Ga naar inhoud

Paar ADSL Vraagies


anoniem

Aanbevolen berichten

ik speel veel online games en nu is sinds kort quicknet (waar mijn ping altijd goed was ) overgegaan in chello(nu kutping) dus ik ben van plan adsl te nemen, alleen begrijp ik niet goed hoe dat allemaal in elkaar zit. dus ff een paar vraagjes ik hoop dat iemand zin heeft ze te beantwoorden. 1: wat is het verschil tussen een usb modem en een ethernetmodem en wat is beter? 2:volgens mij is hccnet de goedkoopste provider maar je moet ook lid zijn ofzow?? of zit dat al in de prijs inbegrepen, of weet iemand een betere? 3:is een ethernetkaart hetzelfde als een netwerkkaart? zoniet hoeveel kost zo'n kaartje?? 4: Is adsl sneller basic sneller dan chello ?? 5: Onwijs bedankt :lol:
Link naar reactie
1: USB-modem sluit je aan op USB-poort (alleen voor analoge lijn), ethernet-modem sluit je aan op ethrnetkaart (je hebt dus een ethernetkaart nodig, geschikt voor zowel analoge als isdn-lijn) 2: Je moet lid zijn van HCC, dat klopt. Volgens de consumentenbond is XS4ALL de beste. (consumentengids sept 02) 3: Ja. Kosten varieren van €12 (W-Linx FN22-3, simpele) tot €69 (3com 3C905CX-TX-M) voor een pci-kaart, en ongeveer €20 voor een isa-kaart. (prijzen: alternate.nl) 4: Hangt ervan af. ADSL Basis haalt zo'n beetje de 50 kB/s. Chello kan heel erg traag zijn (500 b/s), maar ook heel snel (200 kB/s). Dit hangt ervan af hoeveel mensen uit je buurt chello hebben.... 5: Graag gedaan
Link naar reactie
[quote:3915756e2d="webspider"]1: USB-modem sluit je aan op USB-poort (alleen voor analoge lijn), ethernet-modem sluit je aan op ethrnetkaart (je hebt dus een ethernetkaart nodig, geschikt voor zowel analoge als isdn-lijn) 2: Je moet lid zijn van HCC, dat klopt. Volgens de consumentenbond is XS4ALL de beste. (consumentengids sept 02) 3: Ja. Kosten varieren van €12 (W-Linx FN22-3, simpele) tot €69 (3com 3C905CX-TX-M) voor een pci-kaart, en ongeveer €20 voor een isa-kaart. (prijzen: alternate.nl) 4: Hangt ervan af. ADSL Basis haalt zo'n beetje de 50 kB/s. Chello kan heel erg traag zijn (500 b/s), maar ook heel snel (200 kB/s). Dit hangt ervan af hoeveel mensen uit je buurt chello hebben.... 5: Graag gedaan[/quote:3915756e2d] Wat is het verschil tussen analoge en isdn lijn :-?
Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp: 1. Bij de ethernet optie heb je zowel een ethernetmodem als een ethernet (netwerk)kaart nodig 2. Bij de usb optie alleen een usb modem nodig (usb aansluiting zit al in de comp) En een ethernet variant is dus alleen interessant als je van plan bent een netwerk aan te leggen? Ik twijfel namelijk, omdat Planet Internet een actie heeft dat je er tijdelijk een gratis usb modem bij krijgt.
Link naar reactie
[quote:a38a6d8ee1="Bone"]Dus als ik het goed begrijp: 1. Bij de ethernet optie heb je zowel een ethernetmodem als een ethernet (netwerk)kaart nodig 2. Bij de usb optie alleen een usb modem nodig (usb aansluiting zit al in de comp) En een ethernet variant is dus alleen interessant als je van plan bent een netwerk aan te leggen? Ik twijfel namelijk, omdat Planet Internet een actie heeft dat je er tijdelijk een gratis usb modem bij krijgt.[/quote:a38a6d8ee1] 1. Jij hebt een netwerkkaart nodig, je provider levert het ethernetmodem. Netwerkkaart kost ongeveer 30 euro, maar een ethernetmodem is veel duurder dan een USB-modem. Is wel je enige optie als je ISDN hebt. Je kan er ook je verbinding mee delen met andere computers of een thuisnetwerkje maken (moet je die modem wel tweaken). 2. Ja, alleen een vrije USB-poort. Maar werkt alleen bij een analoge lijn. TIP: Bestel ADSL bij XS4ALL!!![/quote]
