je betaalt wel duizenden euro voor de extra pk's terwijl het de fabrikant niets extra's kost.Zo ook bij ADSL en ga zo maar door[/quote:fb48e45821] Kijk 's wat ik hier tegenkwam : http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=160 "USB-modem Het USB-modem is eenvoudig te installeren, geschikt voor een analoge lijn (dus niet voor ISDN) en kan worden gebruikt in combinatie met HCCnet ADSL Lite, HCCnet ADSL Basis en ADSL Plus." --------- ADSL plus is dus een 1024/256 abbo. Blijkbaar kan je bij hcc met een usb modem wel een 1024 abbo nemen. Misschien handig om te weten voor toekomstige abbo-upgraders (met een usb modem).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...