Ga naar inhoud

IE 6.0 bij win XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allen Nadat ik een tijdje gechat heb en ik sluit de chatbox meldt IE 6.0 een fout en wordt t afgesloten (ik kan dan nog kiezen voor het al dan niet verzenden van een foutenrapport). Weet iemand waar dit aan kan liggen, en beter nog: wat ik eraan kan doen? Meer gegevens nodig?-------> ask! Groet van Karin (hoop dat het goedkomt met de plaatsing ben nieuw hier, maar t ziet er goed uit hier!!)
Link naar reactie
hallo, In het lijstje met beschikbare updates staat geen enkele die met IE te maken heeft, verder krijg ik steeds automatisch bericht van relevante updates, en die installeer ik dan ook. de chatboxen waar het om gaat zijn de boxen op ilse chat en ilse music chat. Er staat geen specifieke info in de foutmelding, maar kan dat misschien wel opzoeken in de comp ergens. De foutmelding doet zich alleen voor na het chatten, maar niet altijd. soms al nadat ik een minuutje op de box ben geweest, maar ook na langere tijd. Kan het ook aan t geheugen liggen? ik heb 256 mb ram. ( ik heb wel eens gehoord dat dat niet ruim was voor xp) Hoop dat iemand me verder kan helpen. groet van Karin
Link naar reactie
Nee hor 256 MB is genoeg memory. Het is misschien niet aan de ruime kant, maar niet de veroorzaker van de foutmelding. Defect geheugen kan wel foutmeldingen opleveren, maar ik ga er vanuit dat dat niet het probleem is. Heb je Java Virtual Machine geinstalleerd? DIt wordt niet meer door Microsoft als update aangeboden. Als je het niet installeert kan het problemen opleveren met chatten o.a. Je kunt het vinden op de volgende site: http://www.krm.com/techsupport/tech-downloads_mvm.html Probeer Java Virtual Machine voor XP te installeren, daarna fff rebooten en kijken of het werkt. Suc6
Link naar reactie
Bekende foutmeldingen van Microsoft producten kun je hier vinden: http://support.microsoft.com/ Ik heb eens fff voor je gezocht op mshtml.dll en 0x000c0f6e Misschien kun je zelf proberen te zoeken op "Internet Explorer 6", je krijgt dan wel een hele waslijst met zoekresultaten over problemen. maar ik kon niks vinden. Heb je veel software die op de achtergrond draait zoals een virusscanner en/of firewall? Je zou bv je virusscanner kunnen deinstalleren en dan kijken of je nog last van hebt. Virusscanners en firewalls staan ondanks hun goede bescherming bekend als conflicterende software. Je kunt ook nog het volgende doen je temporary internet bestanden wissen, start -> bureau-accessoires -> systeemwerkset -> schijfopruiming Dan kies je daar de C: dan OK. Alles aanvinken en OK klikken. En als geen virusscanner hebt geinstalleerd kun je ook nog via www.housecall.nl je ocmputer op virussen controlleren. Is een zgn online scanner, je hoeft daarvoor geen programma te downloaden en op je computer te installeren. En het is ook nog gratis. Hopelijk heb je wat aan de tips, ik hoor het wel. Suc6 ermee
Link naar reactie
Hee hallo, Die site van ms had ik ook al doorgeplozen, ook de temp files wis ik regelmatig (heb dat toevallig vannacht nog gedaan). Het probleem bestond al voordat ik mijn huidige virusscanner installeerde en zonealarm geeft normaliter toch geen probs met chatten... Goed om te lezen dat ik als bijna-leek toch wel naar de voor de hand liggende mogelijke oplossingen heb gegrepen.... Maar verder kom ik er dus nog niet mee, het probleem is even hardnekkig als mijn pogingen zullen zijn! verder nog ideen? groet van Karin
Link naar reactie
Zonealarm staat ook bekend als conflicterende software. Hoeft niet altijd zo te zijn dat dit programma bij iedereen problemen geeft. Je kunt iig fff proberen of je zonder zonealam geen problemen meer hebt. Misschien heb je het probleem wel sinds de nieuwste update van zonealarm is uitgekomen. Helpt dat niet kijk eens wat voor een software er allemaal op de achtergrond draait. Wat staat er in de system tray e.d. En bedenk ook eens sinds wanneer je het probleem hebt. Misschien wel na de installatie van een bepaald programma. Dan kun je eens proberen dat programma te verwijderen. Helpt dit allemaal niet, probeer dan het volgende: - download het programma Docmemory www.simmtester.com (pas op download wel de goede versie, zijn 2 versies) Dit is een programma om je geheugen mee te testen. Laat je PC op booten met een diskette waar dat prog opstaat, Kies Quick test, met 3 loops. En start dan de memory test (geloof F5 zo uit me hoofd). Geeft tie op het einde PASSED, is je memory in orde. Geeft tie FAILED is er een geheugen module defect. Als dit ook niet helpt installeer Windows dan eens opnieuw. En met opnieuw bedoel ik gewoon FORMAT C:, en dan op een lege schijf beginnen.
Link naar reactie
jij schrijft het alsof t een peuleschil is.... maar dat is het voor mij niet hoor, plus dattie t al sinds ik deze computer heb, zo doet, afsluiten met een foutmelding, lijkt mij t niet zo nuttig om me dit soort dingen op de hals te halen..... ik probeer eerst wel eens zónder zonealarm.. je hoort t wel.... dank voor je meedenken... groet van Karin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...