Link naar reactie
Waarom XS4ALL, kun je argumenten geven? Ik was van plan om een Planet Internet abo te nemen. Op de XS4ALL site heb ik inderdaad wel wat voordelen gezien (bijv 50Mb voor een website). Maar een ethernetkaart moet ik dus wel zelf kopen? Bij PI wordt die erbij geleverd. Welke kan ik het beste kopen dan (bijv bij alternate.nl). Nu heb ik bij speedtest.nl gekeken naar de snelheid. Beide zijn even snel (gemiddeld over heel NL), maar als ik alleen naar mijn postcode kijk zie ik van XS4ALL alleen het fast-abo staan, niet de basic. Op de XS4ALL site echter wordt alleen getest of "ADSL" beschikbaar is op m'n postcode. Dat is wel het geval, maar nu weet ik niet of basic ook bij mij leverbaar is. Fast vind ik te duur.
Link naar reactie
[quote:7c42a722b8="Bone"]En een ethernet variant is dus alleen interessant als je van plan bent een netwerk aan te leggen? Ik twijfel namelijk, omdat Planet Internet een actie heeft dat je er tijdelijk een gratis usb modem bij krijgt.[/quote:7c42a722b8] Dat ligt er aan hoe je het netwerk aan wilt leggen. Als je 1 computer via de andere verbinding wilt laten maken, kan dat ook met de usb modem, geen enkel probleem. Als je wilt dat de computers onafhankelijk kunnen internetten, dan weet ik niet of het met de usb modem lukt.
Link naar reactie
[quote:d5904b30a2="Bone"]Waarom XS4ALL, kun je argumenten geven? [/quote:d5904b30a2] XS4ALL heeft een professionele helpdesk, tegen lokaal tarief. Planet zal voor z'n ADSL-helpdesk ook vast een 70 eurocent p/m vragen denk ik, maar oke. xs4all levert veel zakelijke diensten en heeft dus ook veel zakelijke klanten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld planet. Vandaar dat het nivo bij xs4all wat hoger is. Je ziet het al als je de homepage opent vind ik. Ze weten veel bij de helpdesk van xs4all, vaak heb je de helpdesk helemaal niet nodig, maar je weet het nooit. Gebruik je veel nieuwsgroepen? xs4all heeft 1 van de grootste nieuwsgroepen-servers van europa: newszilla. Verder levert xs4all een firewall en McAfee virusscanner mee. Oke, ze leveren misschien geen ethernetkaart mee, maar die kan je ook voor 30 euro al kopen. Bijvoorbeeld bij [url=www.alternate.nl/] alternate [/url] ja. Wat snelheid betreft zal het inderdaad weinig uitmaken. ADSL schommelt om en nabij de 53 kBs.
Link naar reactie
Bij deze wil ik jullie even op het volgende wijzen: KPN verhoogt in het eerste kwartaal van 2003 de downloadsnelheid van zowel ADSL Basis als ADSL Plus met 50%. Dit betekent het volgende: ADSL Basis van 512 kbits/s downstream naar 768 kbit/s downstream en upstream blijft 128 kbits/s. ADSL Plus van 1024 kbit/s downstream naar 1536 kbit/s downstream en upstream blijft 256 kbit/s. Dit alles zonder verhoging van abonnements gelden, tenminste; daar wordt niets over gezegd. Je weet het maar nooit. Toch is dit iets om mee te nemen in de keuze tussen ADSL of Kabel. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...