Ga naar inhoud

Downloadsnelheid uitrekenen


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, Ik zou graag eens willen weten hoe je de downstream kunt omrekenen naar je download snelheid! Ik heb nu bijvoorbeeld een comford-adsl abbo met 512 kbps downstream en 128 kbps upstream. En ik download met zo'n 50KB/s+ en upload met 12KB/s+ Ik hoorde dat per 1januari de snelheden worden opgevoerd door kpn telecom (mxtream) met zo'n 50%! Dus dan krijg ik 768 kbps downstream! Hoe kan ik uitrekenen met welke snelheid ik dan zal downloaden? Ik kan natuurlijk heel simpel denken en dit doen: 50KB/s + 50% (25KB/s) = 75KB/s Maar ik wil welles weten welke formule ik moet gebruiken... alvast bedankt, K.
Link naar reactie
dat klopt :) Je downstream-snelheid is de MAXIMALE snelheid. Bovendien kan één byte zowel 8 als 10 bits zijn, waarvan 2 stopbis (dus 6-8 bits voor data). De max-downstream kan je dus >ongeveer< uitrekenen door je downstream in bps te delen door 7 (klopt dit of kan ik niet rekenen?) Dan komt je max-downstream dus op op MAX 73 kB/S
Link naar reactie
[quote:73f7c02f0d="webspider"][quote:73f7c02f0d="E gozeling"]Delen door 9 in plaats van 7 (zit tussen 8 en 10 in). kom je dus op 56,8 kBps.[/quote:73f7c02f0d] Klopt, maar daarvan zijn er wel 2 stopbits :) "" mijn snelheid gaat 150% omhoog!!! :)))[/quote:73f7c02f0d] Die stopbists worden toch gewoon ontvangen door je computer? 150% OMHOOG? Bedoel je niet 50%, zodat je op 150% van het huidige zit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...