Ga naar inhoud

Tijdens downloaden van meerdere bestanden blokkeert internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Afgelopen week heb ik geprobeerd nieuwere Win 98 en WinXP Nvidia drivers te downloaden voor mijn G4MX460 videokaart. Als ik probeer tegelijkertijd 2 bestanden te downloaden verloor ik mijn totale internet verbinding. Dus downloaden, e-mailen en gewoon internetten was niet meer mogelijk. (Eer)gisteren is het mij gelukt om de bestanden alsnog te downloaden maar dan 1 bestand tegelijk :-?. Wat mij opviel was de download snelheid van mijn standaard hccnet ADSL verbinding: 130 kB/s ... en de 2e download 250 kB/s :roll:. Dat kan toch helemaal niet ... De sites die ik heb geprobeerd zijn de nvidia driver site en guru3d. Wat mij verbaasd, is dat de totale internet verbinding voor lange tijd blokkeert. Is dat een nieuw feature is, of staan bepaalde sites niet meer toe dat er meerder bestanden tegelijk worden gedownload? Of stagneert toevallig de internet verbinding zelf (dan ligt het dus aan mijn provider?)? Of ligt het aan de Sitecom router/switch die nu alweer bijna 2 weken in gebruik is? Ik heb dit met Win98, WinXP op zowel de nieuwe als de oude installatie Verder download ik zo nu en dan wat: WIndows update en drivers. Kijkend naar de data in de internet temporaries haal ik zo'n beetje 100 MB/week aan normale internet data binnen. Dus ik kan mij geen grootverbruiker noemen. Aan/uit zetten van de router/switch, het ADSL modem en/of de computer heeft ook geen effect :cry:. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
Link naar reactie
Wat mij opviel was de download snelheid van mijn standaard hccnet ADSL verbinding: 130 kB/s ... en de 2e download 250 kB/s :roll:. Dat kan toch helemaal niet ...>> Denk dat je 130 kbs bedoelt en geen 130 kBs. De b staat voor bit en de B voor byte. 8 bits = 1 byte. Wat mij verbaasd, is dat de totale internet verbinding voor lange tijd blokkeert. Is dat een nieuw feature is, of staan bepaalde sites niet meer toe dat er meerder bestanden tegelijk worden gedownload? Wat blokkeert er? Kan je helemaal geen verbinding meer krijgen met HCCnet of alleen niet meer met een site? Je hoort wel direct weer een verbinding te krijgen, geen idee waar dat aan ligt. Je kan aan de grootte van je map met tijdelijke internetbestanden nooit zien hoeveel je hebt gedownload!! Daar worden alleen wat dingen opgeslagen die vaak worden gebruikt: wat plaatjes e.d.
Link naar reactie
[quote:cafecabf77="benstudent"]Je kan aan de grootte van je map met tijdelijke internetbestanden nooit zien hoeveel je hebt gedownload!! Daar worden alleen wat dingen opgeslagen die vaak worden gebruikt: wat plaatjes e.d.[/quote:cafecabf77] Maar dat bedoelde ik wel. En inderdaad de werkelijkheid is vaak nog meer. Er wordt ongelooflijk veel zooi op "gewone" websites geplaatst! Reclame van 100-500kB komt heel veel voor. En ook vaak haarscherpe foto's die veel kilo bytes slokken. Toevallig heb ik vorige week de mappen geleegd, anders had ik helemaal niks over kunnen zeggen. En ja, dan is dat nog het getalletje voor 1 computer. Enne ik bedoelde echt kB het is het getalletje dat bij het downloaden wordt getoond. Enne, het duurde echt kort, dus de snelheid kan ook best wel zo'n beetje kloppen. Dat is dus het rare. Grootte van nvidia XP bestand was 10MByte, downloaden binnen 1 minuut vind ik toch wel snel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...