Ga naar inhoud

Problemen connectie in XP


anoniem

Aanbevolen berichten

In windows ME kan ik (meestal) zonder problemen connectere, in XP lukt het me totaal niet. Ik heb een eicon ADSL USB modem. De drivers voor XP zijn andere (nieuwere) dan die voor ME. Beide connecties werden aangemaakt door de installatie. Het inbellen in XP lukt, maar dan blijft ie tevergeefs op een antwoord wachten. Aan het icoontje van m'n modem kan ik zien wanneer iets gedownload en geupload wordt. In win ME wordt er gelijktijdig geupload en gedownload tijdens het connecteren, in XP is telkens alleen maar uploaden. In win ME kan ik kiezen voor Multimode (daar staat het op), T1.413, G.lite en G.DMT. In XP zou ik dat ook moeten kunnen, maar het vakje staat grijs, maar ook op Multimode. Zou het aan het protocol kunnen liggen? Ik heb nog wel problemen gehad in XP met het connecteren (voor een volledige format), maar ik heb nooit geweten aan wat het precies lag.
Link naar reactie
K heb ook een eicon ADSL USB modem, die perfect werkt met win XP. Normaal als je opstart (en de modem is geïnstalleert) heb je een icoontje rechts onderaan in je taakbalk (twee pijltjes, groen als de modem signaal heeft, rood als dit niet t geval is). Als je dubbelklikt op dit icoontje krijg je een menu waar je in het tabblad configuration de modulation kunt instellen. Bij mij werkt de modem perfect onder XP, dus aan de drivers zal t wel niet liggen? Ben je zeker dat jouw username (username@PROVIDER.NL) en paswoord correct zijn?
Link naar reactie
M'n username en pass zijn zeker juist, en als dit niet het geval is zou ik een melding krijgen waarin staat dat ik verkeerde user en pass heb. Gebruik je [url=http://www.eicon.com/support/helpweb/dcxpen/install_xp_adsl_usb.asp[/url]deze[url] drivers? Ik heb ze exact geinstalleerd zoals het beschreven is. Alleen heb ik het te kiezen nummer later manueel veranderd van 0,35 naar 8,35 omdat het ook zo staat in ME. Met beide nummers werkt het niet. Zoals gezegd is het vakje van modulation grijsgekleurd, en kan ik dus niet kiezen. Nu heb ik wel gezien dat in de status in XP de modulation op G.DMT staat. In win ME staat dit op ALCTL. De pijltjes van het icoontje moeten knipperen wel langer geel dan in ME, wat betekent dat de modem aan het testen is. Dan wordt het na een tijdje donkergroen, tijdens het connecteren gaat alleen het pijltje omhoog (upload) lichtgroen knipperen, terwijl in ME beide pijltjes gelijktijdig knipperen tijdens het connecteren. Ik heb ook IRQ voor USB op UIT staan (in bios). Zou dat gebruik van IRQ verschil maken in ME en XP, want in ME lukt het wel. En kan het niet lukken van connecteren liggen aan een verkeerd protocol?[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...