Ga naar inhoud

FTP upload programma en ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort ADSL en wil daarmee graag via een ftp programma mijn website onderhouden. Nu loop ik tegen het probleem dat dat niet meer lukt. Als ik bijvoorbeeld bij Cute Ftp wil uploaden dan lijkt hij goed in te loggen op de server(authentication pass enz) maar dan zegt ie dat hij de list aan het opbouwen is maar die list komt nooit. Met de list bedoelt hij de directory structuur op de ftp server. Dus ik kan nooit dingen uploaden. Ik heb het ook geprobeerd met WS Ftp pro, helaas ook zonder succes. Weet iemand een programma wat wel werkt ? Of stel ik iets niet goed in? Alvast bedankt.........
Link naar reactie
Heeft cuteftp een mogelijkheid om de verbinding op om Passive Mode (PASV) aan of uit te zetten? Zo ja speel daar eens mee. Even een kleine uitleg: Normaal in PORT mode (dat is de mode als PASV uit staat), maakt de client (de software op jou PC oftewel cuteftp) een "command" verbinding om commando's te zenden naar de ftp server. Wanneer de client een bestand wil downloaden van de server, [i:743a04df83]opent de server een TCP verbinding terug naar de client[/i:743a04df83] om de data te verplaatsen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de poorten 20 en 21. Bij PASV [i:743a04df83]initieert de client de TCP verbinding naar de server[/i:743a04df83] waarbij gebruikt kan worden gemaakt van andere poorten (1025-65535). Het gebeurt vaak (afhankelijk van de server) dat in PASV mode geen filelisting wordt gegeven.
Link naar reactie
[quote:7014315f6b="CyGho"] Het gebeurt vaak (afhankelijk van de server) dat in PASV mode geen filelisting wordt gegeven.[/quote:7014315f6b] Is dat het geval, dan moet op de server aangegeven worden wat het publieke IP-adres van de server is en via welke poorten een PASV verbinding opgezet moet worden. Deze poorten moeten uiteraard ook opengezet worden op de firewall.
Link naar reactie
Kijk eens of je een filelisting krijgt als je PASV aan zet. Je hoeft binnen je ftp programma niet aan te geven via welke poort de communicatie loopt. Dat regelt het programma zelf. Als je een firewall hebt draaien zal die misschien beginnen te mekkeren dat je ftp programma via poort die en die wil babbelen met de buitenwereld. Dit kan je dan uiteraard toestaan omdat je weet wat er aan de hand is.
Link naar reactie
[quote:764bdc7b53="Leo S"][quote:764bdc7b53="CyGho"] Het gebeurt vaak (afhankelijk van de server) dat in PASV mode geen filelisting wordt gegeven.[/quote:764bdc7b53] Is dat het geval, dan moet op de server aangegeven worden wat het publieke IP-adres van de server is en via welke poorten een PASV verbinding opgezet moet worden. Deze poorten moeten uiteraard ook opengezet worden op de firewall.[/quote:764bdc7b53] Uiteraard. Welke poorten gebruikt gaan worden bepalen de programma's die met elkaar communiseren. Op de server wordt ingesteld welke poort of poort-range er gebruikt mag worden. De gebruiker van de client hoeft daar zelf niets aan te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...