Ga naar inhoud

kan je een utp-kabel verlengen??


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:f058e65a95="JP-Sjonnie"]Je moet gewoon losse kabel kopen (UTP Cat 5) op de juiste lengte en losse stekkertjes (RJ-45). Je hebt alleen wel een krimptang nodig om de stekkertjes te monteren. Als je dit doet, let dan ook op de volgorde van de draden (cross-over). Op internet zijn zat plaatjes/uitleg hierover te vinden.[/quote:f058e65a95] hoezo "moet" :( Vraag is toch hoe een UTP kabel verlengen Met een koppelstukje dus :roll: Kwaliteits/snelheidsverlies met een gewone kabelinternetverbinding, is (bijna) nihil En voor kabelinternet heb je 9 van de 10 keer een "normale" UTP kabel nodig en geen cross-over. Denk dat jij je vergist met twisted :wink:
Link naar reactie
OK, OK, je hebt gelijk. :roll: Wat ik alleen maar bedoelde is dat je een eigen kabel precies op lengte kan maken. En als je door muren moet, hoef je niet van die dikke gaten te boren voor de RJ-45. Met de cross-over bedoelde ik het veranderen van de groene en wit/groene ader. Ik vind het gewoon leuker om zelf te doen (en je leert er ook nog iets van)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...