Ga naar inhoud

IE6, Java en links problemen. Ook bij opstarten PC-active cd


anoniem

Aanbevolen berichten

[color=darkblue:b8277be6a3][/color:b8277be6a3] ik kan niet meer doorlinken op diverse sites, het menu op mijn homepage functioneert niet meer, net zomin als doorlinken via een url in een e-mail. Ook bij het opstarten van een PC-active cdrom werkt het opstartmenu niet meer. Het scherm blijft doorzichtig en zie mijn desktop er doorheen. Krijg het niet opgelost. :roll: Vermoed dat het met Java te maken heeft. Wie weet raad of kent het probleem?
Link naar reactie
[quote:7a3ebef1f9="Peter Huf"][color=darkblue:7a3ebef1f9][/color:7a3ebef1f9] ik kan niet meer doorlinken op diverse sites, het menu op mijn homepage functioneert niet meer, net zomin als doorlinken via een url in een e-mail. ... of kent het probleem?[/quote:7a3ebef1f9] Peter, Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem denk ik. Hyperlinks werken niet. Als ik die aanklik krijg ik de zandloper te zien en kom niet verder. Als ik vanuit bijvoorbeeld 'startpagina.nl' naar 'knmi.nl' (voor het weerbericht) wil gaan lukt dat niet meer. Ga een oplossing zoeken. Graag bericht als je die al hebt. jmi
Link naar reactie
Ja, ook de andere tips geprobeerd, zoals Java VM gedownload en geïnstalleerd. Probleem onopgelost In de IE6 opties gekeken of Java was aangevinkt en verschillende opties geprobeerd, tenslotte weer standaard instellingen laten instellen. Geen van de instellingen heeft het probleem kunnen verhelpen. Vandaag nog eens een anti-Trojan-programa een volledige scan laten uitvoeren, waarbij een verdacht bestand m.b.t. GOLDF in een emailattachment is verwijderd. Daarna opnieuw gestart. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Via Bitdefender.com nog een scan laten uitvoeren met AntiYahaa.scr maar ook zonder resultaat. Andere browser geprobeerd: Opera. Werkte slechts eenmalig beter, daarna zelfde probleem of compleet vastlopen van de browser. Wie brengt licht in de duisternis? :roll:
Link naar reactie
Heb je geen virusscanner dan ofzo? En als je nou eens via Software in het Configuratiescherm IE6 verwijderd en 5.5 installeert? Maar zou eerst eens een goede virusscanner installeren of een online scan uitvoeren op de site van [url=www.pandasoftware.com/] Panda Antivirus (leuke naam)[/url]. Een virusscanner kan meer opsporen dan zo'n tooltje. Succes!
Link naar reactie
Jazeker gebruik ik een virusscanner. Esafe en dit programma werkt ook resident & preventief, maar sommige emails met attachments openen zich al voordat je de kans krijgt ze definitief te verwijderen. Zodra zo'n mailtje binnenkomt selecteer ik dat om te verwijderen, maar dan ondervangt Esafe gelukkig direct het attachment met virus en start met scannen van antivirus. Daarnaast gebruik ik Zonealarm als firewall. Desalnietemin is er dus een besmet emailattachment tussendoor geslipt. Aangezien IE in wendows98 is geïntegreerd, wordt bij het verwijderen van versie 6, automatisch de vorige IE-versie 5 teruggeplaatst. Dus ook daarmee heb ik onderzocht of het probleem verdwenen was. Echter dat maakte niets uit. Alvorens opnieuw IE6 te installeren heb ik via regedit alle verwijzingen naar IE6 geschoond. Helaas tevergeefs. Hou me aanbevolen voor nieuwe suggesties en tips. :roll:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[color=green:3b7a5b2d67]Probleem opgelost[/color:3b7a5b2d67] :wink: Dankzij een tip van derkdejong bij hoioh, die eenzelfde probleem had. via windows/systeeminfo/controle systeembestanden optie: Eén bestand van setupdiskette terugplaatsen. Je hebt daarvoor wel de Windows98 cd nodig of de cabs-bestanden op je computer. Het bestand wat je terug moet plaatsen is: [color=red:3b7a5b2d67]oleaut32.dll[/color:3b7a5b2d67] Nadat dit bestand is uitgepakt en teruggeplaatst wordt de computer opnieuw opgestart en .... [color=blue:3b7a5b2d67]ONGELOOFLIJK[/color:3b7a5b2d67] IE6 werkt weer als vanouds. Geen fouten meer met linken en ook geen blanco schermen meer. Ben Derk de Jong zeer erkentelijk! :roll: Topic closed. Met dank voor alle tips!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...