Ga naar inhoud

wel verbinding maar een pagina niet op het scherm zichtbaar


anoniem

Aanbevolen berichten

Sedert een week lukt internetten niet meer.Oorzaak? Ik heb Windows 98 SE en een ISDN aansluiting met DIVA/Eicon kaart voor ISDN van KPN. Lange tijd is dit prima gegaan maar ineens kan ik wel kontakt maken met mijn Provider Tiscali maar een webpagina wordt niet weergegeven. Met de helpdesk van Tiscali ben ik alle instellingen na gegaan>alles prima ingesteld, Norton antivirus/internet security heb ik van de computer gehaald, het communicatie deel van Windows (via configuratie>software>windowssetup) heb ik verwijderd en daarna weer opnieuw aangevinkt. Hierdoor moet gelijk het ISDN gedeelte en kaart ,drivers etc opnieuw geinstalleerd worden. Maar.... nog steeds hetzelfde probleem. Via externe toegang kan ik prima verbinding maken met provider Tiscali, maar klik ik IE (5.5 trouwens) aan dan kan ik geen enkel beeld krijgen en geeft hij pagina niet gevonden aan. Alle div beveiligingen (vertrouwde sites etc) van IE staan trouwens op standaard. WIE WEET RAAD> WAT KAN IK NOG PROBEREN!
Link naar reactie
[quote:9e554f11db="docart"]O ja nog meer informatie . Bij pingen (op advies van de Tiscali helpdesk)lukte het wel om naar een adres met een nummer te pingen zoals 195.21. etc ,maar als ik dan naar www.nu.nl ping dan lukte dit niet[/quote:9e554f11db] Dat lijkt zeer sterk op een DNS probleem. DNS zet namelijk namen (zoals www.nu.nl) om naar nummers (IP: 62.69.162.199). Eerst kijken of de DNS wel goed staat (als het goed is heeft Tisali dit al telefonisch gedaan). Je zou kunnen proberen om in het register alles van DNS te verwijderen (eerst een backup maken (register exporteren) voordat je wat verwijdert. Dit heeft een vriend van mij ook wel eens gedaan met succes. Suc6
Link naar reactie
is idd DNS probleem als bovengenoemde oplossing gn uitkomts bied lijkt t erop dat je winsock naar de kl*te is. probeer t volgende dan maar es : Maak eerst een backup van je register: Ga naar Start/uitvoeren, en type scanregw, gevolgd door 'OK'. klik op 'ja', wanneer je gevraagd wordt of je een backup van het register wilt maken. Ga nu naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Ga vervolgens naar Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer en verwijder je modem/ethernetkaart/kabelmodem/ISDN. Ga vervolgens naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door 'OK'. Ga in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\WinSock, en wis de hele map Winsock. (erop rechtsklikken, en voor 'verwijderen' kiezen) Doe hetzelfde met de map WinSock2 Sluit Regedit. Start Windows opnieuw op. Windows zal nu nieuwe hardware ontdekken (je verwijderde ethernetkaart/modem), en zal om het stuurprogramma vragen. Zorg dus dat je je Windows CD-ROM, of de CD-ROM met het stuurprogramma van je ethernetkaart/modem/isdn bij de hand hebt. Ga nu weer naar Configuratiescherm/software, en installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Start tenslotte Windows nog een keer op. en.... krijg je foutmeldingen kan je gewoon dmv naar DOS te gaan en scanreg /restore je register weer in oude staat terug brengen suc6
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...