Ga naar inhoud

Ander Ip Adres Chello


anoniem

Aanbevolen berichten

Gegroet allemaal Over een tijdje heb ik een nieuwe pc ik wil dan helemaal schoon beginnnen en ook een andere ip adres hebben. :lol: Dit wil ik omdat ik veelvuldig last heb van attacks. :evil: :evil: Ik heb een chello abbonnement, bellen naar chello helpt niks!!!! Hoe verkrijg ik een ander ip adres moet ik dan een andere modem aanvragen ofzo?? :-? Greetz MOB
Link naar reactie
Neem je jouw oude ethernetkaart mee naar de nieuwe pc? Of neem je een nieuwe kaart. In beide gevallen zou ik dan eerst voor je de nieuwe pc neerzet, een release doen, dan modem uit, en de pc afsluiten. Waarom?: Je moet namelijk je MAC adres vrijgeven, om de nieuwe pc zonder problemen het internet op te krijgen. Als het goed is, heb je meteen een nieuw IP-nummer. Wanneer je het vrijgeven vergeet, moet je chello-support bellen om je MAC vrij te geven, en UPC kennende duurt dat even. Vervolgens ga je als je alles hebt geinstalleerd, automatisch naar een chello site, waar je wat gegevens moet opgeven. Pas daarna kun je weer vrolijk internetten. Succes.
Link naar reactie
Zeg H, was het je oude netwerkkaart naar een nieuwe pc? Dan kan het kloppen. Het wijzigen van je MAC doe je alleen als je een andere kaart gebruikt, als waarmee je nu je verbinding hebt. Dan moet je echt de oude vrijgeven. Ik heb dit zelf eerder gedaan, en het werkte prima. Als het iemand op een andere manier lukt, prima, ik neem het risico niet. Want het kan een paar dagen duren voor ze je bij CHELLO vrijgegeven hebben. OK intellect, wat je zegt heb ik eerder gehad. Dit gebeurd b.v. ook bij een grote storing, dan delen ze vaak opnieuw de IP's uit.
Link naar reactie
[quote:23eb56ab39="MobFigure"]nee statisch[/quote:23eb56ab39] Artikel 8 IP-adres 8.1 UPC kent bij ieder gebruik van de chello Service een dynamisch IP-adres toe. Het IP-adres kan na ieder gebruik van de chello Service wijzigen. UPC kan het onderliggende IP-adres en het onderliggende IP-nummerplan te allen tijde wijzigen. Aan de toekenning van een IP-adres kan de Klant geen rechten ontlenen.
Link naar reactie
[quote:9599de5449="MobFigure"]Gegroet allemaal Over een tijdje heb ik een nieuwe pc ik wil dan helemaal schoon beginnnen en ook een andere ip adres hebben. :lol: Dit wil ik omdat ik veelvuldig last heb van attacks. :evil: :evil: Ik heb een chello abbonnement, bellen naar chello helpt niks!!!! Hoe verkrijg ik een ander ip adres moet ik dan een andere modem aanvragen ofzo?? :-? Greetz MOB[/quote:9599de5449] allereerst wat voor ''attacks'' vinden er plaats dan??? laten we eerlijk wezen, je zult niet de eerste wezen die bang is dat ie aangevallen wordt terwijl het niks is... toevallig kazaa op je computer staan??? ik had dit met kazaa ook altijd, maar wat bleek nou? als er mensen zijn die downen van jou, en je sluit kazaa af, dan probeert hun kazaa nog steeds verbinding te maken met jouw poort waar kazaa overheen draait, maar kazaa is afgesloten, dus er komt geen respons van de poort, je firewall, detecteerd deze ''scan'' van de poort, en gooit jouw een mogelijke aanval om de oren.. maar kijk eens in je firewall log, wat voor meldingen staan er dan???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...