Ga naar inhoud

Casema Wanadoo


anoniem

Aanbevolen berichten

hey hey hey ik woon in een boeredorp waar we gelukkig Cable hebben :D maar hij gaat maar 2.5 kb met downloaden of zo ( is het het witte kastje) maar nu hoorde ik dat je dat witte kastje kan vervangen door een [dew com 21] is dat waar zo ja hoe sneller is het en is het de moeite waard als alles hierboven niet klopt kan je wel een andere kast kopen een snellere zonder een heel nieuw abbo te nemen of heeft iemand een e-mail adres van Casema zo dat ik hun even kan mailen alvast bedankt DamierF
Link naar reactie
Bij mij had het ook te maken met de bekabeling, ik kon indertijd helemaal geen keuze maken; Wanadoo besliste! Maar ik denk dat het in jouw geval het beste is, dat je contact opneemt met Wanadoo en/of Casema al dan niet per e-mail. Wij kunnen nu natuurlijk wel gaan gissen wat hun (Wanadoo/Casema) policy is, maar misschien hebben zij wel een heel simpele oplossing voor je. Succes. Robert
Link naar reactie
DamierF, Ik zal je uit de droom helpen. Dat witte kastje is een kabelmodem met een normale aansluiting op je pc, dus zonder netwerkkaart. Wat je nu hebt is het gewone kabel abonnement. De bedoeling is dat Casema\Wanadoo al die kastjes gaat vervangen voor het zwarte kastje. Het Com21 modem. Let op dit is een ander abonnemnet, wat iets duurder is als je nu betaalt. Dit is het Broadband Cable Basic abonnement. Dit modem wordt aangesloten op je pc met een netwerkkaart. Ook je kabel aansluiting wordt veranderd. Als het goed is heeft joouw kabel aansluiting twee uitgangen radio en tv. Dit wordt een uitgang en dan een splitter. Die Com21 modem wordt direct in de buurt van je kabel aansluiting geplaatst. Ik weet niet of je dan ook weer aansluit kosten moet betalen als ze die modems gaan veranderen, maar het is de moeite waard. Allen is de vraag of Casema broadband basic bij jouw ondersteunt. Moet je de postcode check doen op hun site. Ikzelf ben overgestapt van dat witte naar de zwarte en het verschil is behoorlijk. Sinds begin october is de snelheid verdubbeld van het zwarte modem. Wit was 4 a 5 kb, zwart werd toen rond de 8kb en nu zit ik rond de 15kb. En daar betaal ik een fractie meer voor als jij. Hopelijk is er nu wat meer duidelijker geworden.
Link naar reactie
[quote:d2caf7b0f7="Rob The Great"] IWit was 4 a 5 kb, zwart werd toen rond de 8kb en nu zit ik rond de 15kb. [/quote:d2caf7b0f7] Hallo Rob, Ik kreeg inderdaad begin dit jaar de zwarte modem, maar hoe verklaar je de specs die mijn modem afgeeft zoals hiervoor heb vermeld. De test heb ik gedaan met link van damierF. Indien ik op het 'internetlogo' in de taakbalk klik zie ik de vermelding: snelheid 10,0 Mbps. Ik ben de enige gebruiker in mijn omgeving en derhalve als enige gebruiker verbonden met de kabelkast op straat. Info monteur. Robert
Link naar reactie
[quote:574444acdc="damierF"] ik woon in een boeredorp waar we gelukkig Cable hebben :D maar hij gaat maar 2.5 kb met downloaden of zo ( is het het witte kastje) maar nu hoorde ik dat je dat witte kastje kan vervangen door een [dew com 21] is dat waar zo ja hoe sneller is het en is het de moeite waard [/quote:574444acdc] Het is zeker de moeite waard en stabieler. [url=http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Graphs.asp?pi_id=36&ReportID=0&co_id=71]Wanadoo Cable Basic (zwart modem / Demos) - Speedtest download statistieken[/url] [url=http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Graphs.asp?pi_id=36&ReportID=0&co_id=72]Wanadoo Cable Broadband Basic (zwart modem / COM21) - Speedtest download statistieken[/url] [url=http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Graphs.asp?pi_id=36&ReportID=0&co_id=73]Wanadoo Calble Broadband Premium (zwart modem / COM21) - Speedtest download statistieken[/url] [quote:574444acdc="damierF"] als alles hierboven niet klopt kan je wel een andere kast kopen een snellere zonder een heel nieuw abbo te nemen [/quote:574444acdc] Nee, dat kan niet zomaar. Het COM21 modem werkt volgens een ander systeem en het netwerk moet daar dus ook voor geschikt zijn gemaakt door Casema. Je kunt daarom dus ook niet zomaar zelf zo'n modem kopen. Bovendien zit de huur van het modem in je abonnement inbegrepen en krijg je deze dus in bruikleen van Casema. [quote:574444acdc="damierF"] of heeft iemand een e-mail adres van Casema zo dat ik hun even kan mailen [/quote:574444acdc] Moet je ff afdeling verkoop ofzo bellen/mailen. Zie hun website.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...