Ga naar inhoud

ethernetkaart half-duplex


anoniem

Aanbevolen berichten

Als alles door gaat krijgen wij eind van het jaar adsl HOI eindelijk ,ik wil mijn beide pc via een multi pc-modem aansluiten,momenteel maak ik gebruik van een netwerk beide pc hebben een ethernetkaart 10/100Mbit merk is lancard [safeway] Als je bij kpnadsl op de site kijk zegt men dat je bij een multi pc-modem je ethernet kaart niet op full maar op half duplex moet zetten kan iemand mij vertellen of dat ook zo is en zoja hoe doe je dat want bij alle online winkels staat bij de ethernetkaarten niet bij of ze nu half of full duplex zijn ik zie graag een reactie tegemoet. Groetjes Jac. :-?
Link naar reactie
Ik weet niet of het zo is dat je je kaart op HD moet zetten, maar als KPN dat zegt, zal ik het maar aannemen. Voor de snelheid van je internetverbinding zal het niet veel uitmaken. Je zet de duplex-mode vanuit de properties van je netwerkkaart. Op het tabblad advanced heb je meestal wel een optie als line speed/duplex mode. Hier zul je dan 10 half duplex moeten selecteren.
Link naar reactie
Leo bedankt voor je reactie ik heb gekeken bij de proporties bij eigenschappen staat full duplex mode en de waarde staat op auto detect deze kan ik veranderen in disable of enable. Bij port speed staat de waarde op auto detect deze kan ik veranderen in 10mb/sec of 100mb/sec moet ik nu de full duplex op enable zetten of de multie pc modem eerst installeren en hopen wanneer hij op automatisch staat zichzelf op half duplex zet. Ik kan helaas nog niets uitproberen voordat ik adsl+modem heb, ik hoop dat dit snel gebeurt . Groetjes:Jac :cry:
Link naar reactie
Als je een netwerkkaart installeert, staat ie standaard op auto-detect. Ik zou zeggen, lekker laten staan totdat je problemen krijgt. Aangezien het ADSL-modem op 10 mbit werkt, moet je dan je kaart ook op 10 mbit zetten. Full duplex mode kan problemen geven als er veel dataverkeer over je netwerkje loopt, daarom wordt half-duplex mode aangeraden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...