Ga naar inhoud

USB ASDL modem kan hierop meerdere computers via netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat kan, bij mij werkt het goed. Indien je kiest voor de optie met netwerkkaarten: 1: Host (die direct verbonden is) moet aanstaan voor dat de client (overige computer(s)) op het internet kan. 2: Beide hebben met de usb modem 1 netwerk kaart nodig. Voor de hub heb ik geen ervaring, maar dan kunnen beide computers onafhankelijk van elkaar het netwerk op.
Link naar reactie
[quote:051501dc98="E gozeling"]Voor de hub heb ik geen ervaring, maar dan kunnen beide computers onafhankelijk van elkaar het netwerk op.[/quote:051501dc98] En hoe wil je dat doen dan? Er moet altijd 1 computer zijn die he modem aangesloten heeft en hierdoor verbinding heeft met internet. Als je een USB modem hebt, moet altijd de PC waar het modem aan hangt aan staan, om de andere pc's te kunnen laten internetten.
Link naar reactie
[quote:2cd7bc1b39="Leo S"]Als je een USB modem hebt, moet altijd de PC waar het modem aan hangt aan staan, om de andere pc's te kunnen laten internetten.[/quote:2cd7bc1b39] Dat geld in ieder geval voor de Host/client combinatie, of dat met een hub ook geldt, dat weet ik niet zeker, maar ikdacht van niet. Daarom zette ik er ook bij dat ik met die combinatie geen ervaring heb.
Link naar reactie
[quote:85bff99be9="E gozeling"]Dat geld in ieder geval voor de Host/client combinatie, of dat met een hub ook geldt, dat weet ik niet zeker, maar ikdacht van niet.[/quote:85bff99be9] Je hebt gelijk als je zegt dat zodra je een hub gebruikt, er geen andere pc aan hoeft te staan om te kunnen internetten, maar hoe sluit je dan een USB modem op een hub aan?
Link naar reactie
Je zult dus een router moeten vinden met aan de ene kant een usb aansluiting, en aan de andere kant twee of meer ethernet aansluitingen. Verder kun je nog een volledig usb netwerk opzetten, met een usb router na het kabelmodem, waarbij dus ook alle computers via usb communiceren. Ben niet zo thuis in specifieke hardware, maar ben er zeker van dat het mogelijk is. Enige info vind je op: http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=netwerk
Link naar reactie
Ik weet dat je van USB naar ethernet kan, maar dat kan niet door zomaar een verloopstekkertje. De signalen moeten omgezet en gesynchroniseerd worden. Hier is dus aprte hardware voor nodig en die kom je niet erg veel tegen. Routers die je op een USB modem aan kan sluiten ben ik al helemaal niet tegengekomen. Kortom, bestel een ethernetmodem, tweak deze en je hebt ook een router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...